PARIS 2008 – Top 10 dueluri

Autor: Dan Vache 05 oct. 2008 Dosar & Analize

Peugeot 308 CC vs Lexus IS C

Ne puteţi acuza de inducere în eroare – deoarece comparăm o maşină de categorie compactă cu una de categorie medie premium. Însă cele două modele au fost singurele premiere mondiale coupe-cabrio la Salonul Auto Paris 2008 (asta dacă nu ne referim la Ferrari GT California, care evoluează în alt registru şi care a beneficiat de o inaugurare oficială înaintea Salonului Auto Paris 2008).

Peugeot 308 CC vs. Lexus IS C: leul e mai tare

Din punct de vedere al vânzărilor, bineînţeles că Peugeot 308 CC va fi mult mai vândut: este mai abordabil, arată mai bine şi, în plus, Peugeot are deja o foarte mare notorietate în domeniul coupe-cabrio. Este de aşteptat să devină foarte rapid cel mai vândut coupe-cabrio copact în 2009, în toată Europa. Lexus IS 250C încearcă să intre pe terenul lui BMW Seria 3 Cabrio, dar credem că succesul său va fi mai mult decât modest.

Subaru Forester diesel vs. Skoda Superb TDI 4×4

Cele două maşini nu au aproape nici o legătură una cu alta, în afara a două caracteristici: motorizarea diesel şi tracţiunea integrală. În premieră mondială au fost prezentate motorul diesel în cazul lui Subaru Forester, respectiv tracţiunea 4×4 în cazul lui Skoda Superb. Asta în condiţiile în care tracţiunea integrală este o trăsătură definitorie a mărcii Subaru, în timp ce sigla TDI face parte încă de la început din arsenalul lui Skoda Superb.

Teoretic, tindem să credem că amatorii de 4×4 şi motoare diesel vor înclina balanţa spre Subaru Forester, care, ca un SUV compact, oferă mai multă polivalenţă faţă de berlina Skoda Superb. Însă, în România, nu este deloc de neglijat apetitul românilor pentru maşinile de origine germană şi sigla TDI.

Ford Focus RS vs. Chevrolet Camaro

Nu este cea mai bună comparaţie, însă vorbim de două nume iconice pentru anii ’80, care îi vor sensibiliza clar pe cei apropiaţi de 40 de ani şi cu reminescenţe ale motorsportului pur şi dur de altă dată.

 Ford Focus RS vs. Chevrolet Camaro: remember old boys

Cele două maşini te anunţă încă de la prima privire că nu prea le pasă de compromisuri în ce priveşte ecologia, arborând puteri de ordinul a 300 CP – Focus RS dintr-un turbo de 2,5 litri, iar Camaro dintr-un V6 de 3,6 litri (deşi fanii stilului american pot opta şi pentru un V8 de 6,2 litri şi 420 CP…). Ceva ne spune că pasionaţii pilotajului vor pferera mai mult Ford Focus RS şi vor fi mai numeroşi (în Europa) decât amatorii de stil american oferit de Camaro.

Mazda MX-5 facelift vs. Porsche 911 facelift

Este exagerată o comparaţie directă între aceste două indicative de mare succes, dar nu puteam trece cu vederea că ambii constructori au ales Parisul pentru a le conferi celor două modele un facelift extrem de discret. Care este mai reuşit? Probabil cel al lui Mazda MX-5, roadsterul japonez primind o doză serioasă de agresivitate, în timp ce inginerii germani au mai încărcat 911-le cu nişte sisteme electronice. Chiar dacă cele două maşini joacă în categorii diferite, cel puţin în România vânzările lor sunt aproape la acelaşi nivel. Şi probabil situaţia nu se va schimba nici în 2009.

BMW Seria 7 vs. Bentley Arnage Final Series

Ce alegeţi între noul BMW Seria 7 şi un dinozaur britanic aflat sub tutela VW?

BMW Seria 7 vs. Bentley Arnage Final Series: meci clar

Şi noi ne gândeam la acelaşi lucru, deci meci câştigat din start de noua limuzină bavareză.

Honda Legend facelift vs. Audi S4

Două berline foarte sofisticate, cu motoare V6 şi tracţiune integrală, dar cu scopuri diferite: Legend mizează pe lux, iar S4 pe sportivitate. Din păcate pentru japonezi, Audi S4 iese mai mult în evidenţă, ceea ce se va vedea şi în cifrele de vânzări – cel puţin până la apariţia diabolicului RS4.

Dacia Logan MCV facelift vs. Mercedes S600 Pullman

Nu vedeţi nici o asemănare între aceste două maşini, care ar putea duce la un duel interesant? Ei bine, la Paris 2008 puteau fi foarte uşor comparate, deoarece erau destul de aproape una de alta, standul Dacia fiind alături de cel al Mercedes. Cel mai ieftin break cu şapte locuri este mai tare decât cel mai lung şi mai scump Mercedes!

Dacia Logan MCV facelift vs. Mercedes S600 Pullman

Cum de ce? Datorită raportului preţ/caracter practic, bineînţeles: în cazul lui Logan MCV este nevoie de numai 4,5 metri pentru a transporta pasagerii, faţă de 6,3 metri în cazul limuzinei blindate. În plus, motorizarea V12 Mercedes consumă mult mai mult decât dieselul lui Logan, care a primit acum indicativul ecologic eco2 de la Renault. Şi putem să mai găsim şi alte motive – la fel de neserioase.

VW Golf 6 GTI vs. Seat Ibiza Cupra

Sincer, chiar dacă modelul spaniol este mai abordabil, aproape la fel de performant şi chiar mai apetisant ca look, VW Golf GTI îl va spulbera în vânzări în România. De ce? Chiar mai este nevoie de explicaţii?

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide