Brudeli 625L

Construit în Suedia de o firmă de familie, Brudeli Leanster este rezultatul încrucişării unei motociclete KTM cu un ATV Polaris.

Poate că mersul pe motocicletă nu este cel mai sigur mod de deplasare, dar nici într-atât de periculos pe cât cred unii nu este. Am putea enumera cel puţin 10 alte moduri legale de a-ţi risca viaţa, iar şansele de "succes" sunt mult mai mari de fiecare dată. Acceptând, totuşi, că motociclismul este mai periculos decât le permite unora instinctul de autoconservare, poate că vehiculul din imagini le va părea acestora alternativa perfectă.

Nici motocicletă, dar nici Quad, Leanster este un pic din amândouă şi îmbină agilitatea unei motociclete cu stabilitatea ATV-urilor sportive. Construit în Suedia de o firmă de familie, Brudeli Leanster este rezultatul încrucişării unei motociclete KTM cu un ATV Polaris. La prima vedere, triciclul suedez seamănă cel puţin conceptual cu MP3-ul celor de la Piaggio, însă, cu excepţia faptului că ambele se înclină pentru a efectua un viraj, cele două vehicule nu prea au nimic în comun.

Motorul suedezului provine de la KTM 625 SMC şi este un monocilindru capabil să furnizeze peste 50 CP, în funcţie de gradul de tuning. De la mijloc în spate, Brudeli 625L este o motocicletă convenţională, bascula provenind direct de la motocicleta austriacă, dar partea frontală cu două roţi directoare asigură o stabilitate apropiată de cea a unui autoturism.

Complicatul sistem de suspensie a roţilor frontale permite o înclinare de 45 de grade. Astfel, triciclul poate aborda curbele cu o viteză mare, dar în condiţii de siguranţă superioară. Conform spuselor producătorului, Leanster poate frâna în timpul unui viraj fără a pierde aderenţa. Roţile din aluminiu sunt încălţate cu anvelope capabile să asigure o bună aderenţă, atât pe asfalt, cât şi pe criblură. Sistemul de frânare cu discuri perimetrale este dezvoltat de ISR, iar suspensiile reglabile provin de la Ohlins pentru cele două roţi frontale şi de la WP pentru spate.

Dacă la primele prototipuri designul era rezultatul direct al modificării unui ATV, pentru modelul de "serie" s-a apelat la o renumită casă de design suedeză. Hareide Designmill este condusă de Einar J. Hareide, fost şef al departamentului de design SAAB, iar şef de proiect a fost Atle Stubberud, un alt reputat designer al casei suedeze.

A vorbi de un model de serie este impropriu, deoarece Leanster va fi produsă numai la comandă, contra sumei de 20.000 de Euro, fără taxe. La banii ăştia, am putea opta pentru un Logan cu aer condiţional, un KTM 690 Supermoto şi probabil că ar rămâne ceva şi pentru un scuter italian...