Am testat utilitara Opel Movano

ProMotor a testat noul Opel Movano, o maşină utilitară de dimensiuni mari, care s-a dovedit uşor de condus atât în aglomeraţia din Bucureşti, cât şi pe şosele.

Am testat utilitara Opel Movano Am testat utilitara Opel Movano

Dacă ne uităm la generaţia precedentă, observăm cănoul Opel Movano a evoluatdestul de mult estetic, şi aici ne referim la parteafrontală, care vine acum cu o grilă nouă, mai expresivă, dar şi cuo siglă imensă pe care nu ai cum să n-o observi chiar şi de ladistanţă. Blocurile optice au un design moderncare contribuie la înscrierea noului Movano în rândul modelelorOpel.

Interiorul ne oferă o mulţime de spaţii dedepozitare: în mijloc avem o etajeră retractabilă foarteutilă, care iese din partea superioară a planşei de bord. Poziţiala volan este corectă, iar cei doi pasageri stau confortabil - celdin mijloc mai puţin. La drumuri lungi, acesta vasimţi un mic disconfort datorită spaţiului care a fost sacrificatîn detrimentul locaşurilor pentru pahare sau chiar sticle.

Modelul Opel Movano avut la test era dotat cu cruisecontrol, un element important la drum lung, care nu artrebui să lipsească de pe o utilitară. Pentru activare, se apasă pebutonul poziţionat în dreapta volanului, pe planşa de bord, iarsetarea acestuia la viteza potrivită se face cu ajutorul butoanelorde pe volan.

Ce necesită un timp de acomodare este afişajul dinplafon, care oferă informaţii despre radio, ceas şitemperatura exterioară. Oglinzile retrovizoare oferă o vizibilitatefoarte bună, trecerea de pe o bandă pe alta realizându-se cu mareuşurinţă, chiar şi în aglomeraţie urbană. Faţă de modelulprecendet, oglinzile dispun şi de semnalizatoare integrate.

Modelul de test era echipat cu motorul dieselcommon-rail de 2,3 litri, având patru cilindri şi sistem deinjecţie directă, care dezvoltă 125 CP la 3.500 rpm.Cuplul de 310 Nm este disponibil de la 1.250 rpm la 2.500 rpm,asigurând nevoia de forţă de care are nevoie utilitara germană.

În Bucureşti, propulsorul diesel împreună cu transmisia manualăcu 6 viteze au dus la un consum de 10,4 litri/100 km, iarîn afara oraşului, într-un regim de condus normal, 9,1 litri/100km. Un rezultat foarte bun, ţinând cont că datele oficialesunt de 9,5 litri/100 km pentru urban şi de 7,1 litri/100 km pentrucel extraurban.

Modelul de test Opel Movano avea un preţ de listă de25.791 euro cu TVA, însă, datorită discount-ului de 2.580euro cu TVA, preţul de achiziţie scade la 23.211 euro,concurând lejer cu celelalte modele utilitare de pe piaţă. Cadotări avem: radio-CD cu 4 difuzoare şi intrare AUX, climatronic,cruise control, încălzire scaun şofer, închidere centralizată,geamuri electrice, oglinzi reglabile electric şi încălzite,etc.