Mazda la SEMA 2010: Mazda MX-5 Cup şi Super20 în prim plan

La SEMA 2010, japonezii au demonstrat că maşinile Mazda pot fi şi foarte agresive, nu doar arătoase. Roadsterul MX-5 şi citadina Mazda2 au fost în centrul atenţiei.

Mazda la SEMA 2010: Mazda MX-5 Cup şi Super20 în prim plan Mazda la SEMA 2010: Mazda MX-5 Cup şi Super20 în prim plan

Mazda MX-5 CupLa SEMA 2010, micul roadsterMazda MX-5 şi-a arătat şi faţaagresivă, demonstrând că poate fi mai mult decât unroadster drăguţ şi accesibil. Japonezii au prezentat chiar douăversiuni modificate, MX-5 Cup şi MX-5 Super20.

În primul caz, Mazda MX-5 Cup a trecut printr-o cură desteroizi, roadsterul japonez devenind mai atractiv pentrucei care pun accentul pe peformanţă şi pe un look racing.Performanţele motorului de 2,0 litri nu au crescut exagerat:puterea a ajuns de la 160 CP la 195 CP, prinfolosirea unui sistem de admisie MazdaSpeed şi schimbareaevacuării.

Mai importante, însă, sunt celelalte modificări, începând cususpensia, care beneficiază de amortizoare reglabile, arcuri maitari şi bare stabilizatoare mai groase. În compartimentul motorgăsim acum şi o bară de rigidizare în trei puncte, iarhabitaclul este garnisit atât cu scaune sport de origineSparco, dar şi cu un inedit roll-cage, cu trei barelongitudinale.

Roţile ediţiei speciale Mazda MX-5 Cup au nu mai puţinde 17" şi un design specific circuitelor de motorsport,fiind încălţate cu pneuri BF Goodrich gForce R1, de 225/45 R 17. Înmaterie de modificări exterioare, maşina nu îşi propune altcevadecât să demonstreze că se pretează curselor, fiind garnisită cu oserie de stickere, dar şi cu deja celebra inscripţieMazdaSpeed.

Mazda MX-5 Super20Cealaltă ediţie specială esteMazda MX-5 Super20, un model care celebrează 20 de ani deexistenţă pe piaţa nord-americană a micului roadster -peste ocean este mai cunoscut sub denumirea Mazda Miata. Modelulvine doar cu un hardtop fix, în habitaclu fiind montat un roll-cageîn spatele scaunelor, pentru creşterea rigidităţii.

Motorul maşinii beneficiază de un compresor mecanic deorigine Cosworth (dar nu ştim, deocamdată, performanţelepropulsoului), în timp ce componentele sistemului de frânare, aledirecţiei şi suspensiei sunt toate modificate pentru a-i conferi uncomportament cât mai sportiv maşinii.

Exteriorul maşinii se remarcă în primul rând prin spoilerulagresiv, proiectoarele fiind mutate în cadrul grilei centrale, iarlocul acestora fiind luat de fante de aerisire pentru frâne.Jantele de 16 inch au un design sportiv, iar bosajele roţilor suntîmbrăcate în plastice negre. Centura inferioară a caroseriei maieste garnisită cu stickere de personalizare, per totalMazda MX-5 Super20 fiind un model aniversar reuşit.

S-au mai remarat şi câteva modele Mazda2 având diversekit-uri exterioare, menite a reliefa potenţialul citadineiîn materie de aspect. Mazda2 Street sau Evil Track sunt înîntregime creaţii ale studioului Mazda Design, încercând săsensibilizeze clienţii fai ai seriei "Fast and Furious", dar carevor maşinuţe exclusiviste abordabile.