Volvo lansează la Paris noul C30, un model cu un şasiu sportiv şi o siguranţă pasivă demne de clasa compactă premium. Urmaş de drept al lui Volvo 480, C30 are acum un design şic şi modern.

Noul model este cel mai mic şi mai expresiv model din gama producătorului scandinav. Potrivit producătorilor, C30 este destinat tinerilor activi în mediul urban, dar poate îndeplini şi funcţia celei de-a doua maşini în familie. Măsurând doar 425 cm în lungime, noul C30 este cu 21 cm mai scurt decât Volvo S40. Ampatamentul foarte mare, de 264 cm, a dus la poziţionarea rotilor spre extremităţile caroseriei, creând impresia de forţă şi dinamism.

Designul noului model este unul inspirat din cel al prototipului prezentat în ianuarie la Salonul de la Detroit Noul model preia de la conceptul iniţial partea frontală cu farurile înclinate şi grila lată, proiectate astfel încât să aibe rezultate excelente la impactul cu pietonii. Privit din lateral, C30 se remarcă prin pasajele roţilor şi umerii deja clasici la modelele producătorului suedez. Designul părţii posterioare este unul inedit, forma stopurilor specifică Volvo şi a treia uşă din sticlă creând o imagine unică.

Noul C30 oferă un interior confortabil şi flexibil, cu o atmosferă spaţioasă şi foarte mult loc pentru patru adulţi. Scaunele din faţă sunt desenate ergonomic pentru un confort şi un suport cât mai bun, dar şi pentru un acces facil la locurile din spate. Forma montantului central contribuie şi ea la o intrare uşoară. Cele două locuri ale banchetei spate sunt poziţionate central, pentru a permite o privelişte cât mai bună asupra drumului. Bancheta este rabatabilă 50/50, operaţia putând fi foarte uşor executată atât din portbagaj, cât şi din interior. Hayonul din sticlă oferă un acces bun la portbagaj, care beneficiază de două plase pentru a ascunde de privirele curioşilor lucrurile din interior.

Pentru o atmosferă cât mai placută, aerul condiţionat şi filtrul de polen sunt standard. Este posibil ca temperatura să fie setată individual pentru două zone distincte din maşină. Standard, maşina vine echipată cu un sistem audio de 160 watt. Pasionaţii de muzică pot comanda ceea ce tehnicienii suedezi denumesc cel mai bun sistem audio de serie. Asemănător cu cel aflat pe C70, acesta dispune de un aplificator Alpine, Dolby Pro Logic II Surround şi 10 boxe de la producătorul danez Dynaudio şi poate reda fişiere audio în format MP3 şi WMA. Puterea totală: 650 watt.

Gama de motorizări cuprinde puteri de la 100 până la 220 CP. Motorul de bază este unul pe benzină cu o cilindree de 1,6 litri şi 100 CP. Dieselul de aceeaşi cilindree dispune de 9 CP în plus, obţinuţi tot dintr-un motor cu 4 cilindri în linie. Versiunea de top diesel D5 dezvoltă 180 CP. Vârful de gamă: un cinci în linie turbo, dezvoltă 218 CP şi 320 Nm pe o gamă de turaţii impresionantă: între 1500 şi 4800 rpm. Şasiul sportiv şi suspensia McPherson pe faţă şi independentă pe spate promit o ţinută de drum foarte bună indiferent de motorizare

Noul model beneficiază de un standard înalt de siguranţă activă şi pasivă, ESP-ul fiind de serie. La fel sunt şi airbagurile frontale, cu deschidere în două trepte, coloana de direcţie telescopică şi limitatoarele de forţă la centurile faţă. Un sistem inedit pentru această clasă, care deja şi-a făcut debutul pe limuzina S80, este “Blind Spot Information System”. Acesta constă dintr-o cameră video, care poate detecta o maşină aflată în unghiul mort, şoferul fiind anunţat prin intermediul unui indicator situat la baza montantului parbrizului.

În ceea ce priveşte siguranţa pasivă, partea frontală este divizată în zone cu grade diferite de absorţie la impact, pentru o deformare controlată. Motoarele sunt montate transversal, astfel încât să aibă destul loc de deplasare în momentul unui impact

Producătorul suedez se aşteaptă la vânzări anuale de 65.000 de unităţi, cu peste 75% din acestea vândute în Europa. De asemenea, se preconizează că doar un sfert din cumpărătorii lui C30 sunt foşti posesori de Volvo.