Aprilia Shiver

Uneori zvonurile nu sunt nimic altceva decât zvonuri, dar nu şi acum: Aprilia a scos un model de cilindree medie. Un naked mai exact. Anticipat de majoritatea jurnaliştilor şi cerut ci insistenţă de către fanii Aprilia, Shiver s-a arătat pentru prima oară la Koln. 750 cmc, 95 CP, 189 kg. Atenţie Ducati!

Infuziade capital adusă de preluarea Aprilia de către Piaggio a ajutatdepartamentul de proiectare să dea frâu liber ideilor. Şi unuldintre rezultate este Aprilia Shiver.

Aprilia este unproducător care, în ciuda vârstei, a reuşit să îşi câştigerespectul atât în rândul cumpărătorilor, cât şi pecircuite.

Cu toate căproduce modele foarte apreciate, gama sa nu acoperă prea multecategorii. Spre exemplu, nicio sportivă sau naked de cilindree medie nu a ieşitvreodată din Noale.

Zvonurile aveau deci fundament, iar angajarea unuiadintre cei mai prolifici designeri ai vremii a confirmat intenţiileexpansioniste ale grupului Piaggio.

Categorianakedurilor de cilindree medie este cea mai bine reprezentată atâtpe piaţa din peninsulă, cât şi pe celelalte pieţe importante dinEuropa. Aprilia nu avea nici un reprezentant în această categorie,deci dezvoltarea unui astfel de model era imperativă.

Piaggio, noulproprietar al Aprilia SpA, este unul dintre cei mai mariproducători de motoare din Europa, aşa încât folosirea unui motorde la Rotax sau Minarelli era exclusă. În urmă cu două luni, pesite-ul dedicat diviziei de motoare apărea un nou propulsor V2 la90º, cu două versiuni de cilindree.

Un V2 de 1.200 cmc ar fi justificat de viitoarelereglementări din campionatul mondial de superbike, dar cel de 750cmc?

Acesta avea săapară oficial la EICMA, o dată cu cel mai nou model al casei, SL750 Shiver.

Vremurinoi, motor nou

Fructificând lamaxim experienţa acumulată în cei 7 ani de utilizare a V2-uluiRotax, inginerii Aprilia au ajuns la următoarea reţetă: tot V2 darla 90º, distribuţie DOHC cu angrenare mixtă (lanţ şi angrenaje curoţi dinţate), pentru dimensiuni cât mai compacte, alezaj foartemare şi cursă redusă pentru a atinge turaţii ridicate cu minimum devibraţii şi cu o uzură cât mai mică, un sistem de injecţie bine pusla punct, pentru un maxim de performanţe în orice zonă aturometrului, control electronic al acceleraţiei (drive-by-wire)pentru un răspuns cât mai bun la acţionarea manşonului deacceleraţie.

Dincei 750 cmc ai motorului V2 Bialbero, italienii au scos o puteremaximă de 95 CP, care, ca valoare absolută ar putea să nu pară operformanţă remarcabilă dacă termenul de comparaţie ar ficvadricilindricele Z750 sau chiar noul Hornet 600 (110 CP, repectiv102 CP). Pe de altă parte, aceeaşi putere este oferită decompatrioata Ducati Monster S2R, însă din 1.000cmc.

Lăsând la oparte ce şi cum fac alţii, trebuie să recunoaştem că noul propulsorse arată destul de interesant şi propulsează Aprilia Shiver printrecele mai performante nakeduri de cilindree medie. Transmisia cu 6trepte se înscrie în tiparele categoriei, fiind o soluţie generalacceptată.

Citeşte mai departe în pagina următoare »