Cu un design nou, un confort îmbunătăţit şi un interior original, noua Skoda Fabia este condamnată la succes de către palmaresul primei generaţii.

În 1999, când producătorul ceh a prezentat primul său model de clasă mică de la preluarea de către Volkswagen, Skoda îşi făcuse deja intrarea în lumea bună. Octavia era lansată de trei ani de zile, iar succesul acesteia anunţa un viitor glorios pentru noua Fabia. Impresiile iniţiale au fost încurajatoare, fiind acompaniate în anii care au urmat de vânzările foarte bune. Fabia a avut cel mai important rol la transformarea mărcii cehe din una de importanţă naţională într-un jucător important pe piaţa europeană. Cele peste 1,5 milioane de exemplare vândute au facut din mica Skoda cel mai bine vândut model din istoria modernă a producătorului ceh.

Acum, după opt ani de succes, a venit timpul unei înlocuiri. Dacă vechiul model nu a fost considerat un etalon de frumuseţe, noua creaţie a inginerilor de la Skoda vine să schimbe acest lucru. Dar surpriză! Asistăm oare la o a doua lansare a lui Suzuki Swift? Un mic facelift poate? Nu!

Este noua Skoda Fabia. Sunt cârcotaş, este adevărat, dar, pentru un cunoscător, asemănarea cu modelul japonez este pur şi simplu debordantă. Noua Fabia va primi numeroase critici pe tema aceasta, însă nu este mai puţin adevărat că maşinile de succes se “bucură” de cei mai mulţi contestatari. Şi, până la urmă, la multitudinea de modele de pe piaţă, devine imposibil ca o maşină să fie cu totul originală în design. Iar dacă luăm în calcul şi succesul aşteptat, nu va fi de mirare dacă vom asista în viitor la o discuţie între profani de genul: “Vrei să-ţi cumperi un Suzuki Swift? E cumva modelul care seamănă cu Fabia?”

Citeşte mai departe în pagina următoare »