Opel Astra GTC Steinmetz

Masele genereaza valori, lucru valabil si-n cazul tuningului.

Opel Astra GTC Steinmetz Opel Astra GTC Steinmetz
Este un tuning, dar unul aflat inca in faza de concept, deoarece nu a intrat in “productia de serie”. In primul rand, am ales Opel Astra GTC pentru ca este un model cu o linie a caroseriei de serie exotica, una care imbie la tuning. Din pacate pragul intre o creatie frumoasa si una dezastruoasa este extrem de ingust. Am gasit in curtea celor de la Steinmetz un GTC care la ei se numeste P.GASUS si care merita analizat. Linia caroseriei nu a fost afectata, ci doar pusa in valoare mai bine prin cateva tuse. Putem vorbi de un aer usor mai agresiv al masinii, datorita spoilerelor fata/spate schimbate. Cel fata este complet modificat, cu prize mult mai generoase pentru racire, prezentand si doua guri de ghidare a aerului pentru racirea franelor. Grila frontala a fost inlocuita cu una Steinmetz Type II. Au fost schimbate oglinzile laterale cu unele produse de firma, al caror coeficient aerodinamic e mai bun, dar care in opinia mea prea aduc a M3. E singurul element de design ce poate crea polemici. Deasupra hayonului a fost montat un mic eleron, realizat din doua piese, pentru a creste, la viteze mari, apasarea pe puntea spate. Spoilerul spate a fost si el schimbat si integreaza o noua evacuare centrala dubla, realizata tot de Steinmetz.

In scurta vreme, intregul pachet exterior, inclusiv evacuarea, va fi pus la vanzare pentru proprietarii de Astra GTC la Steinmetz. P.GASUS nu se rezuma la o noua colectie de “plastice”, nemtii aruncand o privire atenta si in rest. Descoperim astfel ca masina poate rula fara emotii si cu GPL, lucru care la prima vedere nu prea poate face cinste unui tuner. Steinmetz se poate privi in oglinda fara remuscari, pentru ca s-a gandit si la protectia mediului. In acelasi timp, celor 240 CP le-au fost adaugati alti 45, printr-o remapare a sistemului de admisie. Cei 45 CP sunt disponibili fie ca se ruleaza cu benzina, fie cu GPL. Pentru a nu exista surprize neplacute, ambreiajul de serie a fost inlocuit cu unul sport furnizat de Sachs. Pentru a imbunatati tractiunea si manevrabilitatea, Steinmetz, in colaborare cu Drexler Motorsport, a dezvoltat un LSD (diferential cu alunecare limitata) care transforma radical comportamentul masinii. Daca la un rulaj prin oras aportul acestuia nu prea se simte, la o sesiune de circuit face minuni. Suspensia a fost complet schimbata cu una racing, pentru a elimina orice dubiu vis-a-vis de implicarea nemtilor.

Masina este echipata cu jante de 18 inci, prezentate publicului in premiera. Acestea se numesc Steinmetz ST4 Bi-Color si au un design cu 5 spite. In opinia Steinmetz, masina ar trebui echipata cu pneuri Michelin Cup pentru a putea fi numita fara rezerve un “race car for everyday use”. Interiorul este cel care m-a cucerit pe mine. Imi era teama ca voi gasi o “explozie” de creativitate. M-am inselat. Au fost schimbate doar scaunele fata de serie cu unele racing produse de Recaro, lucru absolut firesc la o masina cu potential. In acelasi timp a fost coborata pozitia de pilotaj, aducand pilotul mult mai aproape de centrul de greutate al masinii si facilitand astfel o mai buna “citire” din partea acestuia a reactiilor bolidului. Volanul a ramas de serie, aici putand aparea cateva voci care sa aiba de comentat si pe buna dreptate. A fost inlocuit pedalierul cu unul din aluminiu.

Si cam atat am avut de spus despre o masina frumoasa, modificata frumos. Daca v-a inspirat, spor la lucru, daca nu, admirati un tuning discret si elegant.