Pune-i siglă de Opel şi ai un rival premium pentru Audi Q5 şi BMW X3

Opel face parte din concernul General Motors. Şi Buick face parte din GM. Iar, pe piaţa chineză, Buick a lansat recent un foarte interesant crossover premium, pe care, cu siguranţă, fanii Opel îl vor şi în Europa. E de înţeles, deoarece Buick Envision are cu ce se lăuda - vedeţi în continuare.

Pune-i siglă de Opel şi ai un rival premium pentru Audi Q5 şi BMW X3 Pune-i siglă de Opel şi ai un rival premium pentru Audi Q5 şi BMW X3

Buick este o marcă americană venerabilă, fiind ”lansată la apă” în 1903. Însă, pe fondul problemelor recente ale General Motors, de care aparţine, Buick a fost la un pas de a ”intra la apă” - adică de a fi închisă definitiv. Salvarea a venit, în mod neaşteptat, din China, unde Buick a început să aibă MARE tracţiune la publicul amator de maşini premium.

Modelele Buick cele mai vândute în China sunt Excelle şi Regal (adică Astra şi Insignia, vândute cu siglă Opel în Europa), dar gama de modele mai cuprinde şi micul Ang Kela (cunoscut ca Mokka în Europa) sau marele Enclave (fără corespondent în gama Opel).

 Un crossover foarte echilibrat, menit a-i atrage pe clienţii de SUV-uri premium

 

Acum, Buick lansează pe piaţa chineză un crossover de categorie medie, denumit Buick Envision, mai mic decât SUV-ul Enclave, dar care promite să rivalizeze cu Audi Q5 şi BMW X3 în China. Şi promisiunile par să aibă un fundament solid.

În primul rând, la nivelul designului nu ai ce să-i reproşezi lui Envision: partea frontală e impozantă, blocurile optice amintind destul de clar de stilul Insigniei, gabaritul general e acceptabil (maşina e suficient de mare, fără a fi masivă), partea laterală exprimă dinamism, iar spatele combină eleganţa cu spiritul practic.

Insignia, tu eşti? Design foarte elegant şi ambianţă luxoasă - oare ar avea succes un astfel de SUV Opel în Europa?

 

În interior, predomină nota de lux, designul general plin de curburi ample amintind, din nou, de Insignia. De altfel, volanul multifuncţional, tabloul de bord din spatele lui sau comenzile şi display-urile de pe consola centrală sunt, la o privire mai atentă, preluate direct de pe Insignia. Ceea ce sugerează că şi platforma tehnică este a berlinei de clasă medie.

Din punct de vedere tehnic, se remarcă motorul de 265 CP, putere obţinută din numai 2,0 litri cu ajutorul soluţiei turbo. Cutia automată are 6 trepte, iar demarajul 0-100 km/h se realizază în 8,2 secunde, un timp foarte bun pentru un astfel de crossover.

La chinezi, Buick Enclave are un motor turbo pe benzină. În Europa, un astfel de SUV Opel s-ar vinde ca pâinea caldă cu noile dieseluri ale germanilor

 

După care inginerii GM se laudă cu noul sistem 4x4 inteligent, care permite folosirea doar a punţii faţă sau doar a punţii spate, dar asigură şi distribuţia continuă a cuplului între cele patru roţi, astfel încât ţinuta de drum să fie cât mai sigură şi eficientă în orice condiţii. Garda la sol e suficientă pentru a permite şi aventurarea în afara asfaltului, dar Buick Envision e gândit mai mult pentru şosele şi autostrăzi.

Oficialii GM au mare încredere în succesul pe care noul crossover Buick îl va avea la chinezi. Noi, însă, ne întrebăm dacă nu e cazul ca Opel să aducă acest model şi pe piaţa europeană, ca înlocuitor al palidului Antara. Cine ştie, poate nemţii ne vor rezerva o surpriză la Salonul Auto de la Paris din această toamnă...

Voi ce părere aveţi:

AŢI VREA SĂ VEDEŢI ACEST MODEL ÎN EUROPA CU SIGLĂ OPEL?