Aceasta e cea mai impresionantă platformă pe care ai văzut-o vreodată

În timp ce la noi pe continent dragostea pentru hot rod-uri loveşte destul de puţină lume, în Statele Unite ale Americii fenomenul are foarte mulţi adepţi. Şi credem că am găsit unul dintre cei mai înfocaţi fani...

Aceasta e cea mai impresionantă platformă pe care ai văzut-o vreodată Aceasta e cea mai impresionantă platformă pe care ai văzut-o vreodată

Există o fascinaţie greu de explicat atunci când vorbeşti de hot rod-uri. Nu sunt cele mai ergonomice (sunt un chin, realmente, la condus!) sau cele mai sportive maşini, însă reţeta tracţiune spate + V8 imens în faţă + detalii-care-îţi-dau-reset-la-creier este una cât se poate de apetisantă. Desigur, s-a încercat şi în cazul maşinilor europene hibridizarea hot rod - un australian a construit un Porsche 356 hot rod, în timp ce un american a optat pentru un motor de BMW în cazul Fordului Model A pe care l-a modificat. Şi, să nu uităm, în cele din urmă, de hot rod-ul Lamborghini.

Însă aici povestea nici nu priveşte hot rod-ul din imaginea de mai sus, ci platforma pe care stă acesta. Care este un rat rod. În cazul în care nu ştii diferenţa dintre ele... ei bine, este destul de elocventă tot în poza de mai sus. Rat rod-ul este ruda neglijentă, neîngrijită a hot rod-ului. Una care, în cazul acesta, fură din strălucirea vărului mai dichisit. 

Camionul - alimentat de un motor diesel Cummings L6 24v, de 5,9 litri, cu 634 CP şi 1.763 Nm - se numeşte Diamond T şi, de-a lungul istoriei, a fost renumit pentru capacitatea sa de a... trage orice problemă. Armata britanică l-a folosit, de exemplu, ca transportor de tancuri. Iar băieţii de la Weaver Customs îl folosesc pentru a căra bomba de Ford Model A, redenumită Model A Twin Turbo. 

Dacă nu înţelegi de ce au trebuit băieţii să lungească platforma camionului, putem să venim noi cu o explicaţie pertinentă: pentru că va fi nevoie de mult, mult spaţiu pentru trofeele pe car acest duet le va câştiga.