Le Mans 24 heures

Audi a învins în ediţia cu numărul 78 a cursei de la Le Mans după drama maşinilor Peugeot. Deşi au fost mai lenţi, cei de la Audi au dovedit că fiabilitatea contează cel mai mult într-o cursă de 24 de ore

Le Mans 24 heures Le Mans 24 heures

Audia reuşit să monopolizeze tot podiumul cursei de 24 de ore de laMans. A fost probabil una din cele mai dure ediţii alecelebrei curse de anduranţă, doar 28 de maşini ajungând la final. Afost, de asemenea, o bătălie epică între Audi şi Peugeot.

Peugeot au avut cele mai rapide maşini. Au plecat de pe primapoziţie a grilei de start, s-au instalat confortabil la conducere,dar au dat rapid peste probleme de fiabilitate. Primul a cedatPeugeot-ul cu numărul trei. La doar două ore de la startul cursei aintrat la boxe cu ceea ce părea o pană de cauciuc. S-a dovedit a fio problemă mult mai serioasă şi maşina a fost retrasă imediat. ApoiPeugeot-ul cu numărul 1 a avut probleme cu alternatorul şi pierdeaprimul loc în favoarea echipajului Peugeot cu numărul 2. În noapte,Peugeot a condus până la primele ore ale dimineţii când drama s-aaccentuat pentru Peugeot. În ora a 16-a de cursă, motorul a cedatşi Audi prelua pentru prima dată conducerea în cursa de 24 de orede la Le Mans.

Dimineaţa venea cu două Audi-uri pe primele două locuri şi cuultimul Peugeot forţând pentru a urca pe locul doi. Şi aceast ultimPeugeot de uzină avea să cedeze cu motorul în flăcări cu două oreşi jumătate înainte de final. Şi pentru ca drama să fie completă şiultimul Peugeot rămas în cursă, cel înscris de echipa privată Orecaabandona cu probleme tehnice de pe locul patru în ultima oră decursă.

Audi obţine o triplă incredibilă după o cursă tactică încare a mizat pe fiabilitate. Au fost cu trei secunde petur mai lenţi decât cei de la Peugeot, dar la final durabilitateamaşinilor Audi s-a impus. Echipajul învingător este cel al echipeiAudi Sport North America format din Mike Rockenfeller, Romain Dumasşi Timo Bernhardt. Podiumul a fost completat de echipajul cunumărul 8 format din Marcel Fassler, Andre Lotterer şi BenoitTreluyer şi cel cu numărul 7 format din legendele Allan McNish, TomKristensen şi Dinaldo Capello.

ClasaLMP2 a fost câştigată de echipa Strakka Racing cu un model HPD ARX01. Echipajul a fost format din Danny Watts, Jonny Kane şiNick Leventis.

Clasa GT1 i-a revenit impresionantului Saleen S7R al echipeiLarbre. La volan au fost Roland Berville, Gabriele Gardel şi JulienCanal.

Echipa Felbermeyer Proton a rezistat pentru a obţine la ClasaGT2. Porsche-le 997 GT a fost mai fiabil şi a rezistat până lafinal în ciuda faptului că lupta s-a dat iniţial între maşinileCorvette de uzină şi Ferrari-urile echipei Risi Competizione. Toateau abandonat însă cu probleme tehnice.

Clasamentul final poate fi gasit aici.