S-a lansat noul Toyota Auris HSD în România

Autor: Dan Vache 29 sept. 2010 Prezentări

Ca o reflexie a demersurilor companiei Toyota în direcţia
mobilităţii sustenabile, tehnologia Hybrid Synergy
Drive
va servi drept tehnologie-nucleu, aplicabilă tuturor
modelelor viitoare. Lansarea modelului Auris HSD este
primul pas în procesul de extindere a tehnologiei Hybrid Synergy
Drive în toată gama de modele Toyota de pe piaţa europeană. La
nivel global, Toyota va lansa un număr de aproximativ 10
noi modele-hibrid
până în prima parte a intervalului 2010
– 2020, compania având ca obiectiv până în anul 2020
disponibilitatea echipării tuturor modelelor sale cu
derivate propulsate de sistemul Hybrid Synergy Drive.

Sistemul a fost proiectat vizionar, fiind extrem de uşor de adaptat
în viitor pentru folosirea atât pe vehicule propulsate cu pile de
hidrogen, cât şi pe vehicule integral electrice.

Lansarea modelului Auris HSD completează gama revizuită a
modelului Auris 2010, care oferă îmbunătăţiri marcante ale
stilului şi ale calităţii habitaclului.
Introducerea
modelului HSD asigură unicitatea gamei Auris 2010 în segmentul C.
Auris este primul model care permite să se opteze între
variantele de echipare
cu propulsoare pe benzină, Diesel
sau integral hibride. Proiectat exclusiv pentru piaţa europeană şi
construit în Anglia, la Toyota Motor Manufacturing UK, Auris HSD
oferă o experienţă a condusului unică în clasa sa. Introducerea sa
va aduce o schimbare importantă în percepţia
consumatorilor
asupra tehnologiei integral hibride.

Mai mult decât beneficiile evidente ale consumului redus
şi ale emisiilor reduse de CO2, inerente sistemului Hybrid Synergy
Drive, uşurinţa în exploatarea zilnică, ţinuta de drum confortabilă
şi silenţiozitatea oferă clientului Auris HSD o experienţă fină şi
sofisticată a condusului, unică în segmentul C. Capabil să
funcţioneze atât în modul integral electric, cât şi în modul
combinat (benzină şi electric), sistemul Hybrid Synergy Drive®,
alcătuit dintr-un motor pe benzină de 1,8 litri VVT-i şi un motor
electric, poate genera o putere maximă de 136 CP,
care asigură o accelerare de la 0 la 100 km/h în 11,4
secunde
şi o viteză maximă de 180
km/h
– performanţe comparabile cu ale oricărui model cu
propulsor convenţional de 2,0 litri, benzină sau Diesel.

În privinţa emisiilor şi a consumului, Auris este în poziţia de
lider de clasă, cu un consum mixt de numai 3,8 l/100
km
în ciclul european de omologare şi un nivel al
emisiilor de numai 89 g/km CO2
– valoare neegalată de
niciunul dintre modelele segmentului C, mai ales în condiţiile în
care vorbim despre un model cu transmisie automată
(E- CVT, transmisie controlată electric continuu variabilă) . În
plus, Auris HSD generează semnificativ mai puţine emisii de NOX
decât modelele echipate cu motoare Diesel cu performanţe
comparabile.

Când funcţionează în modul EV (integral electric),
Auris HSD oferă un nivel zero al emisiilor de CO2,
NOX şi particule PM, putându-se deplasa pe distanţe de până la 2km,
cu viteze de până la 50 km/h, în funcţie de
nivelul de încărcare a bateriei şi de condiţiile de drum. Designul
exterior al modelului Auris HSD încorporează detalii unice, cu rol
de creştere a eficienţei aerodinamice şi a performanţelor de consum
ale sistemului Hybrid Synergy Drive. Interiorul prezintă
instrumente de bord, comenzi şi tapiterie specifice
variantei hibrid.

Dotarea standard este una extrem de bogată, incluzând numeroase
elemente de siguranţă activă şi pasivă (inclusiv
sistem de asistenţă la pornirea în rampa HAC), sistem Smart
Entry&Push Start,
senzori de lumină şi
ploaie,
camera de luat vederi pentru mersul înapoi cu
vizualizare într-un display integrat în oglinda retrovizoare
electrocromatică şi multe altele.

„Toyota este o marcă-pionier în ceea ce priveşte preocuparea
pentru dezvoltarea de tehnologii de propulsie prietenoase cu
mediul, fiind prima care a lansat acum 13 ani un automobil de serie
cu propulsie integral hibridă, cu mult înaintea altor producători.
Acum lansează primul automobil compact cu acest tip de propulsie.
Hybrid Synergy Drive este o tehnologie extrem de sofisticată, care
a implicat invesţii enorme în dezvoltare de-a lungul timpului, însă
pe care Toyota o pune la dispoziţie pe un model de masă la un preţ
accesibil. Faptul ca această tehnologie nu doar minimizează
consumul de carburant şi emisiile de CO2, dar reduce toate tipurile
de poluare, inclusiv fonică, face din Auris HSD un lider autentic
şi credibil în piaţa maşinilor eco. În acelasi timp, să nu uităm că
vorbim despre o maşină de 136 CP, deci care nu face nici un fel de
compromis în ceea ce priveşte performanţele,” a mentionat Anca
Dumitrescu, Senior Brand Manager pentru Auris HSD.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide