Citroen se prezintă cu stil la Frankfurt 2009

Autor: promotor.ro 17 sept. 2009 Știri auto
CITROËN LA SALONUL AUTO DE LA FRANKFURT
2009

Maine, Salonul Auto de la Frankfurt isi
deschide portile pentru public, dupa cele 2 zile dedicate presei si
cea de a treia pentru profesionistii domeniului auto. Standul
Citroën isi asteapta vizitatorii cu noul concept REVOLTe, cele 2
premiere mondiale ce vor fi comercializate incepand cu sfarsitul
acestui an, noul C3 si DS3, precum si o versiune electrica a
modelului Berlingo First, Marca sarbatorind si prin acest eveniment
cei 90 de ani de „Créative Technologie”.

La scurt timp de la deschiderea, pentru presa, a
portilor editiei 2009 a Salonului Auto de la Frankfurt, Citroën a
dezvaluit conceptul sau ultra-chic, REVOLTe, o interpretare noua si
proprie a luxului, un vehicul al viitorului hibrid
reincarcabil.

Frédéric Banzet, directorul general Citroën, care
a oficiat dezvaluirea noului concept car si prezentarea in premiera
a noilor modele C3 si DS3, a confirmat tema standului Marcii din
cadrul Salonului: 90 de ani de „Créative Technologie”.

In plus, Citroën a prezentat cateva noutati
special pregatite pentru Salonul de la Franckfurt 2009:

  • C-Crosser: noua cutie cu doua ambreiaje (Dual Clutch System –
    DCS)
  • C5 & C6: noul motor 3.0HDi V6 240CP
  • C4 WRC Hybrid4

  • GTbyCITROËN, uimitorul concept aflat pentru prima
    data la Frankfurt

REVOLTe

Prezentat in premiera mondiala la Salonul Auto de
la Frankfurt, REVOLTe a fost conceput sa depaseasca cu succes
obstacolele traficului urban contemporan, demontand miturile legate
de masinile de mici dimensiuni. Indraznet si chic, REVOLTe emana
lux impregnat de indrazneala, tehnologie « glamour » si
dinamism.

Inspirat de modelul 2CV, REVOLTe readuce in
discutie ansamblul codurilor 2CV si preia valorile de la originea
mitului, pe care cel din urma il materializeaza inca. Un exemplu
clar ca Citroën priveste in viitor inspirandu-se din trecutul
glorios: 2CV era o masina simpla si neutra, REVOLTe este luxoasa si
colorata, 2CV era simpla si eficienta, REVOLTe este inteligenta si
sofisticata, 2CV era lenta si gingasa, REVOLTe este activa si
nervoasa.

Mai mult decat un vehicul functional de mici
dimensiuni, REVOLTe privilegiaza performantele. Cu dimensiunile
sale – 3, 68 m in lungime, 1,73 m in latime si 1,35 m in inaltime,
precum si prin caroseria sa, vehiculul iese din codurile austere si
stricte ale luxului traditional, uimind printr-un violet insens si
stralucitor.

Acest demers neobisnuit, de asociere a culorilor
vii cu un univers premium confirma indrazneala si dorinta de
inovatie caracteristica creativitatii Citroën. REVOLTe, ca si
predecesorul sau, conceptul Hypnos, confirma tendinta de a
transforma si de a revolutiona codurile traditionale ale
luxului.

Contemporana si sofisticata chiar si in
motorizare, REVOLTe detine un sistem de tractiune orientat catre
viitor. REVOLTe se distinge prin tractiunea hibrida reincarcabila.
Aceasta modalitate de rulare hibrida reincarcabila lasa partea
frumoasa modului electric care, pe langa faptul ca nu produce
emisii de CO2 garanteaza si o liniste deplina si confort la
condus.

NOUL CITROËN C3 –
VISIODRIVE

Pentru noul C3, ce urmeaza a fi comercializat
incepand cu noiembrie 2009, Citroën isi fixeaza de la inceput un
obiectiv ambitios: sa inlocuiasca bestseller-ul vandut in peste 2
milioane de exemplare. Noul C3 isi afirma personalitatea din primul
moment. Desi pastreaza la baza rotunjimile si senzatia de protectie
ale versiunii anterioare, acestora li se asociaza un caracter mai
dinamic datorita liniilor ferme si mai fluide.

Noul C3 are absolut toate ingredientele pentru a
fi un succes din toate punctele de vedere

  • O personalitate bine definita si marcanta, cu un
    stil impresionant si un interior care stabileste noi standarde pe
    acest segment in ceea ce priveste designul, materialele si
    calitatea finisarilor.

