Dedicaţie de la G-Power pentru fanaticii lui M3 E92: trăiască V8-ul supraalimentat!

Noile BMW M3 şi M4 se bazează pe un motor cu şase cilindri în linie, de 3,0 litri. Ceea ce nu prea mai sună macho, dacă ne gândim la V8-ul precedentului M3 E92, nu-i aşa? G-Power rezolvă cu stil problema celor frustraţi - iată ce înseamnă ediţiile speciale M3 CRT şi M3 GTS!

Dedicaţie de la G-Power pentru fanaticii lui M3 E92: trăiască V8-ul supraalimentat! Dedicaţie de la G-Power pentru fanaticii lui M3 E92: trăiască V8-ul supraalimentat!

Reducerea poluării îi cam zgârie pe urechi pe fanii vitezei şi ai forţei brute (cunoscuţi şi ca petrolheads), însă constructorii auto trebuie să ia măsuri. În cazul celebrului BMW M3, masura drastică a bavarezilor a fost de a renunţa la motorul V8 aspirat pentru un motor ”şase în linie” cu tehnologie turbo.

Însă cei de la G-Power nu vor să accepte o asemenea schimbare, aşa încât s-au gândit să le facă o dedicaţie fanilor puritani ai precedentului BMW M3 E92: un upgrade al motorului care îi va face pe proprietari să se bucure la maximum de muscle-car-urile lor ”Made in Deutschland”.

Modificările motorului V8 nu se prea văd. Dar cu siguranţă se simt din plin

 

Adică G-Power a înlocuit arborele cotit şi bielele cu unele ranforsate, care să reziste creşterii de putere obţinută prin adaptarea unui compresor mecanic ASA Radial, considerat de specialişti cel mai potrivit pentru îmbunătăţirea răspunsului motorului la turaţiile medii.

Puterea V8-ului creşte de la 420 CP la 650 CP (deci un plus de 230 CP, peste 50%!), iar turaţia la care se obţine această putere maximă e ceva mai redusă: 7.800 rpm faţă de 8.300 rpm la modelul de serie. Un mic avantaj pentru fiabilitate...

În ce priveşte cuplul motor, acesta creşte de la 400 Nm/3.900 rpm la 630 Nm/3.900 rpm, deci e clar că puntea spate urmează să fie torturată serios. Şi, pentru ca ”herghelia” de muşchi să poată ”necheza” în libertate, a fost înlocuită şi evacuarea cu una din titaniu, iar convertoarele catalitice sunt şi ele modificate.

Cu doar 0,5 s mai rapid decât un M3 normal. Nu pare mult, dar cum rămâne cu upgrade-ul senzaţiilor?

Performanţele s-au îmbunătăţit simţitor: demarajul 0-100 km/h se realizează acum în 4,1 secunde (faţă de 4,6 secunde modelul de serie), iar atingerea valorii de 200 km/h survine după 11,8 secunde. Viteza maximă nu e limitată, dar G-Power se fereşte să o comunice...

Cel mai interesant şi foarte derutant pentru mulţi este faptul că G-Power se limitează doar la aceste modificări tehnice, fără a interveni asupra exteriorului maşinii. Pe de o parte, e o strategie dedicată cunoscătorilor, pentru care performanţele motorului primează.

Să o luăm aşa: în locul unui BMW M4 nou-nouţ îţi poţi lua un M3 cu motor V8, ţi-l tunează G-Power şi îţi rămân bani de benzină şi cauciucuri pentru vreo doi ani...

 

Pe de altă parte, poate fi şi o chestie de buget: modificările tehnice au un preţ de 23.500 euro, plus montajul. Adică aproape preţul unui BMW M3 E92 second hand... Cu alte cuvinte, pentru circa 50.000 de euro poţi avea un super BMW M3, mult mai potent decât un BMW M4, dar şi mult mai ieftin.

Şi să nu uităm: clar mai exclusivist. Deoarece G-Power intenţionează să realizeze o serie limitată a acestui kit - vor fi făcute doar 150 exemplare M3 GTS (sedanul) şi numai 67 exemplare M3 CRT (coupe-ul).

Ei, acum ce mai spuneţi:

CE MERITĂ: NOILE BMW M3/M4 SAU EDIŢIILE SPECIALE M3 G-POWER?