Ducati 2007

Pentru 2007 producătorul din Borgo Panigale ne-a pregătit o gamă de modele revizuită în proporţie de peste 50%. Avem modele noi, avem modele reînnoite, dar avem şi modele care nu vor mai fi disponibile.

Pentru a păstrace e mai frumos pentru sfârşit începem cu unul dintre modelele care"ne părăsesc".

De-a lungulcelor 10 ani de viaţă, cel mai mic Monster (exceptând modelele de400 cmc disponibile doar pentru Japonia) a primit denumirea deBaby-Duke. Monster 600/620 trece în rândul modelelor ieşite dinfabricaţie, fiind înlocuit încă de la mijlocul lui 2006 de cătreMonster 695.

Cu un surplus de10 CP, motorul noului entry-level Ducati răspunde cu succesprovocărilor concurenţei japoneze apărute în ultimii ani. Astfel,pe hârtie, Ducati Monster se demonstrează cu 1 CP peste Suzuki SV650 sau Kawasaki ER6, ambele bicilindrice de 650 cmc şi se apropriedestul de mult de performanţele fratelui S2R (77 CP din 803cmc).

Cel mai mare câştig este însă reducerea costurilor deexploatare prin mărirea intervalelor de întreţinere.

Motorul esteunul nou, împărţind cu fratele mai mic foarte puţine componente.Arborele motor este mai compact, cursa pistoanelor fiind redusă cu3,3 mm. Turaţia de putere maximă a scăzut cu 1.000 rpm, ceea cecontribuie la reducerea uzurilor. Masa proprie la gol este de 168kg, cu 3 kg mai mult decât cea a SV-lui, însă vom ţine cont că laSV se adaugă şi lichidul sistemului de răcire. Deşi este consideratmodel 2007, în Italia Monstrer-ul 695 se află în vânzare încă dinluna august şi a reuşit să intre în topul celor mai vândute 20 demotociclete dacă nu luăm în considerare şi scuterele (poziţia 13 cu2.629 unităţi, până la 1 decembrie).

Unalt model care nu va mai vedea prea curând liniile de asamblareeste Multistrada 620. Se pare că italienii vor să renunţe definitivla motorul de 618 cmc, dar nici despre un Multistrada 695 nu seaude nimic. Probabil că "ducatiştii" au preferat varianta de 1.000cmc în locul micuţei şi agilei variante medii. Apropo deMultistrada 1000: aceasta a fost înlocuită de Multistrada 1100, care beneficiază de un propulsordopat cu aproape 100 cmc.

Din cei 1.078cmc, motorul 1100 Desmo furnizează 95 CP la 7.750 rpm, cu 250 rpmmai jos decât modelul precedent. Ca şi în cazul mezinului familieiMonster, creşterea cilindreei a avut ca principal scop reducereacheltuielilor de exploatare cu 50%. S-a obţinut totodată oprogresie aproape liniară a puterii şi o reducere a noxelor subvalorile impuse de normele Euro3.

GamaSport-touring se reduce la doar două modele prin dispariţia dinofertă a lui ST4. De fapt, cele două modele (ST3 şi ST3 s ABS) suntvariante ale aceluiaşi ST3.

La final decarieră a ajuns şi familia SuperSport. Ultimul exponent al acesteiaera SS 1000 DS, iar din această iarnă şi el a ieşit la pensie,rămânând doar în stocurile dealerilor. Recomandăm astfel celor carecaută o motocicletă sportivă, dar nu neapărat una superputernică,să profite de eventualele lichidări de stocuri.

Hypermotarda primit undă verde pentru a intra înproducţie de la începutul anului 2007. Faţă de conceptul iniţial,varianta de serie nu renunţă la mare lucru, ba din contră, primeştenoul propulsor răcit cu aer de 1.078 cmc de la Multistrada 1100.Vor fi disponibile două versiuni, Hypermotard 1100 şi Hypermotard1100 S, a doua fiind echipată cu furcă inversată Marzocchi cutratament antifricţiune TiN, cu un amortizor spate Ohlins completreglabil, cu etrierele radiale monobloc de la 1098 şi cu jante dinaluminiu forjat.

Încă nu am aflatdacă va apărea şi o versiune de 695 cmc a acestui interesantconcept, versiune care ar putea oferi performanţe mai bune decâtmulte supermoto convenţionale, la un preţ abordabil.

Cea mai nouăfamilie de motociclete este Sportclassic. Dacă anul trecut vedeamdouă modele în această familie, în 2007 numărul acestora a crescutla 4. De fapt, trei dintre acestea sunt versiuni ale lui Sport 1000(S, Nonoposto şi Biposto), iar al patrulea este GT-ul lansat încădin acest an.

Citeşte mai departe în pagina următoare »