Moto Guzzi 2007

După preluarea grupului Aprilia de către grupul Piaggio, circulau diverse zvonuri despre soarta lui Moto Guzzi. Iată că Roberto Colannino nu vrea să renunţe la cel mai vechi producător peninsular aflat încă în viaţă.

Moto Guzzi 2007 Moto Guzzi 2007
Unii spuneau că va fi închisă, alţii că va fi trecută pe linie moartă până la noi ordine, iar cei mai îndrăzneţi vorbeu despre o vânzare a celei mai vechi mărci italiene aflată încă pe piaţă către Ducati. Ultima variantă a picat când Federico Minoli a recunoscut că nu are puterea financiară de a plăti preţul cerut de Piaggio pentru Moto Guzzi.

Breva şi Griso erau rodul muncii proprii, sub conducerea din Noale, iar Norge nu este decât o evoluţie a lui Breva. Înainte de Intermot, Moto Guzzi a prezentat Sport 1200, un model considerat de mulţi ca fiind un demn succesor al seriei V11 Sport. Interesant modelul... însă nu este altceva decât o Breva cu steroizi, nu un model inovator care să scoată Moto Guzzi din perioada mai puţin fastă în care se află de vreo două decenii.

La EICMA, casa Guzzi a venit cu câteva creaţii noi care infirmă speculaţiile conform cărora vulturul din Mandello del Lario ar rămâne fără aripi.

940 Custom vine să umple golul dintre Nevada 750 şi California, fiind derivat din modelele mai noi Breva şi Griso 850. De la acestea preia motorul şi transmisia, dar şi cadrul tip grindă. Motorul a prins ceva muşchi crescând la 940 cmc, cu o implicită creştere a puterii maxime.

Suspensia spate cu basculă monobraţ include sistemul de transmisie prin cardan non-reactiv CARC.

Griso 8V este al doilea model lansat la EICMA. Acesta este propulsat de un agregat de 1.200 cmc, cu distribuţie SOHC cu patru supape pentru fiecare dintre cei doi cilindri. Dacă patru supape într-o chiulasă de Guzzi s-a mai văzut, amplasarea axurilor cu came în chiulasă reprezintă o noutate. Graţie acestei noi distribuţii, puterea motorului de 1.200 cmc a crescut de la 95 la 110 CP, pentru o turaţie de 9.500 rpm.

A treia noutate nu a fost prezentă la EICMA însă a fost anunţată în mapele de presă. Touringul Norge va avea un frate mai mic echipat cu propulsorul de 850 cmc. Acesta ar putea fructifica golul rămas în categoria touringurilor medii prin dispariţia lui BMW R 850 RT.

Alte noutăţi se rezumă la echipamente opţionale precum ABS-ul (disponibil acum şi pentru modelele de 850 cmc) sau noi variante coloristice pentru toate motocicletele din ofertă.

Cele două noi motoare denotă intenţia italienilor de a acoperi cât mai multe categorii şi nişe, deci zvonul conform căruia Piaggio ar intenţiona să închidă porţile fabricii din Mandello del Lario este desfiinţat. Ar fi fost păcat ca după 85 de ani să cadă cortina peste acest important “episod” din istoria motociclimului, numit Moto Guzzi.