DTM - etapa de la Mugello, Italia

În acest weekend, Dunlop şi Promotor.ro vor fi în Italia, la Mugello, pentru o cursă de DTM care se anunţă extrem de disputată.

DTM - etapa de la Mugello, Italia DTM - etapa de la Mugello, Italia
După F1 şi WRC, următoarea competiţie de notorietate în Europa este DTM. Iniţalele provin de la "Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft” (Campionatul German de Turisme) - cum era cunoscută iniţial această întrecere automobilistică, cu rădăcini în anul 1984. La debuturile sale, în competiţie alergau maşini bazate pe modele de serie foarte cunoscute, în timp modificările tehnice de circuit evoluând foarte mult. După o pauză de trei ani, DTM a revenit în calendarul competiţional în 2000, într-o nouă formulă, devenind cel mai important eveniment din motorsport dedicat turismelor.

DTM, deşi nu are aceeaşi strălucrie şi mediatizare ca Marele Circ sau Campionatul Mondial de Raliuri, este "responsabil" de ascensiunea unor indicative precum BMW 320i, Mercedes C-Class şi CLK, Audi A4 Quattro, Alfa Romeo 155 şi 156 şi lista poate continua. În ce îi priveşte pe piloţi, nume ca Ravaglia, Stuck, Biela, Larini, Aiello sau multe altele sunt deja intrate în patrimoniul motorsportului şi în inimile sutelor de mii de fani.

Faţă de F1 sau WRC, evoluţiile tehnologice din DTM au aplicabilitate mult mai largă în producţia de serie, lucru confirmat de unul dintre sponsorii principali ai competiţiei, Dunlop, ale cărui produse de top profită din plin de pe urma curselor de DTM. Ştim cu toţii cât de importante sunt pneurile într-o cursă de circuit, solicitările şi uzura acestora fiind maxime. Deoarece maşinile de pe pistă sunt relativ apropiate tehnic de modelele de serie, experienţa acumulată de constructorul de pneuri în fiecare cursă este foarte rapid transpusă în producţia de serie, ceea ce face din Dunlop cel mai important nume în domeniul pneurilor de performanţă.

În acest an, maşinile angrenate în lupta de pe pistă sunt Audi A4 DTM (model înnoit de la sfârşitul lui februarie) şi Mercedes C-Class DTM, bazat pe proaspăta generaţie cu acelaşi nume, despre al cărei recent vârf de gamă, C 63 AMG, aţi aflat deja informaţii din promotor.ro. La mijlocul campionatului, situaţia este foarte disputată, atât la piloţi, cât şi la echipe diferenţa între primele două poziţii fiind de numai 1,5 puncte. Aşadar, mai ales pentru că vorbim de Italia, etapa de la Mugello se anunţă efervescentă, lupta dintre Schneider şi Ekstrom fiind principalul punct de atracţie.