  • Dimensiuni exterioare compacte asociate cu o
    arhitectura interioara inteligenta care ofera suficient spatiu
    pentru toti pasagerii, plus un volum al portbagajului de 300 litri,
    cel mai mare din acest segment.

  • Pe drum, noul C3 are un comportament rutier in
    perfecta concordanta cu tipul si pretentiile Marcii, adica sigur,
    usor de condus si un nivel ridicat de confort.

  • Datorita greutatii scauzute si a aerodinamicii
    sale optimizate (Cx de 0,30), noul C3 prezinta un nivel scazut al
    emisiilor de CO2 si un consum redus. Versiunea de
    motorizare HDi 90 CP, cu filtru de particule, are emisii de doar 99
    g/km CO2.

Aceasta noua experienta propusa de Citroën
culmineaza cu parbrizul « Zenith ». Prin lungimea exceptionala,
acest parbriz, inovatie Citroën, mareste campul vizual al soferului
si pasagerului fata cu 80° in sus, traversa superioara disparand.
Asociat unor montanti subtiri, parbrizul da senzatia de
vizibilitate nelimitata tuturor pasagerilor.

NOUL CTROËN DS3 – OFENSIVA
SARMULUI

DS3 este primul Citroën care inaugureaza, din
punct de vedere stilistic, linia DS – gama de produse distinctive
cu un design mai radical, care va fi comercializata in paralel cu
gama principala, traditionala, a Marcii. Pe scurt, o gama de
produse care reflecta cel mai bine sloganul Citroën „Créative
Technologie”.

DS3 este un vehicul puternic, cu un aspect foarte
stilat si pe care clientii il vor putea personaliza printr-o
intreaga gama de accesorii si elemente de stil. Proaspat si modern,
cu performante dinamice apreciabile si oferind un confort deosebit,
DS3 este de asemenea un vehicul cu un design inteligent, a carui
modularitate se adapteaza oricarei situatii. DS3 este un adevarat
antidot impotriva banalitatii:

  • DS3 are o personalitate aparte care seduce prin
    trasaturi stilistice deosebite.

  • DS3 ofera libertate de expresie prin numarul mare
    de elemente de personalizare, disponibile atat la interior, cat si
    la exterior.

  • DS3 ofera placere si confort la
    condus.

  • DS3 poarta cu mare usurinta atitudinea urban
    chic. Cu 3,95 m in lungime si 1,71 m in latime, cotele exterioare
    ale DS3 situeaza acest model printre cele mai compacte vehicule din
    segmentul sau, dar acest lucru nu se face simtit si in
    interior.

Sloganul „Creative Technologie” se aplica si
gamei de motorizari disponibile pe noul model DS3. Emisiile de CO2
coboara pana 99 g/km, incadrand modelul DS3 in demersul ecologic al
CITROËN. DS3 va fi propus la lansare in 5 versiuni de motorizare,
toate conforme standardelor Euro V.

DS3 se remarca si prin calitatile sale rutiere,
combinand placerea de a conduce si utilitatea pentru drumurile
zilnice. DS3 are un comportament rutier sigur, exact, fiind usor de
manevrat si dovedind o reactivitate deosebita. Confortul este unul
dintre atuurile sale, DS3 stabilind noi standarde in acest domeniu,
pe segmentul sau.

CITROËN C-CROSSER

Modelul Citroën C-Crosser primeste o cutie de
viteze noua, cu doua ambreiaje si 6 rapoarte, un interior mai
modern si un motor HDi imbunatatit cu emisii mai mici de
CO2 si un consum scazut de combustibil.

Noua cutie de viteze automata, cu dublu ambreiaj,
este o premiera la modelul Citroën C-Crosser si este disponibila pe
motorizarea 2,2 HDi 156 CP. In plus, aceasta motorizare a fost
reomologata ceea ce inseamna emisii de noxe de doar 185 g/km
CO2, iar consumul de combustibil a fost redus la 6,5
l/100 km.

NOUL MOTOR 3.0HDi V6

O data cu lansarea noului motor 3,0 HDi V6 240 CP
pe modelele C5 si C6, limuzinele Citroën beneficiaza acum de cel
mai puternic motor diesel din istoria Marcii.

In acelasi timp, consumul de combustibil a fost
imbunatatit cu 13-17%, iar emisiile de CO2 au fost
reduse cu 12-15%, in comparatie cu versiunea de 2,7 l HDi.

Noul motor corespunde standardelor Euro
V.

