Drive test Ford Kuga facelift - Un SUV care se „serveşte” cu 180 de CP

Ford a lansat anul trecut noul Ford Kuga facelift. Era şi timpul, am spune noi, pentru că inginerii...

Drive test Ford Kuga facelift - Un SUV care se „serveşte” cu 180 de CP Drive test Ford Kuga facelift - Un SUV care se „serveşte” cu 180 de CP

Ford a lansat anul trecut noul Ford Kuga facelift. Era şi timpul, am spune noi, asta pentru că inginerii de la Ford nu se mai „atiseseră” de el, din 2013 mai exact. În primul rând trebuie subliniat faptul că această nouă generaţie se prezintă cu o imagine exterioară mult mai dinamică decât generaţia pe care o înlocuieşte. Curioşi să vedem cu ce se mai mândresc cei de la Ford în materie de SUV-uri, segment aflat într-o continuă creştere, am luat noul Kuga la test, aşa că vă putem spune cum se conduce şi ce impresie ne-a lăsat. 

Am primit versiunea KUGA ST-Line AWD pe motorină de 180 CP, conectat la o transmisie automată cu 6 trepte. În caz că vă întrebaţi, iniţialele AWD sunt puse pe maşinile fără pretenţii de off-road, care sunt concepune în mare parte pentru a cirula pe asfalt. Este vorba de crossovere şi SUV-uri care au tracţiune 4x4 permanentă, fără selector de tracţiune. 

Design exterior

Cei de la Ford au apelat la diverse artificii de design pentru ca facelift-ul să iasă mai mult în evidenţă faţă de vechiul Kuga. În primul rând, grila a fost simplificată, blocurile optice au devenit mai mari, iar capota a fost restilizată pentru a-i da un aspect mai agresiv. Pe lângă acestea a mai primit şi culori noi pentru caroserie, dar şi noi modele de jante cu mărimi de la 17 la 19 inch. Mutându-ne spre spatele maşinii, remarcăm hayonul care prezintă o formă simplistă, rezultatul final dând impresia de robusteţe. Dacă blocurile optice faţă au fost modificate, în mod natural şi cele din spate au suferit intervenţii de design.

Dacă exteriorul a suferit modificări, am spune majore, nici interiorul nu a putut fi lăsat la voia întâmplării. Vorbim despre noi materiale, un bord nou, o nouă configuraţie a ceasurilor de bord şi nu în ultimul rând despre dotări mai bogate. Pe lista dotărilor opţionale aş pune radio CD cu MP3 player, touchscreen 8", display central, 9 difuzoare SONY, oglinzi pliabile electric şi spoiler spate dimensiuni mari.

Designt interior şi siguranţă

La capitolul siguranţă Ford a pus pe Kuga Sistem Active City Stop, acesta te ajută să eviţi efectele unei coliziuni în trafic la viteze sub 50 km/h. Dacă sistemul detectează că maşina din faţă s-a oprit brusc, iar şoferul nu a atins pedala de frână computerul va acţiona automat frânele.

Lista dotărilor mai include sistemul de monitorizare a unghiului mort BLIS, sistemul de avertizare şi asistenţă la păstrarea benzii de circulatie LKA, sistemul automat de aprindere a fazei lungi, sistem de avertizare şofer, senzor de lumină şi ploaie, faruri cu funcţia „follow me home'', oglindă heliomată. Pentru cei care nu ştiu, funcţia „follow me home” îţi permite să laşi farurile aprinse pentru aproximativ 30 secunde după ce te-ai dat jos din maşină, gândită pentru a te ajuta să ajungi de la maşină până la poartă sau scara blocului, pe întuneric. 

Începând cu volanul şi terminând cu cotiera, totul a fost redesenat şi regândit pentru a oferii ocupanţilor noului Kuga un confort ridicat şi un nivel mărit de ergonomie. Un lucru foarte important este că materialele din habitaclu au fost atent selecţionate pentru a oferi un grad ridicat de absorbţie a zgomotelor. În momentul rulării zgomotele din habitaclu sunt la o intensitate redusă. 

Ţinută de drum

Poziţia înaltă a scaunului şoferului oferă o imagine de ansamblu a drumului foarte bună, lucru necesar pentru un SUV. Dacă tot am vorbit de scaunul şoferului trebuie să menţionăm faptul că acesta este confortabil şi asigură o susţinere laterală decentă.

Din punct de vedere dinamic noul Ford Kuga duce mai departe atuurile prin care acest SUV s-a consacrat pe piaţă, şi anume o stabilitate de invidiat în viraje. Acest lucru este posibil datorită convertorului de cuplu, care face ca cuplu motor să fie „distribuit” exact acolo unde trebuie astfel încât şoferul să se bucure de plăcerea condusului în siguranţă deplină.

Motor

Motorul de pe maşina pe care am testat-o îşi face treaba foarte bine şi e suficient de silenţios pentru a avea parte de drumuri liniştite, iar cutia de viteze automata îşi face treaba foarte bine. Cu acest motor, plus transmisia automată Kuga n-o să te lase la greu când vine vorba de depăşiri. Potrivit datelor tehnice, sprintul de la zero până la 100 km/h e făcut în 10 secunde, fix în pragul psihic de zece secunde şi pe acelaşi teritoriu cu concurenţii. 

Consum

La sfârşitul plimării făcute atât în Bucureşti, cât şi în afara lui, consumul mixt afişat pe ecranul computerului de bord a fost de 8,0 l/100 km. Consumul mixt teoretic anunţat de producător este de 5,4 l/100 - o valoare care, cred eu, poate fi atinsă în condiţii ideale.

Preţ

Preţul final al maşinii este de puţin peste 35.000 EURO cu TVA. În preţ intră o grămadă de opţiuni care uşurează şi înfrumuseţează viaţa şoferului. Şi când ai sub pedată 180 de cai 4x4 viaţa pe şosea este destul de frumoasă.