Moto Guzzi Sport 1200

De-a lungul timpului, unele nume au marcat irevocabil istoria motociclismului. Multe dintre acestea au dispărut sau se zbat la limita dintre „a fi” şi „a fi fost”, iar altele şi-au pierdut identitatea.

În micuţul orăşel italian, se năştea acum 85 de ani unul dintrecele mai "grele" nume din istoria motociclismului. Pe 15 martie1921, prin alianţa dintre armatorul genovez Emanuele VittorioParodi şi Carlo Guzzi, un fost coleg de aviaţie pasionat demotociclete, se înfiinţa "Società Anonima MotoGuzzi".

Încă de la început, Moto Guzzi s-a remarcatprin modele avangardiste şi caracterizate de performanţe uimitoarepentru acele vremuri. În 1919, înainte ca firma să fie fondatăoficial, Carlo Guzzi construia un prototip propulsat de un motormonocilindric de 500 cmc cu distribuţie OHC şi patru supape. Acestanu avea să rămână singurul model revoluţionar din istoria mărcii,mărturie stând numeroasele victorii pe care Moto Guzzi le-a obţinutpână la mijlocul anilor '50. Atunci avea să înceapă o perioadă maipuţin fastă pentru Moto Guzzi, vulturul din Mandello del Lariofiind răpus de automobilul popular şi trecând la producţia demotociclete mici şi ieftine.

În1967 apare, precum un Phoenix renăscut din propria cenuşă, o nouămotocicletă. V7 marchează debutul unei noi ere pentru italieni. Ceamai importantă cracteristică a acestui model era motorul V2 răcitcu aer, operă a ilustrului inginer Giulio CesareCarcano.

Aproape 40 de ani mai târziu, V2-ul răcit cuaer şi cu arbore longitudinal reprezintă blazonul neoficial alcasei italiene, propulsând mai toate modelele ieşite de atunci dinMandello del Lario.

Considerat a fi adevăratul succesor al luiV7, V11 Sport şi-a încetat existenţa în 2004 şi nu puţini au fostaceia care au plâns dispariţia lui din oferta dealerilorGuzzi.

Breva este o motocicletă modernă, dar nu arenici pe departe farmecul lui V7 Sport şi a succesorilor săi,lipsindu-i aspectul de muscle-bike.

Pentrucei care regretau disperiţia dinastiei "Sport", Moto Guzzi apregătit o surpriză: modificând pe ici pe colo, în puncteleimportante, o Breva, italienii au scos un model cu o identitatenouă, dar care preia din ADN-ul lui V7 Sport acele gene care ofăceau o motocicletă specială.

Propulsor

Propulsorul lui Sport 1200 este preluat direct de la Norge,touringul lansat anul trecut. Pentru că, vorbind despre un Guzzi,este inutil să amintim configuraţia motorului, vom spune doar căacesta păstrează distribuţia OHV cu tije, culbutori şi două supapepentru fiecare cilindru.

Alimentarea acestuia se face prin injecţie electronică de benzină,Moto Guzzi fiind unul dintre pionierii acestui sistem dealimentare. Puterea maximă oferită de motorul de 1.151 cmc este de95 CP la 7.800 rpm, iar cuplu maxim de 100 Nm este atins la numai6.000 rpm. Sunt practic aceleaşi performanţe ca şi în cazul luiNorge dar motorul va avea de împins doar 229 kg, cu 17 mai putindecât cea mai uşoară variantă atouringului.

Cutia de viteze amplasată longitudinal în continuarea motoruluidispune de 6 trepte, iar transmisia finală se face prin cardan.Pentru a reduce recţiile nedorite ale acestuia la schimbările desarcină, a fost conceput un nou sistem de transmisie-suspensie.Denumit CARC (Cardano Reattivo Compatto), acesta a apărut primadată pe Breva 1100 şi a primit aprecieri unanime din partea preseide specialitate.


Citeşte mai departe în pagina următoare »