C4 WRC HYbrid4

C4 WRC HYbrid4 este un concept dezvoltat de
Citroën Racing si este primul World Rally Car echipat cu un sistem
hibrid de recuperare al energiei. Acest sistem duce la cresterea
performantelor sportive si reduce emisiile de CO2 in
acelasi timp. Sistemul cu care este dotat conceptul C4 WRC HYbrid4
recupereaza si inmagazineaza energia cinetica din timpul franarii
pe care o converteste apoi in curent electric care este stocat
intr-o baterie amplasat in portbagajul masinii. Energia stocata
poate fi folosita pentru a creste puterea motorului pe probele
speciale, sau pentru a propulsa masina in modul electric pe
sectoarele de legatura cu emisii zero de CO2.

C4 WRC HYbrid4 este propunerea „verde” a Citroën
Racing pentru un campionat de raliuri mai putin poluant.

Berlingo First electric

Aliniandu-se tendintelor ecologiste ale editiei
2009 a Salonului de la Frankfurt, Citroën prezinta in premiera
Berlingo First Electric, un vehicul dotat cu un sistem de tractiune
in totalitate electric. Acest sistem este integrat sub capota
frontala, in locul motorizarii termice. Aceasta implantare permite
propunerea aceleiasi capacitati de incarcare cu versiunile
obisnuite ale vehiculului.

Dotat cu un motor Asyncrone trifazic, cu o putere
maxima de 53 kw, reincarcarea completa a bateriilor dureaza 8 ore,
in timp ce o incarcare la 80% nu necesita decat 5 ore. Aceste
caracteristici il indica ca un vehicul destinat
flotelor.

In acest moment, cateva vehicule de acest tip
sunt in teste in conditii reale de distributrie de curierat, in
cadrul unei licitatii pentru transmiterea a 500 de vehicule catre
Serviciul de Posta National francez, «
La
Poste
», iar
rezultatele vor fi cunoscute pana la finalul acestui an.

GTbyCITROËN

Citroën expune la Frankfurt si senzationalul
GTbyCITROËN, un concept prezentat anul trecut cu ocazia Salonului
Auto de la Paris. De atunci, GTbyCITROËN a facut senzatie la cursa
de 24 de ore de la Le Mans, a impresionat spectatorii pe circuitul
de la Nürburgring, a iesit la parada pe bulevardul Champs-Élysées
din Paris, a uimit la Festivalul Vitezei de la Goodwood si a intors
capetele londonezilor pe strazile din capitala Marii
Britanii.

In urma succesului de care s-a bucurat acest
concept, Citroën analizeaza posibilitatea de a produce GTbyCITROËN
intr-o serie limitata.

Standul Citroen la Frankfurt 2009 a reuşit să evoce istoria de
90 de ani ai mărcii franceze, „le double chevrone” având multe
noutăţi. Principala noutate a fost primul model din seria DS, şi
anume
Citroen DS3
, o maşină de clasă mică premium, care îşi propune
să rivalizeze cu Mini. Nu suntem prea siguri că va şi reuşi, cu
toate că maşinii nu îi lipsesc atributele necesare în acest
segment: eleganţă, stil, ambianţă luxoasă şi motorizări de top.

O altă premieră importantă pentru Citroen a fost cea de-a doua
generaţie a lui
Citroen C3
, o maşină care continuă stilul foarte rotunjit al
primei generaţii, dar într-o notă mai matură, şi nu îşi ascunde
preferinţele pentru targetul feminin. Bărbaţii, mai ales cei
muncitori din fire, vor avea la dispoziţie, începând din 2010, o
utilitară cu propulsie electrică, Citroen Berlingo First Electric –
de altfel, Poşta Franceză va achiziţiona o flotă de 500 de astfel
de maşini. Citroen a mai prezentat în premieră la Frankfurt 2009 şi
noua cutie de viteze cu dublu ambreiaj DCS sau noul V6 Hdi, de 3,0
litri şi 240 CP.

Însă francezii au atras cu adevărat atenţia datorită celor două
concepte: cunoscutul deja
Citroen GT
, precum şi noul
Citroen REVOLTe Concept
, o reinterpretare în stil neo-retro a
simpaticului 2CV. Conceptul se bazează pe un design sofisticat şi
pe un interior luxos, în timp ce sistemul de propulsie este de
tipul hibrid plug-in. Sincer, ne dorim să vedem transpunerea
într-un model de serie a acestei maşini foarte plăcute.


VEZI AICI PREMIERELE
CITROEN LA FRANKFURT 2009

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide