George Buhnici despre „Rabla 2010” (III)

Autor: George Buhnici 08 apr. 2010 Opinii
George Buhnici despre „Rabla 2010” (III)

Vorba aceea veche: „Dacă pare prea frumos ca să fie adevărat,
aşa este!” O tură prin târgul de maşini de la noi este genul acela
de excursie în necunoscut. Într-o junglă ar suna a clişeu, dar cel
la mai bine se aplică în locul unde „leoparzii” au kilometraje de
77.000, 98.000, 104.000, 117.000 sau 134.000. Fiecare dintre
acestea ireale. Teoria mea este că trebuie să le înmulţeşti cu π
(pi), adică 3.14 ca să afli valoarea reală.

În locul acesta abscons revin de două-trei ori pe an ca la duşul
rece de după saună. I-am spus amicului meu: „Mergem până acolo
numai ca să te convingi că nu merită să îţi iei second-hand sub
preţul unui Logan nou!”. Omul are 5.000 de euro în buzunar şi speră
că mă înşel. Are nevoie de ceva care să înlocuiască o SuperNova cu
240.000 de kilometri la bord, tencuită deja cu chit prin prea multe
locuri unde ar fi încăput capul pisicii. (la PS – vă scriu şi
bancul ăsta)

Ca să nu lungim vorba, ne-am învârtit vreo trei ore, timp în
care am văzut oferta de la un cap la altul. Ştiam deja că cele mai
bune opţiuni străine ar fi fost un Opel Astra G sau H, preferabil
pe motorină, un Ford Focus 1.8 Tdci, în nici un caz 1.6 pentru că
până şi mecanicii de la BDT sunt că sunt proaste, sau…
altceva.

Singura mai de „doamne ajută” era o Astra din 2005, 1.7 cdti la
7.300 euro, cu 114.000 km la bord şi numai două revizii în carnetul
de service. Deşi vânzătorul a fost dispus să o verificăm peste tot,
până şi asta părea ciudată.

În rest, tot ce era mai ieftin avea probleme de „tăblărie” şi
semne de întrebare tehnice. Am văzut maşini la care încăpea degetul
printre capacul portbagajului şi aripă, dar vânzătorul garanta că
aşa e din fabrică. Altele păreau vopsite în tricolor sau date doar
cu spray-ul.

Aşadar am plecat către casă cu ciocolată din Germania şi
detergent lichid din Italia de la precupeţii voiajori după ce am
tras următoarea concluzie: 5.000 de euro plus trei cupoane „rabla”
= Logan. Mai bine o românească cu zero kilometri decât una cu
blazon şi opţiuni mai bune în care vei investi la sigur încă cel
puţin 2-3.000 euro rapid.

PS: Bancul cu pisica.

Proba de etanşeitate cu pisica pe banda de asamblare la
Dacia prin 1970. Se băga o pisică în maşină şi se dădea un ciocan
ori cu chit pe unde scotea capul. Când pisica se dădea bătută,
maşina era gata de livrare.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide