Opel  Interviu - Cătălin Istrate şi Opel Astra

Prima maşină nu se uită niciodată. Şi de cele mai multe ori, aceasta te transformă într-un adevărat fan al mărcii. Cătălin Istrate a trecut printr-o experienţă asemănătoare. Şi de la un Opel Vectra a ajuns la ClubOpel.ro.

Interviu - Cătălin Istrate şi Opel Astra Interviu - Cătălin Istrate şi Opel Astra

Promotor.ro: De la ce a pornit pasiunea ta pentru Opel?

Cătălin Istrate: Pasiunea a fost la început o necesitate de a afla informaţii referitoare la noua maşină pe care mi-am cumpărat-o, un Opel Vectra 2000, 16 Valve, din 1990 cu 180 cai. Eram total novice în ale maşinilor, ţinând cont de faptul că nu am fost interesat de maşini până nu mi-am luat carnetul.

Încetul cu încetul în schimb şi după câteva investiţii destul de consistente în maşină, la un an dupa aceea, m-am decis că vreau maşină nouă. M-am oprit tot asupra mărcii Opel, însă am schimbat modelul. Încet, încet, am ajuns să-mi iubesc maşina, să iubesc anturajul, să-mi placă şi să tânjesc după fiecare întâlnire cu membrii clubului.

Promotor.ro: Ce model Opel conduci acum?

Cătălin Istrate: Acum conduc un Opel Astra H din 2005, cumparata de noua de la un dealer din Bucuresti.

Promotor.ro: Ai avut vreo peripetie cu masina ta pe care vrei sa o impartasesti cu noi?

Cătălin Istrate: Am avut mai multe intamplari haioase, insa nici una grava. Imi amintesc faptul ca nu erau foarte multe H-uri pe strazi in perioada in care mi-am luat-o eu. Tin minte ca eram la un semafor, undeva la Piata Iancului si discutam cu cineva aflat in stanga mea, intr-o alta masina.

Tin minte ca s-a facut verde, am dat sa plec de pe loc, insa am descoperit ca pe banda mea nu se misca nici o masina. Cel din stanga a vrut si el sa plece, dar uitandu-se la masina mea, nu a observat ca nici pe banda lui nu se misca nimic si a intrat drept in cel din fata lui. La fel a facut si cel din spatele lui, intrand in el.

Promotor:ro: Cand s-a infiintat Clubopel.ro?

Cătălin Istrate: La intrebarea asta, exista mai multe raspunsuri. La inceput, ClubOpel a insemnat un forum de discutii. Nimic mai mult. Acesta a fost infiintat undeva prin 2004, daca nu ma insel. Incet incet, numarul de membrii a crescut, au inceput intalnirile intre membrii, la inceput timide si doar intre membrii din acelasi oras din care erau, apoi s-a trecut la organizarea intalnirilor anuale, undeva la munte sau la mare.

Tot in cadrul acestui forum s-a nascut ideea de asociere in vedea infiintarii unei Asociatii prin care sa putem organiza diverse evenimente, sa obtinem eventuale reduceri pe la dealeri, si multe altele. Prin 2007 aceasta asociatie a devenit realitate, ea existand in acest moment sub denumirea de Asociatia ClubOpel Romania, o organizatie Non Profit, gratie unui numar de 22 de membrii fondatori, dar mai ales unui membru, pe care din pacate l-a costat sanatatea, si care s-a ocupat aproape singur de infiintarea acesteia.

In prezent, Asociatia nu desfasoara nici o activitate, din motive pe care nu doresc sa le fac publice, insa site-ul pe care doream sa-l punem pe picioare pentru Asociatie, functioneaza acum la adresa www.clubopel.ro, un site care se prezinta sub numele de Comunitatea ClubOpel.ro si care doreste sa fie mai mult decat unmplu forum pe internet.

Promotor.ro: Ce este practic comunitatea ClubOpel.ro ?

