Interviu cu Sebastien Loeb şi Olivier Quesnel

Citroën Racing intră într-un nou capitol al istoriei sale, prin angajarea modelului DS3 WRC în Campionatul Mondial de Raliuri 2011.

Interviu cu Sebastien Loeb şi Olivier Quesnel Interviu cu Sebastien Loeb şi Olivier Quesnel

Având ca obiectiv obţinerea celui de-al şaptelea titlude Campion Mondial la Constructori, echipa Citroën Total WorldRally Team va alinia la start două echipaje: unul format dinSébastien Loeb şi Daniel Elena, care vor încerca să câştige celde-al 8-lea titlu mondial consecutiv la piloţi şi copiloţi, şi unulcompus din Sébastien Ogier şi Julien Ingrassia, care a fostpromovat în cadrul echipei, dobândind drepturi depline, după cele 2victorii în raliuri obţinute în sezonul 2010. În plus, trei CitroënDS3 WRC vor fi încredinţate unor piloţi privaţi: Petter Solberg,Kimi Räikkönen şi Peter van Merksteijn.

Angajat la cel mai înalt nivel în mondialul de raliuri de 10ani, Citroën Racing aruncă în competiţie al treilea model de WorldRally Car: după Xsara şi C4, fiecare deţinătoare a câte treititluri mondiale, DS3 WRC îşi va face intrarea în scena cu ocaziaRaliului Suediei (10-13 februarie), prima etapă din sezonul 2011.Echipa condusă de Olivier Quesnel şi-a fixat un obiectiv pe cât desimplu pe atât de ambiţios şi anume acela de a păstra în sânulechipei cele 2 titluri mondiale cucerite în 2010 - la constructorişi piloţi.

Citroën DS3 WRC corespunde noilor reglementări ale FIA. Cea maievidentă schimbare ţine evident de gabarit: DS3 este în mod clarmult mai compact decât C4, ceea ce îi conferă un comportament maispectaculos. O schimbare revoluţionara se petrece şi sub capotă,DS3 WRC beneficiând de un motor cu patru cilindri 1.6 turbo cuinjecţie directă conceput integral de Citroën Racing. Acesta estecuplat unei transmisii 4x4, cu o cutie manuală comandată secvenţialşi un sistem de repartizare constantă a puterii pe trenul de rularefaţă şi spate.

Dezvăluit în cadrul Salonului de la Paris din octombrie2010, Citroën DS3 WRC a beneficiat de numeroase sesiuni de testepentru a pregati un sezon ce se va întinde pe nouă luni şi vainclude 13 raliuri, fiecare aparte şi cu specificul său.De la frigul polar din Suedia la caldură deşertica a Iordaniei,Campionatul Mondial de Raliuri este o provocare pentru echipaje şivehicule. Echipa tehnică, plasată sub responsabilitatea lui XavierMestelan-Pinon, a căutat să reproducă condiţiile cele mai extremepe care le vor întâlni piloţii în cadrul sesiunilor de teste pentrua verifica fiabilitatea şi pentru a dezvolta performanţelemaşinii.

Reprezentând oficial culorile Mărcii, echipa Citroën Total WorldRally Team va angaja în cursă două DS3 WRC pentru echipajeprovenind de pe filiera proprie, constituită astăzi din cupeleCitroën Racing Trophy organizate în toată Europa. De şapte oricampioni mondiali de raliuri, campionii en titre Sébastien Loeb şiDaniel Elena se lansează cu entuziasm în această nouă provocare.Deţinând aproape toate recordurile posibile în WRC, 'Seb' şi'Danos' vor porni în fiecare cursă cu obiectivul clar de a seimpune şi de a-şi îmbogaţi şi mai mult incredibilul palmares. Dupăce a disputat trei raliuri în 2010 în cadrul echipei oficiale,echipajului Sébastien Ogier şi Julien Ingrassia i se va încredinţaDS3 WRC cu numărul de concurs 2. Deţinând deja două victoriimondiale, francezii trebuie acum să confirme, îmbinând viteza cuconstanţa.

Alături de Citroën dintotdeauna, Total continuă să seimplice în calitate de partener al echipei oficiale.Modelele DS3 WRC vor purta de asemenea culorile celebre ale RedBull, care confirmă parteneriatul iniţiat în 2008. Trei mărci revinîn rândul partenerilor Citroën Racing: Michelin, care va echipa cupneuri DS3 WRC, precum şi Facom şi Alcon.

Exploatate de către Citroën Racing Technologies, trei DS3 WRCsuplimentare vor fi angajate de către echipaje private de-a lungulsezonului 2011. Petter Solberg/ Chris Patterson vor lua startul în13 raliuri, Kimi Räikkönen/ Kaj Lindström vor participa în 10raliuri şi Peter van Merksteijn/ Eddy Chevaillier îşi vor începesezonul competitional în Raliul Portugaliei.

Citeşte mai departe în pagina următoare »