BMW Seria 1 Coupe

După aproape 40 de ani, BMW reinventează legenda coupe-urilor agile şi performante. Noi sîntem martori...

BMW Seria 1 Coupe BMW Seria 1 Coupe
Am putea spune că a trecut aproape o jumătate de secol de la apariţia unuia dintre cele mai renumite modele ale constructorului bavarez, BMW. Anul naşterii era 1968, iar modelul de atunci, botezat 2002, a reprezentat nu doar baza unui eventual Seria 3 al anilor ‘70, ci şi primul automobil cu motor turbo produs vreodată de către, acum, cel mai dinamic constructor de maşini de familie din lume.

În prezent, extrem de versatilul Seria 1 le-a permis inginerilor şi designerilor să scoată şi o versiune coupe. Pe scurt, aceasta are două uşi, trei motorizări, un portbagaj precum cel al unei berline şi doar patru locuri – spre deosebire de varianta hatch.

Cu toată sinceritatea pusă în joc, noi nu am prea reuşit să asociem, pe perioada testului, coupe-ul cu fratele său în 5 uşi. Atît nouă, cît şi celor de la BMW ni se pare că avem de-a face cu un automobil nu doar unic, ci şi esenţial pentru întreaga gamă.

Luînd în considerare istoria şi tradiţia grupului, faptul că locul unde s-a născut Seria 1 Coupe este celebra fabrică de la Leipzig nu ar trebui să surprindă pe nimeni. Această fabrică face practic legătura între toate tehnologiile bavarezilor, iar o vizită înăuntrul ei te ajută să nu uiţi vreodată faptul că BMW trăieşte şi sîngerează pentru ca noi să ne putem bucura de maşinile sale exemplare - modele care, cu excepţia Seriei 7, nu au fost nici astăzi devansate de vreun rival direct în materie de sportivitate.

Proaspăt ajuns de pe liniile de asamblare din Leipzig pe superbele noastre serpentine, acest Seria 1 Coupe 123d a reuşit să ne cucerească în primul şi în primul rînd prin aspectul său parcă total diferit de cel al variantei hatch. Nu este chiar un Seria 3 Coupe... însă, faţă de acesta, pare mai agil pe şosea şi mai uşor de aruncat în tot felul de viraje înguste.

Faţă de alte versiuni ale Seriei 1, sau mai bine spus faţă de alte motorizări, 123d se prezintă cu 204 cai-putere şi un cuplu maxim în valoare de 400 Nm. Ei bine, acest cuplu este factorul decisiv atunci cînd vrei să faci din Seria 1 Coupe o maşină pentru mers “de-a latul”. Pînă destul de recent, cel mai puternic motor disponibil în gamă se afla sub capota variantei 130i, însă dezvolta numai 315 Nm la ai săi 265 de cai-putere.

După cum am menţionat anterior, modelul condus de noi, acest 123d, beneficiază de un motor twin-turbo diesel de 204 cai şi nu mai puţin de 400 Nm. Aici, cuplul maxim este principalul responsabil pentru toată munca grea depusă de sistemele electronice de siguranţă ale vehiculului.

Citeşte mai departe în pagina următoare »