BMW Concept C - scuter de clasă mare

Cei de la BMW intenţionează să intre în domeniul scutereor de clasă mare prin acest atractiv BMW Concept C. Vezi primele poze şi filme.

VEZI AICI GALERIA FOTO-VIDEO CU BMW CONCEPT C

Bavarezii ne-au surprins suficient de mult la recentul Salon Auto Paris 2010 cu un concept de scuter electric Mini Scooter E, dar nu se opresc aici. Deşi cei mai mulţi cunosc doar motocicletele BMW, iată că bavarezii vor să mai atace un domeniu pe două roţi: cel al scuterelor de clasă mare. Prin noul BMW Concept C.

BMW Concept C este conceptul unui scuter de clasa mare, care anunta un model de serie

La prima vedere, ai tendinţa să crezi că e o greşeală în asocierea dintre "BMW" şi "scuter" când vezi imaginile din faţă cu BMW Concept C. Şi asta deoarece carena este profilată ca la o motocicletă BMW de cruising, farurile au o "privire" foarte agresivă, iar aripa roţii şi cele două amortizoare par specifice unei motociclete.

În cazul acestui concept, nu este de neglijat efectul aproape hipnotic pe care îl are roata faţă, cu un profil inedit sculptat şi cu şanţurile albastre. Aceeaşi idee este aplicată şi la roata din spate, dar, deja ajunşi aici, toţi am realizat că vorbim de un scuter, nu de o motocicletă BMW.

Bavarezii afirma ca BMW Concept C va combina manevrabilitatea motocicletelor cu confortul scuterelor

Totuşi, e un scuter mai altfel decât altele de aceeaşi categorie. Pentru că, în ce priveşte designul, are aproape toate atributele pe care le regăsim la motocicletele BMW din seria K, de pildă. Adică inspiră dinamism, caracter premium şi soliditate.

Cei de la BMW afirmă că modelul de serie care va urma după BMW Concept C va combina manevrabilitatea exemplară a motocicletelor BMW cu un confort şi caracter urban specifice scuterelor. Şi mai adaugă un termen: "dynamic riding", ceea ce înseamnă că vom avea parte de nişte scutere sportive, nu?

BMW Concept C anunta un pachet tehnic de exceptie

BMW Concept C beneficiază de o suspensie sofisticată pentru lumea scuterelor: monolever în spate, cu amortizorul vizibil în spate (din raţiuni de tehnical-design), în timp ce în faţă s-a preferat soluţia unei furci upside-down.

Roata din faţă beneficiază de un sistem de frânare cu disc dublu, cu două etriere radiale, iar în spate avem parte de un disc simplu. Însă, după cum era de aşteptat, Concept C beneficiază de sistemul ABS BMW Motorrad, care îi conferă "utilajului" performanţe de frânare lăudabile.

BMW Concept C este dotat cu un motor termic in doi cilindri, cuplat la o cutie CVT

Spre deosebire de "frăţiorul" Mini, care are propulsie electcă, BMW Concept C este propulsat de un motor termic special conceput, cu doi cilindri, cuplat la o cutie de viteze cu variaţie continuă CVT. Nu sunt comunicate valori ale puterii sau performanţe, dar ni se promite că modelele de serie vor avea cu ce lăuda.

Vi se pare că lipseşte ceva? De exemplu, oglinzile laterale? Ei bine, retrovizoarele au fost înlocuite cu două camere de filmat, plasate în spate, care transmit imaginile pe două monitoare LCD din cockpit, care încadrează un display pe care sunt afişate principalele date pentru rider: viteză, turaţia motorului şi alte lucruri specifice unui computer de bord.

BMW Concept C nu are oglinzi retrovizoare, acestea fiind inlocuite de camere de filmat

Dacă vă întrebaţi de la ce vine "C"-ul, e vorba de termenul "comutter" - adică navetistul care preferă să meragă tot timpul cu un astfel de vehicul. Drept pentru care BMW Concept C propune şi diverse idei pentru spaţiile de stocare, care ni se promite că vor face din modelele de serie nişte scutere extrem de practice.

BMW Concept C urmează să fie prezentat oficial publicului cu ocazia EICMA 2010, Salonul Moto de la Milano din acest an, unde scuterul bavarezilor va concura ca importanţă cu alte noutăţi ale mărcilor celebre din domeniul pe două roţi.

BMW Concept C are premiera mondiala la Salonul Moto EICMA 2010