Primele informaţii despre modelul de serie Renault ZOE

Modelul de serie pe care l-a prefigurat conceptul Renault Zoe la Salonul Auto Paris 2010 nu va fi urmaşul lui Renault Clio, ci o maşină de sine stătătoare, cu propulsie complet electrică. Iată câteva detalii despre Renault ZOE din 2012.

Primele informaţii despre modelul de serie Renault ZOE Primele informaţii despre modelul de serie Renault ZOE

Mai întâi, Renault ZOE E.Z. aapărut ca un concept de maşină electrică la Salonul Auto Frankfurt 2009, darnumai la rangul de exerciţiu de design. Imediat după aceea,notorietatea conceptului a crescut în Franţa din cauza unui...proces, având motiv drepturile de utilizare a numelui Zoe (până laurmă, Renault poate utiliza acest nume, dar cu majuscule).

Un an mai târziu, la Salonul Auto Paris 2010, francezii ne-ausurprins cu un nou Renault Zoe, dedata aceasta considerat un preview al viitoarei generaţii Renault Clio.Greşit, însă, deoarece francezii au accentuat faptul că Renault ZOEva fi un model de sine stătător în gamă, conceput strict pentrupropulsie electrică, în timp ce Renault Clio 4 va avea o altăconcepţie şi un alt design.

Dacă Renault ZOE, modelu de serie, va păstra 90% din liniileconceptului expus la Paris 2010, este posibil să asistăm la unsucces foarte bun al acestei maşini strict electrice. Noua imaginede marcă, creată de designerul Laurens Van den Acker,exprimă o puternică personalitate, fiind concomitent fluidăşi matură.

Renault ZOE va avea o lungime de 4,1 metri şiva oferi un habitaclu spaţios pentru necesităţile a patru persoaneîn mediul urban. Platforma tehnică a lui ZOE este nouă, nefiindderivată din cea a lui Clio. Prin urmare, ZOE este adaptată pentrusoluţia "Quick Drop" (înlocuirea rapidă a bateriei în staţiilespecializate), la fel ca în cazul lui Renault Fluence Z.E.

Bateriile litiu-ion vor putea fi încărcate complet în 6 ore, darva exista şi posibilitatea de a le încărca la 80% din capacitate îndoar 30 de minute. Autonomia maximă pe care o va permiteRenault ZOE se va cifra la 160 km, o valoare pesimistăpentru cei care vor să utilizeze maşina la drumuri lungi, dar maimult decât suficientă pentru traficul urban uzual.

Motorul electric va dezvolta 80 CP (un Clio cumotorizare pe benzină de 1,2 litri dezvoltă 75 CP), dar cuplul vafi unul foarte bun, cifrându-se la 222 Nm, încă de la pornire - celmai puternic Renault Clio diesel (1,5 dCi, 105 CP) are un cuplumaxim de 240 Nm/2.000 rpm.

Preţul maşinii se estimează că va fi în jurul a 20.000euro, ceea ce, în Franţa, datorită bonusului acordatmaşinilor electrice, va face un Renault ZOE să coste cam 15.000euro. Totuşi, acest preţ nu include bateriile, care vor faceobiectul unui abonament separat, după modelul lui Renault Fluence Z.E.

Renault ZOE nu va rămâne doar la rangul de maşină de oraşpractică, urmând a beneficia chiar şi de o versiune mai dinamică,semnată Gordini. Prevăzut a fi lansat pe piaţă în 2013,Renault ZOE Gordini va beneficia de sistemul de propulsieelectrică de pe Nissan Leaf, care dezvoltă 136 CP şiun cuplu maxim de 270 Nm.

Însă mai multe detalii oficiale despre modelul de serie RenaultZOE vom afla în cursul anului 2011, înaintea lansării oficiale.