Am condus noul BMW X1 xDrive28i

BMW a creat un motor nou conform trendului actual de downsizing. Doar că a făcut-o în stilul casei bavareze. Din doi litri şi patru cilindri au reuşit să scoată 245 CP!

Am condus noul BMW X1 xDrive28i Am condus noul BMW X1 xDrive28i

Cum faci un motor mai mic când vrei să păstrezi şispiritul sportiv al mărcii? Tai doi cilindri dintr-un propulsorcelebru şi adaugi o turbină twinscroll! Rezultatul: 245 CPdintr-un motor de doi litri cu patru cilindri. Iar pentru început,inginerii BMW au pus acest motor pe modelul X1.

Acesta poartă numele de BMW X1 xDrive28i şi marcheazărevenirea mărcii bavareze la motoarele cu patru cilindriturbo. Este primul motor cu patru cilindri care foloseştetehnologia TwinPower Turbo. Noul motor apare într-un moment cândclienţii au început să caute motoare de capacitate mai micădatorită taxarii din ţările europene, în special. Noul motor de 245CP înlocuieşte propulsorul de trei litri ce era folosit de modelulX1 pentru versiunea xDrive28i. Vechiul motor avea şase cilindri înlinie şi dezvolta 258 CP. Noul motor are capacitatea cilindrică dedoi litri şi a renunţat la doi cilindri în favoarea unui turbinetwinscroll. Iar rezultatul este mai mult decât satisfăcător: 245CP, 350 Nm, 6,1 secunde de la zero la 100 km/h şi un consum mediuanunţat de 7,9 l/100 km.

Pentru a vedea cum se descurcă noul motor cu patru cilindri amcălătorit în Slovenia, una din tinerele ţări europene. Nu maifusesem în Slovenia de 6-7 ani şi am rămas din nou uimit. Sloveniau autostrăzi, drumuri îngrijite iar Ljubljana a devenit un oraş lafel de turistic ca şi Praga sau Budapesta. Nu e rău pentru o ţarăcu două milioane de locuitori.

Testele cu X1 xDrive28i au avut loc în staţiunea montană Bohnij,aflată la o oră de mers de capitala Ljubljana. Am avut parte dedrumuri virajate, mai largi sau mai înguste, drumuri naţionale plusceva autostradă. Noul propulsor animă modelul X1 cu mult suflet şidovedeşte că inginerii BMW nu au uitat cum să construiască şipropulsoare cu patru cilindri. Motorul este extrem de elastic,împinge din prima parte a turometrului şi oferă un consum decentpentru puterea pe care o oferă. Este asociat în mod normalcu o cutie de viteze cu şase trepte manuală, dar opţional poate fiîmperecheat şi cu cutia automată cu opt trepte. Cei 245 CP suntlivraţi la 5.000 rpm iar cuplul maxim de 350 Nm la doar 1.250rpm.

Citeşte mai departe în pagina următoare »