Premiera  Subaru Impreza STI Cosworth – informaţii oficiale

Fanii Renaultsport, cei Volkswagen R sau ai gamei RS de la Ford nu mai au de ce să se certe, pentru că a apărut Subaru Impreza Cosworth, cel mai rapid hot hatch din istorie.

Subaru Impreza STI Cosworth – informaţii oficiale Subaru Impreza STI Cosworth – informaţii oficiale

Segmentulhot hatch generează foarte multe pasiuni între fanii uneia sau altemărci şi spiritele se încing atunci când este vorba de a nominalizacel mai puternic sau performant hot hatch al momentului. Ford FocusRS500 i-a furat titlul onorific de cel mai puternic hot hatch luiSubaru STI, Megane R26.R i-a luat faţa lui STI pe circuit, iar VWGolf R se apropie de performanţele unui STI pe şosea. Dar japoneziicu ajutorul Cosworth revin puternic cu acest nou model.

Fără a exagera,Impreza STI Cosworth poate face de ruşine multe supercar-uri desute de mii de euro. Trebuie să menţionăm doar faptul căacest model poate prinde 100 km/h în doar 3,7 secunde,adică cu 1,5 secunde mai repede decât STI-ul standard.Secretul constă în abilitatea celor de la Cosworth de a scoate încă99 CP din versatilul boxer de 2.5 litri, totalizând acum 395 CP. Înprincipal inginerii Cosworth au schimbat evacuarea şi unitateturbo, înlocuită cu una special dezvoltat pornind de la unaGarrett. De asemenea, s-a montat altă pompă de ulei şi cămăşilepistoanelor au fost optimizate pentru a îmbunătăţi frecările dinmotor. Cel mai important aceste piese nu se vor găsi aftermarket,deci cei care vor performanţe similare trebuie să cumpere produsuloriginal.

Alteîmbunătăţiri aduse hot hatch-ului standard s-au întreprins lasuspensii acolo unde folosindu-se componente de la Eibach şiBilstein s-a reuşit coborârea gărzii la sol cu 10 mm, rezultând uncomportament numai bun pe circuit. Tot pentru a îmbrăţişa virajelecu viteza optimă, acest model a primit frâne de la AP Racing cuşase pistoane şi discuri pe faţă cu diametrul de 355 mm. Înstandard vor fi oferite pneuri Michelin Pilot Sport 3

În materie deaparenţe acest model se distinge îndeajuns de un STI standard, prino textură diferită a grilei şi siglele STI, dar nu exagerează înmod ostentativ având jante pe 18 inchi şi acelaşi eleron standard.Nici interiorul nu diferă foarte mult de cel de serie, având scaunemai profilate şi finisaje piano black, dar parcă nu se ridică delocde la preţul pe care îl are acest model. Pentru că SubaruImpreza STI Cosworth costă 49.995 lire, adică peste 58.000 deeuro!

Adică,în alte cuvinte, cât două Renault Megane RS, sau două Golf GTI.Într-adevăr, din perspectiva exclusiv a performanţelor, nu există oaltă variantă pentru a cumpăra cu aceeaşi bani ceva la fel decapabil, dar trebuie mult fanatism pentru a sacrifica plăcerilehedoniste pentru sportivitate pură. Doar 75 de modele vorfi însă fabricate şi probabil nu vor rămâne cu ele, fiindun model care poate sprinta până la 100 km/h umăr la umăr cu unFerrari 599 GTB Fiorano sau 911 Turbo, de exemplu.