Echipaj românesc în cel mai celebru raliu

Aproape 300 de echipaje au vrut sa ia startul la Monte Carlo cu ocazia aniversarii a 100 de ani a celebrului raliu, dar doar 100 au fost admise pe lista de start. Printre ele şi echipajul Tempesta/ Dorin Pulpea, câştigatorul Cupei Europei de Est în 2009 şi 2010.

Echipaj românesc în cel mai celebru raliu Echipaj românesc în cel mai celebru raliu

337,06 kilometri de probă specială pe un traseu legendar.1.341,75 kilometri, în total, pe drumurile din Alpii francezi,într-unul din cele mai dificile raliuri din lume: MonteCarlo. Din 1911, când a câştigat Henri Rugier, şi până în2010, când s-a impus Mikko Hirvonen, s-au desfăşurat 78 de ediţiiale raliului care, în 1936, a fost câştigat de românul PetreCristea. "Steagul României a fost deja sus de tot, în 1936, laMonte Carlo. Singurul nostru obiectiv acum, la prima participare,este să ajungem la sosire sau măcar pe Col de Turini în ultimanoapte. Atât şi nimic mai mult", a spus Tempesta, imediat după ceînscrierea echipajului românesc a fost confirmată oficial.

Tempesta şi Dorin Pulpea, copilotul său, vor lua startulcu un Peugeot 207 S2000 preparat de echipa TransilvaniaMotorsport. "Sper să fie un Monte cu multă zăpadă şi fărăprea multe capcane cu "gheaţă neagră", aşa de faimoasă pe drumuriledin Alpi. Ştiu foarte bine că Raliul Monte Carlo este unul dintrecele mai dificile din lume şi va fi o provocare imensă pentru noi.În acelaşi timp, sunt sigur că va fi şi o plăcere fantastică săpilotez acolo", a spus Tempesta.

Iarna în Alpi este extrem de capricioasă, iar în Raliul MonteCarlo vremea a decis, de multe ori, cine ajunge sau nu la sosire.În plus, probe speciale din acest raliu sunt renumite pentru gradulridicat de dificultate. "Recunoaşterile de dinaintea raliului vorjuca un rol extrem de important. Experienţa pe care am adunat-opână acum ne va ajuta cu siguranţă, dar Raliul Monte Carlo areparticularităţile sale şi tocmai de aceea va trebui să fim foarteatenţi când scriem probele. Cu cât vom reuşi să înţelegem mairepede particularităţile acestui raliu, cu atât şansele de a obţineun rezultat bun sunt mai mari", a spus şi Dorin Pulpea, copilotulechipajului.

Raliul Monte Carlo, programat în perioada 18 - 22ianuarie, este prima etapă din Intercontinental Rally Challenge(IRC) şi va beneficia de o acoperire media fără precedent pentruacest sport. Cele 12 probe speciale care vor fi transmiseîn direct pe Eurosport vor ajunge în 121 milioane de case din 59 deţări europene. "Faptul că am fost acceptat printre cele 100 deechipaje care vor lua startul la aceasta ediţie specială a RaliuluiMonte Carlo este o onoare pentru noi. Am avut deja o experienţă înIRC, anul trecut în Madeira, dar sunt sigur că ce se va întampla înianuarie, la Monte Carlo, nu se poate compara cu nimic", a mai spusTempesta.