Cătălin Istrate: ClubOpel.ro a fost lansat initial undeva la mijlocul anului 2006, atunci cand s-a dezvoltat si ideea de infiintare a Asociatiei ClubOpel Romania, initial ca un site de prezentare a ideii de Comunitate, cu stiri si noutati vizavi de Opel si de modelele Opel. Timp de aproape 2 ani, din 2007, acesta a stat "tras pe dreapta", datorita unor divergente aparute intre membrii Asociatiei si cel care administra site-ul.

A reinceput sa functioneze din luna August anul acesta, tot sub administrarea mea, preluand foarte multe din ideile Asociatiei si incercand sa le pun in practica. Ideea site-ului a fost aceea de a oferi membrilor acesteia posibilitatea de a se simti intr-adevar intr-o Comunitate, unde sa-si poata incarca poze cu ei, cu prietenii lor sau de ce nu, chiar cu masina lor, unde sa-si creeze prietenii, grupuri regionale sau de interes, ba chiar grupuri de modele ale producatorului Opel, zona de discutii pe forum, blog-uri, albumuri foto / video, chat, bazar si o zona speciala de produse si servicii auto pentru membrii ClubOpel.ro.

Site-ul nu este axat pe castiguri din activitatea membrilor ce activeaza pe el, de aceea zona de publicitate este rezervata exclusiv pentru dealerii auto Opel si pentru promovarea contra unei sume modice a anumitor produse si servicii oferite de catre membrii comunitatii, pentru Comunitate.

Ca si actiuni pe care Comunitatea ClubOpel.ro intentioneaza sa le organizeze, nu pot spune foarte multe, momentan acestea limitandu-se la organizarea de intalniri regionale intre membrii Comunitatii. Dar ce va pot spune, la in 2010, Comunitatea ClubOpel.ro doreste sa organizeze Opel Fest 2010, actiune in care vom incerca sa implicam si dealerii Opel, dar si reprezentantii GM din Romania.

Planuri pentru diferite alte evenimente exista, insa momentan nu va pot da mai multe detalii vizavi de ele.

Promotor.ro: Am inteles ca ai facut un test cu insignia. Cum ti sa parut?

Cătălin Istrate: Ca si prima impresie pe care mi-a lasat-o Insignia atunci cand am vazut-o prima data, a fost de masivitate. Vreau sa spun ca era vorba de Insignia Sports Tourer, sau mai pe romaneste caravanul. Ca si design am fost impresionat mai mult atunci cand am vazut-o in realitate decat atunci cand am vazut-o in poze.

Iti lasa impresia de siguranta indiferent de situatie, dar parca in acelasi timp iti aduce aminte si de faptul ca esti responsabil de tot ceea ce urmeaza sa se intample in trafic. Interiorul, iar iti lasa impresia de masivitate, de confort si siguranta. Sa ne intelegem bine, este o masina mare, insa in momentul in care pornesti motorul si faci cativa metrii cu ea, singura ta problema este legata de luneta destul de mica si oglinzile care parca nu cuprind tot ceea ce vrei sa vezi.

Am exagerat un pic cand am numit-o problema, dar este vorba de obijnuinta. Cert este ca dupa cativa kilometri mi se pareau toate detaliile absolut perfecte. Motorul pe care il avea modelul testat, si anume 2.0 DTH, de 160 CP, in combinatie cu absolut perfecta cutie automata in 6 rapoarte, iti lasa impresia ca nu pot exista probleme, nici la marsul in oras, dar nici la mersul in afara lui.

M-a impresionat puterea motorului, atat la turatii joase ( doar este diesel ) cat si la turatii relativ ridicate, in jur de 4000 rpm. Cutia iti ofera o placere maxima atat la drum lung, cat si la fataiala din oras, rapoartele fiind destul de bine realizate. Singura nemultumire a fost in modul sport, atunci cand la schimbarea vitezei exista un delay de aproape o jumatate de secunda, insa nu o pot considera o problema majora. Interiorul, extrem de bine gandit, spatios, cu materiale de calitate, contribuie extrem de mult la senzatia de masina bine facuta.

In final, pot spune ca noul Opel Insignia isi merita pe deplin toate premiile castigate, iar viitorul modelului este cu siguranta unul stralucit.