TOP 10 creşteri vânzări importatori

Autor: Oraan Mărculescu 07 nov. 2008 Dosar & Analize

Prezumţiile pentru finalul de an 2008 sunt pesimiste, iar vânzările de maşini în 2009 se anunţă foarte slabe. De data aceasta, analiştii care până acum preziceau scăderea vânzărilor au toate şansele să câştige pariul.

Totuşi, chiar dacă primele 9 luni ale lui 2008 înseamnă, per total, un regres cu 2,6% al vânzărilor de autoturisme noi, aproape două treimi dintre mărcile de maşini noi importate pe piaţa noastră au înregistrat creşteri.

Top general cresteri procentuale vanzari marci import

Un top general, în funcţie de creşterea procentuală, are pe primul loc o surpriză coreeană: KIA, care îşi datorează creşterea de peste 300% modelului KIA cee’d – care, singur, a înregistrat o creştere de aproape 600%! Totuşi, la fel de adevărat este şi faptul că acest model are o cotă de aproape 90% din vânzările importatorului…

O creştere foarte mare (deşi ca număr de unităţi încă se prezintă la un nivel scăzut) are şi Mazda: aproape 300% – însă, faţă de KIA, nu se bazează pe un vârf de lance, distribuţia vânzărilor fiind mult mai omogenă între modele (se remarcă noua citadină Mazda2, dar şi SUV-ul sportiv Mazda CX-7).

TOP CREŞTERI – vânzări peste 5.000 unităţi

KIA se detaşează clar în acest clasament, următoarele locuri fiind disputate de Ford, Skoda (cea mai vândută marcă de import în primele 9 luni) şi Fiat. Opel, chiar dacă se situează bine în topul celor mai vândute mărci, are parte de o creştere procentuală foarte mică, de numai 6,2%.

TOP CREŞTERI – vânzări între 1.000 şi 5.000 de unităţi

În acest clasament găsim patru producători japonezi şi triada germană premium. Dintre japonezi, Mazda a reuşit cea mai mare creştere, devansând, ca număr de unităţi, Nissan – totuşi, după Toyota, Mitsubishi rămâne cea mai vândută marcă japoneză. Lupta pentru supremaţia în vânzările premium rămâne deschisă între cei trei grei germani, diferenţele dintre Audi, BMW şi Mercedes fiind foarte mici, atât la nivel procentual, cât şi ca valoare efectivă a vânzărilor.

TOP CREŞTERI – vânzări între 100 şi 1.000 de unităţi

Jaguar şi Dodge conduc acest mini-top, înregistrând creşteri de peste 100%. Totuşi, adevăraţii lauri li se cuvin japonezilor Subaru şi Suzuki, care au reuşit în 2008 creşteri spectaculoase, mult peste 50%. Volvo are creşterea cea mai mică – sub 5%.

TOP CREŞTERI – vânzări sub 100 de unităţi

Atunci când vinzi puţin, variaţia este mult mai mare – Cadillac s-a vândut în cele mai puţine exemplare, dar are una dintre cele mai mari creşteri, de aproape 150%, în timp ce smart şi-a dublat vânzările, deşi propune cel mai mic automobil de pe piaţă.

CONCLUZII

La o privire mai atentă, se observă că nu puţine dintre mărcile prezente în topul creşterilor sunt din domeniul premium: triada Audi-BMW-Mercedes o duce foarte bine, iar vânzările Maserati şi Jaguar au crescut cu peste 100%.Cu alte cuvinte, vânzările de maşini premium, chiar dacă nu sunt de ordinul a zeci de mii de unităţi, au fost într-o uşoară creştere în primele 9 luni din 2008, fiind cel mai puţin afectate de invazia de maşini second-hand.

Totuşi, doar finalul de an ne va oferi o imagine concretă a regresului real al pieţei de maşini noi. Oricum, fiţi pe fază în aceste ultime două luni din 2008, deoarece se preconizează reduceri foarte mari şi atractive la aproape toate modelele de pe piaţă.

Ca o paranteză, pentru amatorii de cifre exagerate (dar neconcludente, deoarece se aplică modelelor lansate la finalul lui 2007), avem şi un top al celor mai importante creşteri procentuale pe modele – se detaşează Fiat Sedici, cu o creştere de 3.600% – asta deoarece, fiind lansat la finalul anului trecut, în 2007 s-au vândut doar 7 exemplare.

 

Urmează în curând şi situaţia cu mărcile de import care au regresat în primele 9 luni din 2008 faţă de aceeaşi perioadă din 2007.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide