Opel  Interviu - Cătălin Istrate şi Opel Astra

Prima maşină nu se uită niciodată. Şi de cele mai multe ori, aceasta te transformă într-un adevărat fan al mărcii. Cătălin Istrate a trecut printr-o experienţă asemănătoare. Şi de la un Opel Vectra a ajuns la ClubOpel.ro.

Interviu - Cătălin Istrate şi Opel Astra Interviu - Cătălin Istrate şi Opel Astra

Promotor.ro: De la ce a pornit pasiunea ta pentruOpel?

Cătălin Istrate: Pasiunea a fost la început onecesitate de a afla informaţii referitoare la noua maşină pe caremi-am cumpărat-o, un Opel Vectra 2000, 16 Valve, din 1990 cu 180cai. Eram total novice în ale maşinilor, ţinând cont de faptul cănu am fost interesat de maşini până nu mi-am luat carnetul.

Încetul cu încetul în schimb şi după câteva investiţii destul deconsistente în maşină, la un an dupa aceea, m-am decis că vreaumaşină nouă. M-am oprit tot asupra mărcii Opel, însă am schimbatmodelul. Încet, încet, am ajuns să-mi iubesc maşina, să iubescanturajul, să-mi placă şi să tânjesc după fiecare întâlnire cumembrii clubului.

Promotor.ro: Ce model Opel conduci acum?

Cătălin Istrate: Acum conduc un Opel Astra Hdin 2005, cumparata de noua de la un dealer din Bucuresti.

Promotor.ro: Ai avut vreo peripetie cu masina ta pe carevrei sa o impartasesti cu noi?

Cătălin Istrate: Am avut mai multe intamplarihaioase, insa nici una grava. Imi amintesc faptul ca nu erau foartemulte H-uri pe strazi in perioada in care mi-am luat-o eu. Tinminte ca eram la un semafor, undeva la Piata Iancului si discutamcu cineva aflat in stanga mea, intr-o alta masina.

Tin minte ca s-a facut verde, am dat sa plec de pe loc, insa amdescoperit ca pe banda mea nu se misca nici o masina. Cel dinstanga a vrut si el sa plece, dar uitandu-se la masina mea, nu aobservat ca nici pe banda lui nu se misca nimic si a intrat dreptin cel din fata lui. La fel a facut si cel din spatele lui, intrandin el.

Promotor:ro: Cand s-a infiintat Clubopel.ro?

Cătălin Istrate: La intrebarea asta, exista maimulte raspunsuri. La inceput, ClubOpel a insemnat un forum dediscutii. Nimic mai mult. Acesta a fost infiintat undeva prin 2004,daca nu ma insel. Incet incet, numarul de membrii a crescut, auinceput intalnirile intre membrii, la inceput timide si doar intremembrii din acelasi oras din care erau, apoi s-a trecut laorganizarea intalnirilor anuale, undeva la munte sau la mare.

Tot in cadrul acestui forum s-a nascut ideea de asociere invedea infiintarii unei Asociatii prin care sa putem organizadiverse evenimente, sa obtinem eventuale reduceri pe la dealeri, simulte altele. Prin 2007 aceasta asociatie a devenit realitate, eaexistand in acest moment sub denumirea de Asociatia ClubOpelRomania, o organizatie Non Profit, gratie unui numar de 22 demembrii fondatori, dar mai ales unui membru, pe care din pacate l-acostat sanatatea, si care s-a ocupat aproape singur de infiintareaacesteia.

In prezent, Asociatia nu desfasoara nici o activitate, dinmotive pe care nu doresc sa le fac publice, insa site-ul pe caredoream sa-l punem pe picioare pentru Asociatie, functioneaza acumla adresa www.clubopel.ro, un site care se prezinta sub numele deComunitatea ClubOpel.ro si care doreste sa fie mai mult decatunmplu forum pe internet.

Promotor.ro: Ce este practic comunitatea ClubOpel.ro?

Cătălin Istrate: ClubOpel.ro a fost lansatinitial undeva la mijlocul anului 2006, atunci cand s-a dezvoltatsi ideea de infiintare a Asociatiei ClubOpel Romania, initial ca unsite de prezentare a ideii de Comunitate, cu stiri si noutativizavi de Opel si de modelele Opel. Timp de aproape 2 ani, din2007, acesta a stat "tras pe dreapta", datorita unor divergenteaparute intre membrii Asociatiei si cel care administrasite-ul.

A reinceput sa functioneze din luna August anul acesta, tot subadministrarea mea, preluand foarte multe din ideile Asociatiei siincercand sa le pun in practica. Ideea site-ului a fost aceea de aoferi membrilor acesteia posibilitatea de a se simti intr-adevarintr-o Comunitate, unde sa-si poata incarca poze cu ei, cuprietenii lor sau de ce nu, chiar cu masina lor, unde sa-si creezeprietenii, grupuri regionale sau de interes, ba chiar grupuri demodele ale producatorului Opel, zona de discutii pe forum,blog-uri, albumuri foto / video, chat, bazar si o zona speciala deproduse si servicii auto pentru membrii ClubOpel.ro.

Site-ul nu este axat pe castiguri din activitatea membrilor ceactiveaza pe el, de aceea zona de publicitate este rezervataexclusiv pentru dealerii auto Opel si pentru promovarea contra uneisume modice a anumitor produse si servicii oferite de catre membriicomunitatii, pentru Comunitate.

Ca si actiuni pe care Comunitatea ClubOpel.ro intentioneaza sale organizeze, nu pot spune foarte multe, momentan acestealimitandu-se la organizarea de intalniri regionale intre membriiComunitatii. Dar ce va pot spune, la in 2010, ComunitateaClubOpel.ro doreste sa organizeze Opel Fest 2010, actiune in carevom incerca sa implicam si dealerii Opel, dar si reprezentantii GMdin Romania.

Planuri pentru diferite alte evenimente exista, insa momentan nuva pot da mai multe detalii vizavi de ele.

Promotor.ro: Am inteles ca ai facut un test cu insignia. Cum ti saparut?

Cătălin Istrate: Ca si prima impresie pe caremi-a lasat-o Insignia atunci cand am vazut-o prima data, a fost demasivitate. Vreau sa spun ca era vorba de Insignia Sports Tourer,sau mai pe romaneste caravanul. Ca si design am fost impresionatmai mult atunci cand am vazut-o in realitate decat atunci cand amvazut-o in poze.

Iti lasa impresia de siguranta indiferent de situatie, dar parcain acelasi timp iti aduce aminte si de faptul ca esti responsabilde tot ceea ce urmeaza sa se intample in trafic. Interiorul, iariti lasa impresia de masivitate, de confort si siguranta. Sa neintelegem bine, este o masina mare, insa in momentul in carepornesti motorul si faci cativa metrii cu ea, singura ta problemaeste legata de luneta destul de mica si oglinzile care parca nucuprind tot ceea ce vrei sa vezi.

Am exagerat un pic cand am numit-o problema, dar este vorba deobijnuinta. Cert este ca dupa cativa kilometri mi se pareau toatedetaliile absolut perfecte. Motorul pe care il avea modelul testat,si anume 2.0 DTH, de 160 CP, in combinatie cu absolut perfectacutie automata in 6 rapoarte, iti lasa impresia ca nu pot existaprobleme, nici la marsul in oras, dar nici la mersul in afaralui.

M-a impresionat puterea motorului, atat la turatii joase ( doareste diesel ) cat si la turatii relativ ridicate, in jur de 4000rpm. Cutia iti ofera o placere maxima atat la drum lung, cat si lafataiala din oras, rapoartele fiind destul de bine realizate.Singura nemultumire a fost in modul sport, atunci cand laschimbarea vitezei exista un delay de aproape o jumatate desecunda, insa nu o pot considera o problema majora. Interiorul,extrem de bine gandit, spatios, cu materiale de calitate,contribuie extrem de mult la senzatia de masina bine facuta.

In final, pot spune ca noul Opel Insignia isi merita pe deplintoate premiile castigate, iar viitorul modelului este cu sigurantaunul stralucit.