Programul Brabus pentru Mercedes CLS în premieră la Geneva 2011

Cei de la Brabus au avut o misiune nu tocmai uşoară de a modifica noua generaţie Mercedes CLS în spiritul deja cunoscut al tunerului german. Rezultatul îl vedeţi în imaginile următoare.

Programul Brabus pentru Mercedes CLS în premieră la Geneva 2011 Programul Brabus pentru Mercedes CLS în premieră la Geneva 2011

Cea de-a doua generaţie Mercedes CLS are un stil mai sofisticat decât prima generaţie,iar versiunea de top CLS 63 AMG este suficient de agresivă pentru a atrage atenţianu doar cunoscătorilor. Prin urmare, ce putea aduce în plustunerul de casă Brabus?

La Geneva 2011, Brabus propune pentru Mercedes CLS un program de personalizare decent

Poate părea ciudat, dar CLS Brabus nu afişează aceaagresivitate exagerată, ca în cazul altor modele de până acum. Ba am putea spune că, pusîn paralel cu vârful de gamă CLS 63 AMG, creaţia celor de la Brabuspare chiar foarte elegantă faţă de ce ne-am aştepta.

Maşina este vopsită, evident, în negru (deja o carte devizită suficientă pentru Brabus), iar modificărileestetice se dovedesc minime. Spoilerul frontal primeşte oprelungire în partea inferioară, care se potriveşte bine cu fantelede aer laterale, rotunjite şi care renunţă la micile bagheteorizontale din LED-uri, care acum sunt plasate pe verticală înextremităţi.

În spate, Mercedes CLS by Brabus pune accent mai mare pe sportivitate

În spate, însă, imaginea sportivă este mult mai bine pusă înevidenţă, chiar şi faţă de CLS 63 AMG. În partea inferioară aspoilerului avem parte acum de un difuzor bine conturat,care pune în evidenţă cele două perechi de evacuăricromate, de formă circulară şi care nu se "ruşinează" săiasă destul de mult în afara caroseriei. Brabus mai plusează cu unmic eleron, mai puţin proeminent decât la CLS 63 AMG.

Mercedes CLS Brabus joacă o carte importantă din punctde vedere estetic: cea a detaliilor cromate. Caroserianeagră a permis sublinierea fină a liniei maşinii prin baghetecromate, care înconjoară maşina în partea inferioară, fără să deaimpresia de kitsch sau bling. Nu putem spune neapărat acelaşi lucrudespre ornamentele de pe aripile faţă, care încearcă să deaimpresia unor fante luxoase.

Brabus propune pentru Mercedes CLS 6 tipuri de jante, de la 17 la 20 inch

În ce priveşte jantele, cei de la Brabus oferă un adevăratregal, cu nu mai puţin de 6 tipuri de dimensiuni şi desene. Acesteavariază de la 17 inch la 20 inch, fiind încălţate cu pneuri de mareperformanţă de origine Pirelli şi Yokohama. Cele mai maimari jante sunt încălţate cu pneuri 255/30 ZR 20 în faţă, respectiv305/25 ZR 20 în spate.

Sub aspect tehnic, marea surpriză este că, pentrumoment, Brabus se ocupă doar de upgrade-ul motoarelor...diesel. Versiunea de bază CLS 250 CDI plusează cu 31 CP,puterea maximă ajungând la 235 CP, iar cuplul motor maxim la 560Nm.

Deocamdata, Brabus propune modificari pentru motoarele diesel ale lui Mercedes CLS

Versiunea CLS 350 CDI are parte de o modificare maicomplexă, oferind două moduri de funcţionare, Eco şiSport. În modul Eco, puterea rămâne aceeaşi (265 CP), însăcuplul motor maxim creşte de la 620 Nm la 690 Nm, valoare obţinutăîntr-un interval foarte jos de turaţii, 1.600-2.400 rpm. În modulSport, puterea maximă creşte de la 265 la 313 CP, ceea ce duce laun demaraj 0-100 km/h în doar 5,9 secunde (cu 0,3 secunde mai binedecât versiunea de serie CLS 350 CDI).

Doritorii mai au la dispoziţie o gamă largă de ornamente pentrupersonalizarea interiorului, în special din fibră din carbon,precum şi mai multe propuneri pentru setarea suspensiei. Prinurmare, rămâne să mai aşteptăm până la apariţia unuiMercedes CLS Brabus cu adevărat "bombă", pentru momentfiind vorba doar de programe de personalizare destul de obişnuitepentru modelele CLS de serie.