Pirelli a terminat campania de teste pentru sezonul 2011 din Formula 1

Pirelli a început pregătirea pentru actualul sezon din Formula 1, anul trecut, cu testele de la Mugello, teste derulate la 27 grade. Campania s-a terminat şapte luni mai târziu, pe circuitul de la Barcelona, pe ploaie şi la o temperatură de 13 grade Celsius.

Pirelli a terminat campania de teste pentru sezonul 2011 din Formula 1 Pirelli a terminat campania de teste pentru sezonul 2011 din Formula 1

Pirelli a ajuns, în cadrul acestui program de teste, pecircuitele de la Monza, Valencia, Jerez, Le Castellet, Bahrein şiAbu Dhabi, fiind parcurşi aproape 100.000 kilometri - echivalentula peste 300 de curse de Formula 1.

Din totalul acestei distanţe, 18.000 kilometri au fost parcurşiîn sesiuni de teste private, cu monopostul Toyota TF109, adaptat laregulamentele din 2011, avându-i la volan pe Nick Heidfeld, RomainGrosjean şi Pedro de la Rosa. Restul de kilometri a fost parcurs întimpul celor 15 zile oficiale de teste efectuate de echipele deFormula 1 înscrise in sezonul 2011.

La finalul testelor oficiale, în clasamentul celor mai mulţikilometri conduce echipa Ferrari, cu un total de 5.244 kilometriparcurşi, urmată de Mercedes (4.483 km), Red Bull (4.407 km),Sauber (4.099 km), Williams (3.894 km), McLaren (3.844 km), ForceIndia (3.745 km), Toro Rosso (3.737 km), Lotus Renault (3.700 km),Virgin (3.361 km) Lotus (2.403 km) şi HRT (1.949 km).

În ceea ce priveşte piloţii, Fernando Alonso a parcurs cei maimulţi kilometri cu noile anvelope Pirelli, 2.826 kilometri, urmatde Michael Schumacher (2.474 km), Felipe Massa (2.417 km), MarkWebber (2.373 km), Rubens Barrichello (2.198 km) şi Sergio Perez(2.129 km). La polul opus se află Vitantonio Liuzzi, care a parcursdoar 326 kilometri, Jarno Trulli (1.028 km), Nick Heidfeld (1.140km) şi Heikki Kovalainen (1.182 km).

Ultimul test de la Barcelona, programat din scurt dupăanularea Marelui Premiu al Bahreinului care ar fi trebuit sădeschidă sezonul 2011 în Formula 1, s-a desfăşurat pedurata a cinci zile. În primele patru zile, vremea a fost caldă, cutemperaturi de până la 27 grade Celsius, în timp ce sâmbătă, înultima zi, când pe circuit mai erau doar echipele Ferrari, McLaren,Mercedes şi Williams, a început să plouă puternic, pelicula de apăajungând pentru prima oară la 10 milimetri.

Ţinând cont de aceste condiţii echipele au parcurs doar 101tururi, fiind practic imposibil să obţină informaţii concludente.Cei cinci piloţi desemnaţi să testeze în ultima zi au avut problemeîn special pe liniile drepte acoperite complet de apă.

În timpul celor cinci zile de teste de la Barcelona,echipele au parcurs, în total, 3.555 tururi, echivalentul a 16.548kilometri. Echipa care a parcurs cel mai mare număr detururi a fost Sauber, 390, însumând 1.815 kilometri în patru zile.Cel mai rapid a fost Michael Schumacher (Mercedes), cu timpul de1m:21,268 secunde, stabilit vineri, eclipsând performanţa luiFelipe Massa (Ferrari), de 1m:22,625 secunde, stabilită în sesiuneaanterioară de teste de la Barcelona. Echipa care a adunat cele maimulte informaţii pe ploaie este Mercedes, care a parcurs 40 detururi în ultima zi a testului.

Pe parcursul celor patru zile cu vreme frumoasă, majoritateaechipelor a testat anvelopele Pirelli Pzero, nominalizate pentruprimele trei curse ale sezonului. În afara pneurilor cu ocompoziţie hard şi soft, la Barcelona au fost disponibile şiversiunile PZero supersoft şi medium, fiecare echipă având ladispoziţie, în total, 35 de seturi de anvelope.

"Au fost, cu siguranţă, cinci zile foarte interesante, peparcursul cărora am întâlnit o varietate mare de condiţiimeteorologice. Am beneficiat şi de condiţii perfecte, mai ales dupăamiaza, când temperaturile erau suficient de ridicate pentru capneurile de compoziţie hard şi soft să funcţioneze în regim optim.Acest lucru a permis unor echipe să simuleze condiţii de cursă şiam reuşit să adunăm informaţii interesante. Sâmbătă, condiţiile aufost extrem de dificile şi nicio echipă nu a reuşit să aduneinformaţii concludente. Ceea ce am remarcat, însă, pe parcursulacestei ultime sesiuni de teste, şi mai ales în timpul simulărilorde cursă, este că fiecare echipă a testat strategii diverse, ceeace mă face să cred că ne aflăm în faţa unui sezon extrem deinteresant. După testele de la Barcelona, am făcut un calcul şi amdescoperit 54 de potenţiale oportunităţi de depăşire, şi asta fărăca toate monoposturile să fie prezente pe circuit. Circuitul dinAustralia este diferit de cel din Barcelona, dar, sincer, abiaaştept să înceapă noul sezon", a spus Paul Hembery, directorulPirelli Motorsport.

Marele Premiu al Australiei, care marchează revenireaPirelli în Formula 1 dupa 20 de ani, este programat pe 27 martie,pe circuitul din Albert Park, Melbourne.