Sondaj: interesul pentru maşini electrice şi hibrid plug-in

Autor: Oraan Mărculescu 18 iun. 2010 Știri auto
Sondaj: interesul pentru maşini electrice şi hibrid plug-in

Cei de la
Erns&Young
au realizat un sondaj printre şoferii din
principalele pieţe auto ale lumii: USA, Europa, China şi Japonia.
În fiecare din aceste zone au fost intervievaţi câte 1.000 de
subiecţi, pentru a se vedea care este părerea lor despre
maşinile care utilizează tehnologii neconvenţionale
.

Un procent de 7% dintre cei intervievaţi au declarat că ar
cumpăra fără dubii maşini electrice sau hibrid plug-in, ceea ce
înseamnă că, raportat pe plan mondial, vorbim de un public
potenţial de 50 de milioane de cumpărători
, din care
jumătate ar fi doar în China! Per total, circa 25% dintre toţi
participanţii la sondaj s-au declarat în favoarea noului tip de
maşini, ceea ce depăşeşte prognozele producătorilor pentru
următorii 5 ani.

Totuşi, există şi discrepanţe. În America, de exemplu, deşi
foarte mulţi sunt conştienţi de impactul pozitiv asupra mediului pe
care îl au maşinile electrice sau hibrid plug-in faţă de cele cu
motoare cu ardere internă, aproximativ 17% dintre
repondenţi nu ar cumpăra o astfel de maşină
, iar 70% nu ar
face o astfel de alegere decât după ce s-ar demonstra fiabilitatea
acestui tip de maşini.

Pe de altă parte, chinezii sunt cei mai dispuşi să
cumpere noile tipuri de maşini
(cu un procent de 60%
dintre repondenţi), deşi s-a constatat că în China este cea mai
deficitară comunicare privitor la noile tehnologii ale maşinilor
electrice şi hibrid plug-in.

În Japonia, 20% dintre şoferi nu şi-ar lua astfel de maşini, în
timp ce în Europa procentul acestora este de 13%. Cu alte cuvinte,
pe pieţele auto considerate mature se înregistrează cel mai
mare grad de sceptisicm
faţă de noile tehnologii (deşi
principalii constructori care au planuri grandioase în acest
domeniu sunt în Europa şi Japonia…).

În ce priveşte principalii factori care ar influenţa decizia de
cumpărare a unei maşini electrice sau hibrid plug-in, aceştia sunt
cam aceiaşi în fiecare zonă: economia de combustibil (89%
dintre repondenţi), impactul asupra mediului (67%), scutirile de
taxe şi primele guvernamentale (58%)
. Concluzia este că
argumentele noilor tipuri de maşini nu trebuie să se rezume doar la
aspectele ecologice, deoarece capitolul financiar rămâne
hotărâtor.

Pe de altă parte, studiul a încercat să afle care ar fi motivele
pentru care şoferii ezită să aleagă o maşină dotată cu tehnologie
neconvenţională. Principalii factori au fost: temerea
privind infrastructura insuficientă pentru alimentarea cu energie
electrică (69%)
, preţul mai mare decât al maşinilor cu
tehnologie convenţională (67%) şi autonomia scăzută a bateriilor
(66%).


În România câţi crezi că
şi-ar lua maşini electrice?

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide