Porsche 911 GT2 RS

Autor: Dan Vache 29 iul. 2010 Prezentări

Timpul: 7 minute şi 18 secunde pentru circuitul
Nürburgring-Nordschleife
. Puterea: 620
CP.
Greutatea: 1.370 kilograme în
versiunea cu echipare de şosea şi cu toate lichidele la bord.
Maşina: noul
Porsche 911 GT2 RS.
La Salonul Auto de la Moscova, în 25
august, GT2 RS va sărbători premiera mondială. Viitorul GT de vârf,
care va marca punctul culminant al gamei 911, este cea mai
rapidă şi cea mai puternică maşină sport de şosea construită
vreodată în istoria Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG,
Stuttgart.

Datorită creşterii puterii cu 90 CP şi a reducerii
greutăţii cu 70 kilograme
(comparativ cu 911 GT2), noul
911 GT2 RS dispune de un raport greutate/putere de doar
2,21 kg per CP, pe departe cea mai bună valoare
din clasa sa. În mod evident, acestea sunt ingredientele ideale
pentru o maşină sport ultraperformantă cu o agilitate deosebită,
performanţe extraordinare şi, bineînţeles, cu un sistem exemplar
Porsche Intelligent Performance. Aceasta pentru
că, în ciuda puterii crescute, consumul de combustibil şi emisiile
CO2 sunt reduse faţă de 911 GT2 cu circa 5%, având valori de doar
11,9 l/100 km şi 284 g/km.

Motorul boxer de 3,6 litri, în şase cilindri
supraalimentat cu două turbine cu geometrie variabilă (VTG),
folosite doar de Porsche pentru motoarele cu benzină, antrenează
roţile din spate, cu ajutorul unei cutii de viteze manuale
în şase trepte.
Anvelopele sport, concepute special pentru
911 GT2 RS, având dimensiunile 325/30 ZR 19, convertesc acestă
putere uriaşă pe şosea, într-o performanţă şi accelerare la fel de
uriaşe: de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde, de la
0 la 200 km/h în doar 9,8 secunde, iar de la
0 la 300 km/h în 28,9 secunde. Viteza maximă este
de 330 km/h.

Puterea de frânare pe măsura a acestei maşini sport de înaltă
performanţă, este asigurată de către sistemul cu frâne
ceramice PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).
Dinamica
longitudinală şi transversală corespunzătoare puterii este
asigurată de confirguraţia sport RS a arcurilor, sistemului
adaptiv pentru suspensii
(PASM-Porsche Adaptive Suspension
Management), a barelor antiruliu, a suporţilor dinamici ai
motorului si a sistemului PSM (Porsche Stability
Management).

Optic, noul 911 GT2 RS se distinge de 911 GT2 mai ales prin
numeroasele elemente întărite cu fibră de carbon (CFR) cu
finisaje negru-mat, prin anvelopele mai late şi pasajele
roţilor lărgite, prin noile jante de aliaj uşor 911 GT2
cu
sistem de prindere central, precum şi prin sigla „GT2 RS” de pe
portiere şi de pe uşa portbagajului. Spoilerul frontal
redesenat şi spoilerul spate din CFR,
acum mai înalt cu 10
milimetri, oferă precizie aerodinamică si forţă de
propulsie suplimentară. S
portivitatea domină de asemenea
şi fiecare detaliu interior, cu scaunele sport fabricate din
material plastic ranforsat cu fibră de carbon, cu finisaje de
carbon si panourile uşilor de greutate redusă. Culoarea interioară
dominantă este negrul, cu care contrastează elemente precum partea
centrală a scaunelor şi plafonul, precum şi segmente de pe
volan.

Schimbătorul de viteze şi levierul frânei de mână sunt finisate
în Alcantara roşie. 911 GT2 RS, limitat la 500 de
unităţi
, va fi oferit în Europa începând cu septembrie
2010, iar în SUA începând cu octombrie 2010. Preţul de bază
este de 199.500 euro inclusiv TVA.
Cu echipamentul
specific standardului de ţară, noul GT2 RS se va vinde în
Germania la preţul de 237.578 euro.

Noul Porsche 911 GT2 RS va avea lansarea oficială, în toamnă, la
Salonul Auto de la Paris 2010.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide