BMW Concept C - scuter de clasă mare

Cei de la BMW intenţionează să intre în domeniul scutereor de clasă mare prin acest atractiv BMW Concept C. Vezi primele poze şi filme.

VEZI AICIGALERIA FOTO-VIDEO CU BMW CONCEPT C

Bavarezii ne-au surprins suficient de mult la recentulSalonAuto Paris 2010 cu un concept de scuter electric Mini Scooter E, dar nu se opresc aici. Deşi cei mai mulţicunosc doar motocicletele BMW, iată că bavarezii vor să mai ataceun domeniu pe două roţi: cel al scuterelor de clasă mare.Prin noul BMW Concept C.

BMW Concept C este conceptul unui scuter de clasa mare, care anunta un model de serie

La prima vedere, ai tendinţa să crezi că e o greşeală înasocierea dintre "BMW" şi "scuter" când vezi imaginile din faţă cuBMW Concept C. Şi asta deoarece carena este profilată ca lao motocicletă BMW de cruising, farurile au o "privire"foarte agresivă, iar aripa roţii şi cele două amortizoare parspecifice unei motociclete.

În cazul acestui concept, nu este de neglijat efectulaproape hipnotic pe care îl are roata faţă, cu un profil ineditsculptat şi cu şanţurile albastre. Aceeaşi idee esteaplicată şi la roata din spate, dar, deja ajunşi aici, toţi amrealizat că vorbim de un scuter, nu de o motocicletă BMW.

Bavarezii afirma ca BMW Concept C va combina manevrabilitatea motocicletelor cu confortul scuterelor

Totuşi, e un scuter mai altfel decât altele de aceeaşicategorie. Pentru că, în ce priveşte designul, are aproapetoate atributele pe care le regăsim la motocicletele BMW din seria K, de pildă. Adicăinspiră dinamism, caracter premium şi soliditate.

Cei de la BMW afirmă că modelul de serie care va urma după BMWConcept C va combina manevrabilitatea exemplară amotocicletelor BMW cu un confort şi caracter urban specificescuterelor. Şi mai adaugă un termen: "dynamic riding",ceea ce înseamnă că vom avea parte de nişte scutere sportive,nu?

BMW Concept C anunta un pachet tehnic de exceptie

BMW Concept C beneficiază de o suspensie sofisticatăpentru lumea scuterelor: monolever în spate, cuamortizorul vizibil în spate (din raţiuni de tehnical-design), întimp ce în faţă s-a preferat soluţia unei furci upside-down.

Roata din faţă beneficiază de un sistem de frânare cu discdublu, cu două etriere radiale, iar în spate avem parte de un discsimplu. Însă, după cum era de aşteptat, Concept Cbeneficiază de sistemul ABS BMW Motorrad, care îi conferă"utilajului" performanţe de frânare lăudabile.

BMW Concept C este dotat cu un motor termic in doi cilindri, cuplat la o cutie CVT

Spre deosebire de "frăţiorul" Mini, care are propulsie electcă, BMWConcept C este propulsat de un motor termic specialconceput, cu doi cilindri, cuplat la o cutie de viteze cuvariaţie continuă CVT. Nu sunt comunicate valori ale puterii sauperformanţe, dar ni se promite că modelele de serie vor avea cu celăuda.

Vi se pare că lipseşte ceva? De exemplu, oglinzile laterale? Eibine, retrovizoarele au fost înlocuite cu două camere defilmat, plasate în spate, care transmit imaginile pe douămonitoare LCD din cockpit, care încadrează un display pe care suntafişate principalele date pentru rider: viteză, turaţia motoruluişi alte lucruri specifice unui computer de bord.

BMW Concept C nu are oglinzi retrovizoare, acestea fiind inlocuite de camere de filmat

Dacă vă întrebaţi de la ce vine "C"-ul, e vorba de termenul"comutter" - adică navetistul care preferă să meragă tot timpul cuun astfel de vehicul. Drept pentru care BMW Concept Cpropune şi diverse idei pentru spaţiile de stocare, careni se promite că vor face din modelele de serie nişte scutereextrem de practice.

BMW Concept C urmează să fie prezentat oficialpublicului cu ocazia EICMA 2010, Salonul Moto de la Milanodin acest an, unde scuterul bavarezilor va concura ca importanţă cualte noutăţi ale mărcilor celebre din domeniul pe două roţi.

BMW Concept C are premiera mondiala la Salonul Moto EICMA 2010