Marele Premiu al Canadei – cursă

Autor: Baltateanu Dragos 13 iun. 2010 Formula 1

Fernando AlonsoMcLaren a obţinut a doua dublă consecutivă
în Marele Premiu al Canadei.
Lewis Hamilton a învins urmat
de Jenson Button într-o cursă unde pneurile au jucat un rol
crucial. Spaniolul Alonso a terminat pe locul trei pentru Ferrari.
Cele două monoposturi Red Bull au trebuit să se mulţumească cu
locurile patru şi cinci. Sebastian Vettel nu a putut forţa datorită
unor probleme tehnice iar pariul lui Webber pe pneurile super soft
folosite la final nu s-a dovedit câştigător.

Cursa a început cu o serie de acroşaje dintre care cel mai
important a fost cel dintre Liuzzi şi Massa în primele viraje ale
cursei. Cu Hamilton în frunte, primele opriri la boxe au venit
devreme în turul şapte. Hamilton şi Alonso au oprit simultan iar la
plecare au rulat în paralel pe linia boxelor.Opririle celor doi
i-au lăsat pe cei de la Red Bull la conducere. Monoposturile cu
aripi au intrat la boxe pentru pneuri proaspete în tururile 12 şi
13. Vettel a ales anvelope super soft în timp ce Webber a preferat
să îşi păstreze pneurile moi pentru final a plecat pe cauciucuri
medii. În nebunia oprorilor, Sebastian Buemi de la Toro Rosso a
condus cursa pentru un tur.

Hamilton şi Alonso s-au duelat până la următorul set de
opriri la standuri.
Webber a rămas mai mult pe traseu şi a
condus cursa încercând să profite cât mai mult de anvelopele de
duritate medie. La început planul său a mers, Webber reuşind să
construiască un avans de 10 secunde în faţa lui Hamilton, Alonso,
Button şi Vettel. Dar în turul 39, anvelopele sale au început să
cedeze. Hamilton în ajungea din urmă şi îl depăşea fără probleme.
Webber a oprit din nou pentru a „încălţa” monoposturi cu anvelope
supersoft care i-au adus în final locul cinci în clasamentul
cursei.

Jenson ButtonSchumacher a avut parte de o cursă ştearsă
iar spre final germanul s-a confruntat cu probleme datorită
anvelopelor uzate. Monopostul Mercedes a oprit de trei ori la boxe
însă chiar şi aşa timpii reuşiţi pe tur au cu patru secunde mai
slabi decât cei ai concurenţei. Germanul avea să fie depăşit la
final de Buemi apoi Massa l-a provocat la duel.Cei doi aveau să se
atingă iar eleronul faţă al monopostului Ferrari era avariat. Apoi
a fost rândul lui Liuzzi şi din nou Schumacher s-a apărat
înverşunat, cele două monoposturi atingându-se de mai multe ori. În
final, germanul de la Mercedes a terminat cursa pe locul 11.

Clasamentul final al cursei îl puteţi găsi aici.

Următoarea etapă este Marele Premiu al Europei ce se va
desfăşura pe 27 iunie pe circuitul urban din Valencia,
Spania.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide