Drive test Tucson. Între siguranţă şi frenezie - HYUNDAI „Reloaded”

Numit astfel după un oraş din deşertul american, proiectat...

Drive test Tucson. Între siguranţă şi frenezie - HYUNDAI „Reloaded” Drive test Tucson. Între siguranţă şi frenezie - HYUNDAI „Reloaded”

Numit astfel după un oraş din deşertul american, proiectat în Coreea de Sud, desenat în Germania şi construit în Cehia, noul Hyundai vine ca înlocuitor al lui ix35. Acesta arată mult mai bine, este mai bine echipat, vine cu o vastă gamă de motoare şi, nu în ultimul rând, are un nume mai bun. Are un design mai curat decât al modelul ix35 care era oarecum exagerat şi suprasolicitat, însă acum se prezintă cu linii mai fine şi suprafeţe mai curate. Tucson seamănă cu un mini Santa Fe, dar cu un aspect mai accentuat şi mai modern. 

Exterior

La exterior se remarcă grila frontală de mari dimensiuni de formă hexagonală care îi oferă maşinii un aspect foarte îndrăzneţ. Tehnic vorbind, faţă de modelul pe care îl înlocuieşte, Tucson este puţin mai lung şi mai lat, dar mai scund. Noua generaţie b este mai lungă cu 65 mm (4,47 m) şi mai lată cu 30 mm (1,64 m) decât vechiul ix35, iar ampatamentul e mai mare cu 30 mm (2,67 m). Noul Tucson arată bine şi are un design distinctiv printre celelalte SUV-uri de dimensiuni medii. În categoria sa se bate cu rivali precum Nissan Qashqai, Honda CR-V şi KIA Sportage.

Interior

La interior Hyundai a făcut eforturi considerabile pentru a îmbunătăţii calitatea materialelor, iar noua generaţie Tucson reuşeşte să ajungă la un nivel care nu a mai existat până acum pe un Hyundai. Lista de dotări opţionale include scaune faţă încălzite şi ventilate, precum şi un nou sistem de navigaţie care, cel puţin teoretic, este de trei ori mai rapid decât unitatea pe care o înlocuieşte. Acest model a primit şi o nouă consolă centrală în mijlocul căreia se află un sistem de infotainment cu display tactil de 8 inch.

Scaunele faţă oferă atât confort, cât şi un sprijin lateral execelent, iar pentru cei care vor călători pe bancheta din spate există spaţiu suficient, aici încăpând doi sau chiar trei adulţi. Aceştia vor avea loc suficient atât pentru genunchi, cât şi deasupra capului. Capacitatea portbagajului, cu bancheta din spate în poziţie normală, are un volum de 488 de litri. Toate acestea ar trebui să ducă la un spaţiu mai bun pentru cei dinăuntru, chiar dacă locul pentru bagaje a avut de suferit. 

Tehnologie şi siguranţă

La capitolul tehnologie Tucson dispune de câteva sisteme avansate de asistenţă a conducerii: alertă pentru trafic perpendicular în spate şi monitorizarea unghiului mort, frânarea autonomă de urgenţă cu funcţie de detectare a pietonilor, parcare automată şi asistent de păstrare a benzii de circulaţie cu intervenţie automată asupra direcţiei. Cu asemenea sisteme nu e de mirare că Euro NCAP i-a acordat maximul de cinci stele în urma testelor de siguranţă.

Pachetul Luxury+, de care a beneficit maşina testată, mai cuprindea farurile cu iluminare în viraje, reglajul electric al scaunelor pe mai multe direcţii, frână de mână electrică, pilot automat, bluetooth, USB+AUX, camera de marşarier şi sistemul audio cu patru boxe. Totodată, noul Tucson poate fi echipat cu un sistem hands-free. 

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »