Tata Manza versiunea europeană atacă Logan

Deşi Tata Manza nu a fost adusă la Salonul Auto Geneva 2011, indienii au anunţat oficial că vor aduce pe piaţa europeană acest rival al lui Dacia Logan, promiţând un preţ mai atractiv. Oare e doar un tam-tam fără acoperire în realitate?

Tata Manza versiunea europeană atacă Logan Tata Manza versiunea europeană atacă Logan

Indienii par hotărâţi să cucerească piaţa europeană, deşi sorţiinu par să le zâmbească. După ce publicul nu a fost aşa de convinsde specificaţiile europene ale micului Tata Nano, a venit rândul acestui sedan Tata Manza săameninţe autohtonul Dacia Logan.

Tata Manza e mai lunga decat Logan, dar are ampatament mai mic

Oare Tata Manza "are cu ce"? Primul lucru pe care îl accentueazăindienii este că vorbim de o maşină low-cost, conceputăpentru pieţele emergente, adică la fel ca Logan-ul. Manzaeste, de fapt, versiunea sedan a hatchback-ului Tata Vista, fiind deci o familistă de clasă mică.

Totuşi, Manza are dimensiuni destul de generoase:lungime de 4,41 metri (Logan: 4,25 metri), lăţime de 1,7metri (Logan: 1,74 metri), înălţime de 1,55 metri (Logan: 1,52metri). Ampatamentul, în schimb, nu este la înălţimea concurentuluiromânesc, măsurând doar 2,52 metri, faţă de 2,63 metri laLogan.

Portbagajul lui Tata Manza are 490 litri, cu 20 litri mai mic decat Logan

Portbagajul lui Tata Manza se anunţă foarte mare, de 490litri, cu numai 20 de litri mai puţin decât Logan. Deasemenea, indienii promit că low-cost nu va însemna un echipamentspartan sau o calitate scăzută a materialelor din interior.Standard, maşina va oferi ABS, dublu airbag, scaun şofer cu reglajpe înălţime sau volan reglabil.

În funcţie de nivelul de echipare, Tata Manza va maibeneficia de computer de bord, geamuri electrice, radio-CD cu MP3player şi conexiune Bluetooth, comenzi audio pe volan sauchiar climatizare automată şi senzori de parcare. Pe lista deopţionale vom regăsi chiar şi tapiţeria din piele sau diverseornamente interioare cu un aspect mai luxos.

Tata Manza promite niveluri de echipare mai bogate decat Dacia Logan

Gama de motoare începe cu un propulsor pe benzină, de1,4 litri şi 90 CP, asociat cu o cutie de viteze manualăcu 5 trepte şi care promite un cuplu motor maxim de 116 Nm/4.750rpm. Pentru moment, Dacia Logan are ca răspuns motorul de 1,6 litr,în versiunea de putere de 85 CP, cu un cuplu mai bun (135 Nm/3.000rpm).

Domeniul diesel va fi acoperit de un common-rail de 1,3litri de origine Fiat. Acest diesel va fi oferit în douăversiuni de putere, 75 CP şi 90 CP, ultima variantă având un cuplumotor maxim de 200 Nm/1.750-3.000 rpm. În cazul lui Logan, vorbimde un diesel 1.5 dCi, de asemenea oferit în două variante deputere, 75 CP şi 90 CP, cuplul maxim fiind tot de 200 Nm/1.750rpm.

Motoare Tata Manza: 1,4 90 CP benzina si 1,3 diesel, de 75 CP si 90 CP

Deocamdată, nu avem date privind performanţele şi consumurilemaşinii, în timp ce preţul de bază pentru Tata Manza înEuropa este anunţat în jurul valorii de 10.000 euro. Loganare preţuri de pornire mai mici, însă indienii speră să îi atragăpe clienţii care vor o maşină mai bine dotată.

CREDEŢI CĂ TATA MANZA VA FI UN RIVAL SERIOSPENTRU DACIA LOGAN?

In Europa, Tata Manza anunta un pret de pornire de circa 10.000 euro