Range Rover Evoque - toate informaţiile cu noul RR Evoque

În sfârşit, cei curioşi să afle detaliile despre noul Range Rover Evoque pot fi mulţumiţi, deoarece suntem în măsură să vă prezentăm imaginile şi detaliile oficiale cu noul model britanic.

După excelentul feedback pe care l-a primit conceptul iniţialLand Rover LRX, prezentat acum doi ani laSalonul Auto Detroit 2008, în vara lui 2010 avenit momentul inaugurării fastuoase a versiunii de serie Range Rover Evoque,sărbătorind împlinirea a 40 de ani de existenţă a mărcii RangeRover.

VEZI GALERIA DE IMAGINI CU NOUL RANGE ROVEREVOQUE

După cum se poate vedea din imagini,noul Range Rover Evoque este gândit clar pentrupublicul amator de maşini life-style. De fapt, Evoqueîncearcă să inaugureze chiar o nouă nişă, fiind un "cross-coupe",nu doar un SUV compact. Bineînţeles, în viitorul apropiat va urmaşi o versiune cu 5 uşi, cu un accent mai mare pe spiritulpractic.

Noul Range Rover Evoque va fi una dintre atractiile de la Salonul Auto Paris 2010

Range Rover Evoque are un gabarit destul de mic, cu 4,35metri lungime şi o înălţime de 1,60 metri fiind maicompact chiar decât Land Rover Freelander. Practic, Evoque este camla aceleaşi cote cu Nissan Qashqai, deci se anunţă o ofertă foarteinteresantă pentru cei care caută un crossover urban premium.

Din punct de vedere al designului, am putea spune căEvoque are cel mai agresiv look din gama LandRover, farurile şi grila înguste şi lungi, împreună cuspoilerul voluminos, creând impresia de forţă şi putere. În modinteresant, partea din spate a fost tratată deliberat cevamai spartan, pentru ca să nu uităm de rădăcinile serioasepe care le are maşina.

Range Rover Evoque are cel mai agresiv design in gama masinilor Land Rover

Partea laterală ne arată o suprafaţă vitrată extrem deredusă şi o muchie mediană foarte plonjată, Evoquearătând, într-adevăr, ca un coupe mai înalt. Am putea spune chiarcă rivalizează destul de serios cu o maşină life-style mult maiscumpă, BMW X6, în materie de impresii asupraprivitorului.

Interiorul lui Evoque este cu adevărat princiarşi aminteşte atât de nava amiral Range Rover, dar şi de berlinele Jaguar.Designul habitaclului este, într-adevăr, unul modern, dar reuşeştesă păstreze destule linii angulare, care amintesc de caracterul maidur al lui Range Rover Sport, de exemplu. Versiunile detop îşi gratulează ocupanţii cu o serie de gadgeturi de ultimă oră,dar şi cu materiale din cele mai rafinate.

Range Rover Evoque ofera un interior princiar, cu multe dotari de ultima ora si materiale de calitate

Opţional, este disponibil un monitor de 8", de tipuldual-view - ceea ce înseamnă că şoferul şi pasagerul auposibilitatea de a vedea diferite poriecţii pe ecran. Mai suntdisponibile un sistem sofisticat de monitorizare a proximităţiimaşinii prin intermediul a 5 camere de filmat, senzori de parcareasociaţi cu un senzor pentru unghiul mort sau un sistem automatpentru parcarea maşinii.

Pe lângă farurile cu Xenon, acoperişul panoramic din sticlă,sistemul de pornire fără cheie sau jantele de 20" (dotări deja dela sine înţeles pe lista de opţiuni ale unei maşini premium),Evoque propune o gamă interesantă de tapiţerii din piele şiinserţii pentru bord şi portiere, dar şi un sistem ineditde iluminare interioară, bazat pe LED-uri şi care îşipoate schimba culoarea conform preferinţelor şoferului.

Range Rover Evoque este oferit cu un motor pe benzina si doua versiuni diesel

Din punct de vedere tehnic, Range Rover Evoque esteoferit atât cu tracţiune integrală (cuplul fiind transmispunţii spate prin intermediul unui ambreiaj Haldex), cât şi cutransmisie doar faţă, pentru cei care nu doresc să depăşeascăgraniţele drumurilor asfaltate.

Motorizările oferite pentru Evoque sunt în număr detrei, toate având 4 cilindri, injecţie directă, turbo şisistem start/stop. Motorul pe benzină este un 2.0 Si4, caredezvoltă nu mai puţin de 240 CP, ceea ce îi asigură maşinii undemaraj 0-100 km/h în doar 7,1 secunde. Cutia de viteze este doarautomată.

Versiunea de baza Range Rover Evoque eD4 are 150 CP si un consum de 4,9 litri/100 km

În domeniul diesel, este oferit un motor de 2,2 litri, cu douăvariante de putere. Cea de 150 CP este botezată eD4, fiind,de altfel, singura care poate beneficia de tracţiune doar pe punteafaţă - o premieră pentru un model Land Rover!

Consumul acestei versiuni FWD se cifrează la doar 4,9litri/100 km, iar emisiile CO2 sunt sub 130g/km. Versiunea 4x4 are un consum mai mare, de 5,6 litri/100 km şiemisii CO2 de 145 g/km. Versiunea superioară, SD4, are190 CP şi este cuplată doar la o cutie de viteze automată, avândtracţiune integrală. Din păcate, încă nu avem datele despreperformanţe şi consum pentru Evoque SD4.

Cea mai puternica versiune este Range Rover Evoque Si4: 240 CP si 7,1 secunde pentru 0-100 km/h

Opţional, este disponibilă suspensia adaptivăAdaptiveDynamics, care beneficiază de un controlelectro-magnetic al durităţii amortizoarelor, acest lucru promiţândnu doar un confort sporit al maşinii, ci şi o manevrabilitateexcelentă în segmentul SUV-urilor compacte. La acest ultim capitolcontribuie şi servodirecţia asistată electric EPAS, tunată specialpentru Evoque.

Totuşi, de la început ni se atrage atenţia că Evoque nu e uncăţărător, ci un crossover mai bun decât majoritateaconcurenţilor săi, graţie unei distanţe la sol generoaseşi a unor unghiuri de trecere mai bune.

Versiunea de echipare de top, Range Rover Evoque Dynamic, are un pachet estetic dedicat

Oricum, Evoque aplică acelaşi principiu ca Volkswagen Tiguan, oferind diverse pacheteestetice, atât pentru exterior, cât şi pentru interior.Versiunea de echipare de bază este "Pure" (sau"Base" pe unele pieţe), urmată de "Prestige" (sau "Luxury"),aceasta plusând cu tapiţerie din piele şi jante de 19".

Versiunea de top, "Dynamic" (sau "Sport-Lux")beneficiază de un upgrade al exteriorului, spoilerele şipragurile fiind vopsite în culoarea caroseriei, existândposibilitatea de a diferenţia coloristic acoperişul şi eleronul, întimp ce jantele sunt de 20".

Noul Range Rover Evoque va fi în centrul atenţiei la standulLand Rover de la Salonul Auto Paris 2010, iar vânzărilelui Evoque vor demara la începutul lui 2011, preţul de bazăcifrându-se la 35.000 euro.

Noul Range Rover Evoque va avea un pret de baza de 35.000 euro in Europa