Prezentare Dakar 2011

După două ediţii desfăşurate în America de Sud, în 2011, Dakarul continuă explorarea unui continent cu un potenţial extraordinar. Îndreptându-se către nordul Argentinei şi Chile, traseul atinge frontierele ţărilor vecine şi îi poartă pe competitori prin regiuni şi mai variate.

Prezentare Dakar 2011 Prezentare Dakar 2011

Traseu 2010

Suprafaţa imensă a Argentinei va stimula imaginaţia celorcare iubesc întinderile nesfârşite. Părăsind Buenos Aires, traseulnordic îi va duce pe competitori pe un pământ al contrastelor,unde, într-o singură zi sau de-a lungul a 100 km, vegetaţia şipeisajul se schimbă radical. În acelaşi timp, piloţii vor trebui sădovedească capacitatea de trecere de la teren uscat la ud.Abilitatea de adaptare va fi răsplătită, iar cei cărora le placeschimbarea de decor se vor simţi ca acasă. În primele trei zile dinArgentina, traseul Dakarului va străbate în principal provinciileJujuy şi Salta şi se va apropia de Bolivia. Aici, în aceste noizone, participanţii se vor aventura în preajma faimoasei Route40.
Pentru a intra în Chile pe un nou drum, la fel de extraordinar caprecedentele, a fost ales el Paso de Jama.
Deşertul Atacama i-a captivat imediat pe participanţii la Dakar.Întinderea sa vastă are menirea de a le domoli setea de dune şinisip. Astfel, Copiapo şi Iquique devin puncte fierbinţi pentruacest raliu. După ediţia din 2011, probabil că va trebui să adăugămpe listă şi Arica, acolo Dakarul atingând punctul cel mai nordicdin Chile, la graniţa cu Peru. Esenţiale pentru raliu, etapele dindeşert se dovedesc adesea hotărâtoare. Mai ales aici, dificultateatraseului se combină cu capcanele navigaţiei, iar experţii ies înevidenţă.
După trecerea frontierei prin peisajul magnific al Paso SanFrancisco, intrăm pe teritoriul Argentinei, coborând lin de peplatourile înalte din Anzii Cordilieri. După sesiunea foto, sportulrevine la loc de cinste într-o etapă exuberantă pe dunele albe dela Fiambala. Pe drumul care îi va duce către San Juan, modificărilede decor sunt din nou la ordinea zilei, incluzând canioane şi albiide râu care intră adânc în deşert, situaţii cu care competitorii nusunt familiarizaţi.

Reguli noi pentru motociclete
Hotărârea adoptată în ediţia din 2010 se va menţine la categoriamoto. Perspectiva unui pluton format din motociclete cu cilindreeamaximă limitată la 450 cmc i-a convins pe câţiva dintreconstructori să se implice mai mult în raliuri.

- Din 2011, motocicliştii înscrişi pe lista A.S.O.'s Elite vor fiobligaţi să folosească vehicule a căror capacitate cilindrică nudepăşeşte 450 cmc.
- Numărul motoarelor autorizate va fi 3.
- Ceilalţi motocicliştii sunt liberi să aleagă tipulmotocicletei.
- Pentru Dakar 2012, toţi riderii participanţi trebuie săfolosească o motocicletă de 450 cmc.

Maşini: un echilibru mai bun între diesel şibenzină
În 2010, A.S.O. a decis să mărească la 34 mm diametrul admisiei deaer, în cazul motoarelor pe benzină. Scopul urmărit era limpede:obţinerea celui mai bun echilibru posibil între cele două tipuri depropulsoare folosite în mod curent în raliurile tot-teren - benzinăşi diesel. Pentru Dakar 2011, piloţii tuturor echipelor(profesionişti şi amatori) vor beneficia de avantajele acesteimăsuri.
Mai mult, echipele care au maşini pe benzină vor putea folosi cutiide viteze cu şase rapoarte, faţă de echipele profesioniste cedispun de autovehicule diesel, care vor trebui să fie echipate încontinuare cu cutii cu cinci trepte.

Navigaţia: prioritatea road-bookului
De câţiva ani, echipele participante la Dakar fac modificări pentrua reduce influenţa GPS-ului şi a pune accent pe folosirearoad-bookului. Calităţile pure de navigator reprezintă chiar esenţaacestei discipline a rally-raidului. Pentru 2011, modificările vorprivi punctele de control (WPM) pe care competitorii trebuie să legăsească. Anul trecut, aceştia s-au ghidat după instrumenteleproprii până când au ajuns la o distanţă de 3 km de WPM. În 2011,distanţa de la care poate fi utilizat GPS-ul va fi redusă la 400 demetri.

Program Dakar 2011

25-26 noiembrie 2010: Îmbarcarea vehiculelor din Europa pentrutraversarea Atlanticului
28 - 30 decembrie 2010: Recuperarea vehiculelor
30 şi 31 decembrie 2010: Verificări administrative şi tehnice înBuenos Aires
1 ianuarie 2011: Briefing, deschidere oficială
2-15 ianuarie 2011: Cursă în Argentina şi Chile
8 ianuarie 2011: Zi de odihnă, în Arica (deşertul Atacama,Chile)
16 ianuarie 2011: Ceremonia de final, în Buenos Aires