Maşini care au furat toate privirile la cel mai important eveniment auto din lume. GALERIE FOTO

Salonul Auto de la Frankfurt este cel mai important eveniment auto din lume, unde pe o suprafaţă de peste 20 de hectare cele mai cunoscute sau mai puţin cunoscute mărci auto din lume prezintă cele mai noi creaţii.

Maşini care au furat toate privirile la cel mai important eveniment auto din lume. GALERIE FOTO Maşini care au furat toate privirile la cel mai important eveniment auto din lume. GALERIE FOTO

În cadrul cele de-a 66-a ediţii a Salonului Auto de la Frankfurt au fost prezente aproape 220 de premiere mondiale şi peste 1.100 de expozanţi, iar luxul a dominat de această dată, prin surprize şi ino-vaţii. Trendul la salon este viitorul conectat şi automatizat al automobilului. Este o tendinţă aproape tangibilă. Automobilul prezentat la Frankfurt nu mai este o simplă maşină, ci un vehicul care comunică cu infra-structura şi cu celelalte vehicule din jur, previne şoferul şi evită producerea de accidente.

Frankfurt, fiind considerat „salonul de casă“ al constructorilor germani, reprezină în acest an oportunitatea celor de la VW, Audi şi Porsche de a prezenta noua strategie de „electrificare“ a gamei tuturor modelelor mărcilor sale. La mai puţin de 12 ore de la deschiderea oficială a Salonului, Martin Winterkorn, preşedintele consiliului de administraţie al Grupului Volks­wagen prezenta în premieră viitoarele proiecte privind interconectarea ma­şinilor cu infrastructura, dar şi viitoarele maşini autonome ale companiei care se vor putea parca singure şi tot singure îşi vor căuta loc de parcare pentru încărcarea acumulatorului prin inducţie (parcând deasupra încărcătorului wireless).

Rolls-Royce Dawn

Cel mai sexy Rolls-Royce construit vreodată este cabrioletul Dawn şi a fost prezentat oficial la Frankfurt. Cu toate că pare un Wraith decapotabil, 80% din elementele caroseriei sunt diferite, iar numele este un tribut adus celebrului Silver Dawn prezentat în 1953. Cabrioletul este propulsat de un V12 de 6,6 litri care furnizează 570 CP şi 780 Nm, valori care asigură o accelerare de la 0 la 100 km/h în mai puţin de cinci secunde. 

 

BMW Seria 7

Limuzina de lux a bavarezilor a revenit la Frankfurt în cea de-a şasea generaţie. Seria 7 are ca misiune acum nu numai să atingă standardele impuse de noul S-Klasse de la Mercedes-Benz, ci să le şi depăşească. Cum? Prin materiale de cea mai bună calitate şi cea mai nouă tehnologie. Seria 7 este primul automobil din lume ce dispune de o cheie cu touchscreen color ce permite parcarea automată a maşinii chiar şi din exteriorul vehiculului. De asemenea, Seria 7 vine cu materiale realizate din fibră de carbon în structura şasiului alături de aluminiu.

Mercedes-Benz S-Klasse Cabriolet

Cel mai frumos şi exclusivist S-Klasse creat vreodată vine să completeze gama celebrei limuzine cu o versiune cabriolet. Printre inovaţiile acestuia se numără AirBalance care aduce o serie de parfumuri pentru interior, AirScarf care încălzeşte zona gâtului şi AirCap, care reorientează curenţii de aer. Gama de motorizări porneşte de la S500 cu propulsor V8 şi continuă cu versiunea AMG S63 ce poate porpulsa elegantul automobil până la 100 km/h în mai puţin de patru secunde.

 

Audi e-tron quattro

Conceptul Audi anunţă primul SUV complet electric al mărcii care va veni în 2018. E-tron vine cu trei motoare electrice care cumulat dezvoltă 503 CP şi 800 Nm, suficient pentru a accelera până la 100 km/h de pe loc în 4,6 secunde. Automobilul are un coeficient de aerodinamicitate de numai Cx 0,25. Noutatea? Autonomia este de peste 500 km cu un singur „plin“, iar bateria se poate încărca atât de la priză, cât şi prin inducţie utilizând sistemul Audi Wireless Charging.

Porsche 911

Legendarul automobil primeşte o amplă restilizare cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, pornind cu farurile, stopurile, alături de spoilerul faţă şi continuând cu noile propulsoare. În premieră Porsche a renunţat la motorul de tip boxer de 3,4 litri, aspirat, în favoarea unui 3,0 litri şi două turbocompresoare care cresc puterea la 370 CP pentru Carrera şi 420 CP pentru Carrera S. primul accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde, iar cel de-al doilea în numai 3,9, iar viteza maximă a crescut la 295 km/h respecitv 308 km/h.

 

Bentley Bentayga

Este primul SUV creat de Bentley sub atenta îndrumare a Volkswagen. Şi tocmai pentru că este primul off-roader de lux, este şi cel mai puternic, cu peste 600 CP dezvoltaţi de un W12 şi totodată cel mai rapid, cu o viteză maximă ce depăşeşte pragul de 300 km/h. Preţul estimat pentru Bentayga este de peste 200.000 de euro, pentru care deja s-au găsit patru clienţi din România şi doi din Republica Moldova.

 

Lamborghini Huracan Spyder

Grupul Volkswagen a venit la Frankfurt şi cu versiunea Spyder a noului Huracan. Noutatea este apariţia unui buton care retrage plafonul textil în mai puţin de 20 de secunde până la o viteză de 50 km/h. Sub capotă se ascunde acelaşi V10 de 5,2 litri ce dezvoltă 610 CP. Noul roadster a primit inclusiv funcţia de dezactivare a cilindrilor motorului pentru a reduce consumul de combustibil, alături de funcţia start/stop pentru motor.

 

Porsche Mission E

Tesla a produs o adevărată revoluţie în industria auto, motiv pentru care Porsche le răspunde americanilor cu un concept propiu 100% ce promite a depăşi performanţele modelelor de peste Ocean. Mission E dispune de un motor electric de 600 CP ce poate atinge 250 km/h şi dispune de o autonomie de 500 km, de trei-patru ori mai mare decât a actualelor maşini electrice. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 3,5 secunde iar viteza ajunge până la 200 km/h. obleme şi pe macadam. F-Pace preia platforma de la noul XE, inclusiv cu sistemul de tracţiune integrală la care adaugă o serie de motoare foarte puternice, atât pe motorină, ce dezvoltă între 180 şi 300 CP, cât şi pe benzină, cu puteri de la 240 CP la 380 CP cuplate la transmisii manuale sau la una automată cu opt trepte. La interior modelul uimeşte printr-un display de 12 inchi, alături de un nou sistem multimedia.

Jaguar F-Pace

Jaguar intră în premieră pe terenul crossoverelor şi răspunde astfel cererii tot mai mari de maşini sport care se pot descurca fără probleme şi pe macadam. F-Pace preia platforma de la noul XE, inclusiv cu sistemul de tracţiune integrală la care adaugă o serie de motoare foarte puternice, atât pe motorină, ce dezvoltă între 180 şi 300 CP, cât şi pe benzină, cu puteri de la 240 CP la 380 CP cuplate la transmisii manuale sau la una automată cu opt trepte. La interior modelul uimeşte printr-un display de 12 inchi, alături de un nou sistem multimedia.