GSenzaţie - BMW G650 GS model 2011

Cu o experienţă de peste 90 de ani în fabricarea motocicletelor, BMW continuă tradiţia cu care şi-a răsfăţat fanii pasionaţi de călătoriile pe două roţi cu noul BMW G650 GS, model pe care ProMotor a avut ocazia să-l testeze.

GSenzaţie - BMW G650 GS model 2011 GSenzaţie - BMW G650 GS model 2011

E ora 9:30 şi mă aflu în faţa sediului BMW Group. Ajung înparcarea subterană unde micuţul G650 GS mă aşteaptă nerăbdător deaventură. Chiar dacă nu este impresionant prin dimensiuni, staturasa atent creionată îi oferă o personalitate aparte, un mix deeleganţă şi atitudine rebelă. Silueta ascunde un monocilindrul de652 cmc pe care aveam să-l descopăr foarte bine calibrat, cuvibraţii prezente doar cât să-mi aducă aminte că mă aflu pe unenduro-touring şi nu pe un cross sau un enduro veritabil.

Mezinul familiei GS este disponibil cu două motorizări: ceastandard care oferă 48 de CP la 6.500 de rotaţii şi un cuplu de 60Nm la 5.000 rotaţii şi una destinată ţărilor cu limitare la numărulde CP în primii ani de permis (34 cp (25 Kw) la 6.500 rpm şi uncuplu de 47 Nm la 4.500 rpm). Din fericire, nu e cazul aici, aşa cămă grăbesc să profit pe cât posibil de toată rezerva de puteredisponibilă.

Încalec şi plec la drum, luând într-o primă fază aglomeraţiaurbană în piept, unde GS-ul se prezintă excelent, fiind foartemanevrabil şi bine echilibrat. După scurt timp părăsesc Bucureştiulpentru a mă bucura de tot confortul pe care îl oferă GS-ul. Şauaeste moale şi comodă, iar poziţia de condus foarte bine gândită.Înălţimea mea (1,85 m) nu este un avantaj acum, la viteze de peste120 km/h simţindu-mă cam "fluturat" de vânt. Dar nu pot să considerun minus al motocicletei. Cu rezervorul plin şi cu drumul ce sedesfăsoară în faţa mea, uit rapid de problemele de acasă şi măbucur la maxim de fiecare kilometru parcurs.

După câteva tentative eşuate de a găsi treapta a şasea deviteză, BMW G650 GS are doar cinci rapoarte, m-am resemnat, dar cutoate acestea, monocilindrul este capabil să "ducă" şi a şaseatreaptă de viteză. Totuşi, chiar şi cu o cutie în cinci trepte,BMW-ul afişează un consum exemplar de numai 4 l la 100 de km. Dupăcirca 200 km, mai găsesc un minus: lipsa unui indicator pentrunivelul de carburant. Nu îmi pot da seama de ce nemţii nu auinstalat unul, căci loc era destul pe display-ul digital, poate dinconsiderente de reducere de costuri?



Pe asfalt, G650 GS se comportă incredibil - îl manevrez uşor, deparcă aş călări o bicicletă. Condus de drum şi de soare, observ opoieniţă cu destule denivelări, porţiuni de pământ şi noroi. Decidrapid că e locul perfect pentru a testa calităţile lui G650 GS înoffroad, acolo unde este de aşteptat ca viitorii proprietari săajungă destul de des. Părăsesc asfaltul şi continui drumul pe iarbăşi pământ, unde lipsa cauciucurilor adecvate îmi limitează uneoritendinţele de atacare a zonelor cu aderenţă precară, dar cursaamortizoarelor face din condusul offroad o experienţă destul deconfortabilă.


A doua zi, decid să rămân în aglomeraţia Bucureştiului pentru atesta la maxim manevrabilitatea lui G65 GS. După vreo patru ore deumblat brambură dintr-un colţ în altul al oraşului, descopăr cărăcirea uleiului prin cadru tinde să mă jezene oarecum în zonagenunchiului drept. Cu siguranţă nu este un defect capabil săîngroape toate calităţile oferite de micuţul BMW GS, dar estedestul de inconfortabil dacă ai multe drumuri de făcut într-un oraşatât de aglomerat.

La sfârşitul zilei, micile defecte sunt de mult uitate, doza deG650 GS întipărindu-mi un zâmbet tâmp pe faţă, cu care am rămaschiar şi după ce am părăsit parcarea şi am privit în oglindaretrovizoare cum mezinul familie GS rămâne în acelaşi loc de undeîncepusem distracţia cu o zi în urmă.

Noul membru al familiei BMW GS a impresionat atât la capitoluldesign cât şi la cel al performanţelor. Cu toate că este cel maimic model din familia GS, G650 este aproape la fel de impunător cafraţiorii mai mari.