Top 10 maşini de vis din 2014

Este timpul pentru retrospective, iar acestea încep pe ProMotor cu cele mai de dorit maşini din 2014. Ştiţi voi, acelea pe care am vrea să le vedem sub bradul lui Moş Crăciun, dacă bradul ar fi unul înalt cât un bloc, iar ele ar fi aduse de o crăciuniţă. Şi, deşi am ilustrat începutul acestui articol cu un interior de Maybach, nu, acesta nu e pe locul 1...

Top 10 maşini de vis din 2014 Top 10 maşini de vis din 2014

2014 a fost un an mai bun decât alţii atunci când vine vorba de maşinării de vis. Noi am făcut un top 10 cu cele mai de dorit maşini ale acestui an, însă sunteţi liberi să ne contraziceţi oricând, cu topul personal. Am inclus maşinile care au ajuns efectiv pe piaţă în acest an, chiar dacă unele dintre ele au fost lansate în ultimele luni ale lui 2013.

Aşadar, fără alte discuţii, iată topul maşinilor de vis pe care am fi dorit să le primim, împachetate cu fundiţă, în faţa casei. Iar dacă topul de mai jos vi se pare prea opulent, staţi pe-aproape, vom reveni şi cu alte maşini, mai „pământene”...

10. Noul Ford Mustang

Deşi, tehnic vorbind, a fost lansat pe 26 decembrie 2013 şi nu este un supercar, îl includem în maşinile de vis ale anului 2014 pentru că aşa e normal. Ce-a de-a şasea generaţie de Mustang păstrează atuurile cu care a fost înzestrat acest model încă de la început de către românul Joe Oros: proporţii formidabile, design musculos, aspect de maşină de colecţie chiar din momentul în care o cumperi nou-nouţă. Îl preferăm în varianta cu motor V8 de 5.0 litri şi 420 CP şi abia aşteptăm să-l putem testa când ajunge şi în Europa.

0-100 km/h în 4.3 secunde. Suficient de rapid pentru un pony car? Suficient

9. Audi R8 Competition

Faptul că este cel mai puternic Audi de serie produs vreodată ar trebui să fie suficient ca motiv pentru a apărea în acest top, însă l-am inclus şi pentru modul în care duce la bun sfârşit actuala generaţie de R8, o maşină cu care ne-am întâlnit într-un test anul trecut. Ce ne-a interesat în mod special a fost uzina de sub capotă - un V10 de 5,2 litri ce livrează 570 CP (425 kW) (cu 10 CP mai mult faţă de Audi RS6 Avant) pe care cel de la volan îi gestionează cu ajutorul unei transmisii automate S tronic cu şapte rapoarte. 3.2 secunde pentru 0-100 km/h şi un loc câştigat în inimile noastre.

Un spate bun de pus poster pe perete

8. McLaren 650S

McLaren 650S are toate caracteristicile unui supercar reuşit: putere enormă, greutate mică, dar şi un design absolut superb. Noul 650S intră în gama celor de la McLaren între MP4-12C şi P1, fiind teoretic un hibrid între cele două. Sub capotă, V8-ul twin-turbo de 3,8 litri de pe MP4-12C a fost upgradat de la 625 CP la 650 CP, inginerii lucrând şi la setările direcţiei, frânelor şi suspensiei pentru a-i conferi lui McLaren 650S un comportament mai sportiv decât deja apreciatul MP4-12C. McLaren 650S accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,0 secunde, iar 200 km/h sunt atinşi în 8,4 secunde. Viteza maximă este de 333 km/h, în timp ce consumul mediu de 11,7 litri/100 km este considerat rezonabil pentru o astfel maşină de performanţă. Dacă vă întrebaţi de ce nu apare P1 în acest top, ei bine, maşina respectivă e pe piaţă încă din toamna lui 2013. Deci nu.

Acest McLaren arată incredibil de frumos văzut de deasupra...

7. Ferrari Sergio

Bazat pe un Ferrari 458 Spider, Ferrari Sergio a fost fabricat în doar şase exemplare, fiecare costând 3 milioane de euro. O fi doar un 458 Spider mai frumos şi mai bine pieptănat, însă faptul că V8-ul aspirat de 4.5 litri îi furnizează acestuia 605 CP atunci când are nevoie de el îi permite să realizeze sprintul de la 0-100 km/h în doar 3 secunde. Cum să nu-l iubeşti?!

Nu suntem încă prea convinşi în privinţa designului, dar fişa tehnică e nemiloasă

6. Mercedes-Maybach S600

Mercedes-Benz nu s-a putut despărţi de numele Maybach, iar dacă tot n-a făcut-o, ne-a adus una dintre cele mai luxoase maşini din istorie, una care poate concura oricând la interior cu Bentley sau Rolls-Royce. Mercedes-Maybach S600 este propulsat de motorul V12 de 6,0 litri, produs de AMG, care livrează 530 CP şi 830 Nm, însă ce ne-a fermecat cel mai tare la această maşină nu a fost puterea excesivă, ci modul în care a fost lucrat interiorul. Unul la care să visezi non-stop.

Paradis. Cine spune că e mai puţin, nu ştie ce spune

Pe pagina următoare, top 5 maşini de vis de anul acesta. Cine să fie, cine să fie?... :)

Citeşte mai departe în pagina următoare »