Singer 911 - esenţă de Porsche

Americanii dau o mică lecţie de originalitate germanilor. Singer 911 sau cum ar fi trebuit, poate, să arate un 911 al zilelor noastre.

Singer 911 - esenţă de Porsche Singer 911 - esenţă de Porsche

Pe alocuri poate îmi va fi scuzat entuziasmul. Dar puţine suntmodelele care mă bucură sincer, o bucurie pe care o regăsesc egalăîn intensitate cu cea din copilărie. Da, este acel Porsche ideal pe care l-aş dori, este tot ce a avut şi nu aavut 911.

Realitatea este că 911 este de mult timp o marcă, pentru căântre conceptul iniţial de 911 şi ce găseşti astăzi în showroom-uricu numele 911 este o distanţă imensă. O distanţă colosală, dar nuîn sensul rău. Dar valori precum greutate redusă, motor răcit cuaer s-au evaporat. Trebuie să plătim tributul cuvenit şi evoluţiei.Dar oare mai poate exista un Porsche 911 produs în 2011 dar care să se apropie cât mai multde conceptul clasic?

Se pleacă de la un şasiu de Porsche 911 din perioada1969 - 1989. Se dezbracă complet modelul, ceea cese păstrează fiind ampatamentul original, poziţiamontantului A, linia plafonului, prinderile suspensiei şi alecutiei de viteze. Restul este restaurat, reinventat,reimaginat şi îmbunătăţit pentru a aduce performanţele şi plăcereacondusului/ pilotajului la un alt nivel. Şasiul beneficiază depuncte suplimentare de sudură la care se adaugă un cadrusuplimentar pentru creşterea rigidităţii torsionale.

Avem o suspensie McPherson, s-a renunţat labarele de torsiune. De asemenea au fost utilizate la suspensiecomponente din motorsport care permit multiple ajustări şi setări.Sistemul de direcţie ZF este înlocuit cu unul electric-hidraulic,despre care cei de la Singer susţin că păstrează feedback-ul oferitde modelele clasice, dar oferă reacţii mai rapide. Modelele Porschemai sunt renumite pentru performanţele sistemelor de frânare.Sistemul de pe Singer 911 este Brembo cu etriere cu patrupistonaşe şi discuri derivate din cele utilizate pe modelul decompetiţie 917.

Motorizarea are la bază cel mai evoluat propulsor răcit cu aerde pe gama 911, propulsorul boxer de 3,6 litri montat pe 993.Cilindreea originală a propulsorului răcit cu aer/ ulei aevoluat la 3,82 litri. Componentele interne alepropulsorului sunt de ultimă generaţie, spre exemplu arborele cotitprovine de la 997 GT3. Performanţele motorului vor fi gestionate deo unitate electronică, Motec M800, care a permis opţiuni precumlaunch control şi controlul tracţiunii. Singer oferă două stagii deputere, o versiune de bază de 360 CP şi o zonă generoasă decuplu motor, plus o versiune cu apetit pentru circuite caredezvoltă 425 CP şi 460 Nm.

Mai găsim o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte, G50,plus un ambreiaj care poate suporta un cuplu motor de 950Nm. Nu a fost omis la inventar nici diferenţialul cualunecare limitată. Şi toate acestea într-un pachet care are omasă de 1.090 kg. În cazul versiunii de 425 CPperformanţele sunt impresionante. 0-100 km/h în 3,9secunde/ 0-160 km/h în 8,5 secunde şi o viteză maximă deaproximativ 280 km/h.

În ceea ce priveşte linia exterioară, sursa deinspiraţie pentru design au fost 911 RSR şi ST. Singureleelemente originale mai sunt panourile din metal ale portierelor. Înrest totul este fibră de carbon. Acest Singer 911 poate ficonsiderat un puzzle la capitolul design. Sunt elemente inspiratede la atâtea generaţii 911, încât poate fi considerat subiect destudiu.

Interiorul este de asemenea operă de artă. Totul este de atunci,nimic nu te lasă să bănuieşti că ai conectivitate iPod, bluetooth,navigaţie, radio prin satelit. Singer 911 hand built - aşa cum leplace americanilor să spună. O bijuterie. Preţ? Undeva în jurulsumei de 200.000 USD. Pentru cât efort şi imaginaţie s-a investitîn acest model suma nu cred că este mare. Primul exemplar, celverde din galeria foto, este deja vândut.