Porsche Cayenne – datele oficiale

Autor: Dan Vache 16 apr. 2010 Prezentări


VEZI AICI GALERIA
FOTO-VIDEO CU NOUL PORSCHE CAYENNE

Cayenne Hybrid: 380 CP si 8,2 litri/100 kmCea mai
interesantă versiune a noului Porsche Cayenne este
propulsia hibridă, care combină un V6 turbo pe benzină, de 3,0
litri şi 333 CP, cu un motor electric de 47 CP
, alimentat
de la baterii litiu-ion. Rezultatul final înseamnă o putere de 380
Nm şi un cuplu maxim de 580 Nm (disponibil de la numai 1.000 rpm!),
valori comparabile cu ale unui motor V8.

Însă, faţă de un V8, consumul mediu al versiunii Cayenne
S Hybrid este de numai 8,2 litri/100 km, iar emisiile
CO2 se cifrează la 193 g/km
. Maşina are
particularitatea că poate funcţiona şi strict electric, la viteze
de până la 60 km/h. De asemenea, în regim de croazieră, cu
pilotul automat, este posibilă rularea doar în modul electric şi la
viteze de până la 150 km/h,
însă, atunci când se
accelereză, intră în funcţiune şi motorul termic.

Cele două unităţi, motorul V6 şi motorul electric, sunt unite
printr-un ambreiaj special, comandat de un controller electronic,
care monitorizează condiţiile de rulare şi comandă fucţionarea
separată sau, dimpotrivă, simultană a celor două motoare.
În Germania, preţul pentru această variantă va pleca de la
78.700 euro
, cu doar aproximativ 5.000 euro mai mult decât

VW Touareg Hybrid
.

Cayenne: 3 motoare benzina si un dieselCayenne mai este
propus în trei versiuni de motorizări pe benzină şi una diesel.
Toate motoarele pe benzină au un consum cu 23% mai mic, în
medie, decât la actuala generaţie Cayenne
: 3,6 V6 – 300 CP
şi 9,9 litri/100 km; 4,8 V8 – 400 CP şi 10,5 litri/100 km; 4,8 V8
Turbo – 500 CP şi 11,5 litri/100 km. Versiunea diesel beneficiază
de un V6, de 3,0 litri şi 240 CP şi 550 Nm, al cărei consum mediu
este de 7,3 litri/100 km.

Toate modelele Cayenne beneficiază de noua cutie de viteze
Tiptronic S, cu 8 trepte, precum şi de sistem start/stop pentru
motor şi sistem de monitorizare a temperaturii motorului, lucruri
care contribuie la scăderea consumului.Transmisia este integrală
permanent (Porsche Traction Management), dar noul Cayenne pierde
din caracterul de offroader, faţă de precedenta generaţie
nemaifiind oferită opţiunea dotării transmisiei cu
reductor.

Noul Cayenne, un viitor succesNoul Cayenne beneficiază de
un proces de producţie optimizat, iar masa maşinii este, în
medie, cu 180 kg mai redusă decât a precedentei generaţi
i,
în condiţiile în care rigiditatea şasiului este mai mare, iar
structura de rezistenţă îmbunătăţită.

Punând accentul pe caracterul eco-friendly şi
life-style, noul Porsche Cayenne promite să continue succesul
primei generaţii
, deşi are de înfruntat o concurenţă mult
mai puternică decât acum câţiva ani. În Germania, cea mai ieftinî
versiune va fi Cayenne V6, care va pleca de la 55.500 euro, iar
versiunile cu motoare V8 vor avea preţuri de bază de 72.700 euro
(Cayenne S), respectiv 115.600 euro (Cayenne Turbo). Versiunea
diesel pleacă de la 60.000 euro.

Vânzările noului Porsche Cayenne vor începe pe 8
mai
, iar vizitatorii Salonului Auto Geneva 2010 vor avea ocazia
să admire primii pe viu noua generaţie a SUV-ului german.

Noul Porsche Cayenne va debuta oficial la Salonul Auto Geneva 2010, iar pe piata apare in mai


VEZI AICI GALERIA
FOTO-VIDEO CU NOUL PORSCHE CAYENNE

Noul Porsche Cayenne, mai stilatCea
de-a doua generaţie a lui Porsche Cayenne reprezintă o evoluţie mai
mult decât sesizabilă
şi promite să continue succesul
primei generaţii, care s-a impus ca un etalon în ce priveşte
sportivitatea în segmentul SUV-urilor de lux.

Noul Cayenne are un design revizuit, dar care păstrează
caracteristicile generale ale primei generaţii. Spre deosebire de
aceasta, partea frontală este acum mai apropiată ca
inspiraţie de limuzina
Porsche Panamera
, botul fiind mai fin profilat, dar
inspirând la fel de multă putere şi sportivitate.

Profilul maşinii rămâne, în mare, la fel de zvelt, doar
partea din spate fiind acum mai înclinată, ceea ce sporeşte
impresia de dinamism
, împreună cu profilările mai evidente
din partea inferioară a caroseriei. Dimensiunile nu au crescut
foarte mult, noul Cayenne fiind mai lung cu 4,8 cm, iar
ampatamentul este mai mare cu 4 cm
.

Cayenne e mai schimbat in spateÎn
partea din spate, Cayenne are un aspect mai studiat, hayonul şi
stopurile nemaifiind decupate simplist, ci continuând liniile
fluide ale întregului ansamblu. Deşi cele două perechi de evacuări
aduc în peisaj o puternică notă de sportivitate, domină
ideea de eleganţă, Porsche Cayenne aplicând şi în domeniul
designului filosofia „Intelligent Performance”
. Totuşi,
pentru unii forma stopurilor ar putea aminti de SUV-uri japoneze
sau coreene, nefiind chiar originală.

În interior, noul Porsche Cayenne oferă în continuare un
univers în primul rând luxos şi spaţios
. Redesenat
complet, cockpitul şoferului împrumută idei de la Porsche Panamera,
dar păstrează un nivel ridicat al sobrietăţii. Ergonomia este
îmbunătăţită prin amenajarea logică a butoanelor şi comenzilor, iar
ecranul tactil central, de 7 inch, permite un control foarte bun al
principalelor sisteme din maşină: climatizarea bi-zonă sau sistemul
multimedia cu navigaţie.

Interiorul lui Cayenne: luxosÎn
spate se observă avantajele ampatamentului mai mare:
bancheta poate culisa pe o distanţă de 18 cm
, pentru a
permite ori un spaţiu mai bun pentru genunchii pasagerilor, ori un
spaţiu mai mare pentru bagaje. De asemenea, spătarul banchetei are
trei poziţii diferite de înclinare, pentru a spori confortul pe
distanţe lungi.

Jantele de serie vin cu dimensiunea de 18″, însă pe lista de
opţionale se găsesc propuneri de până la 19″, standard pe
Cayenne Turbo.

Versiunea de vârf mai dispune în standard de suspensie
adaptivă PASM (Porsche Active Suspension Management)
,
faruri adaptive cu xenon şi vopsea metalizată specială.

Dacă în ce priveşte aspectul, inginerii au recurs la o evoluţie,

la capitolul tehnic evoluţia este mai
pregnantă
.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide