Ford Focus Facelift

Avînd o gamă de motorizări completă, cu 11 propulsoare, faceliftul celei de-a doua generaţii a lui Focus s-a concentrat pe design. Pe kinetic design.

Lansată în toamna lui 2004, în cadrul Salonului Auto de la Paris, a doua generaţie a lui Focus a avut o misiune clară – aceea de a continua succesul modelului precedent. Iar acum, după ce Ford şi-a lansat noua strategie de design kinetic, Focus s-a aliniat la noile standarde.

La nivelul aspectului exterior, constatarea că am avea de-a face cu un model complet nou nu ar fi exagerată deloc.
Partea frontală a fost retrasată de la zero, urmărind liniile specifice designului kinetic. Dimensiunile grilei inferioare a radiatorului s-au apreciat semnificativ, în detrimentul celor ale grilei superioare. Farurile amintesc de Mondeo, dar sînt suficient de “individualizate” la Focus pentru a nu fi confundate. Designul kinetic a fost aplicat pînă şi proiectoarelor, acestea fiind acum mai dinamice. Iar capota “3D” a motorului prezintă un aspect mai agresiv.

Per ansamblu, designul părţilor laterale caroseriei a rămas neschimbat, dar au fost adoptate noi linii mai dinamice. În concordanţă cu mai multe modele noi, au dispărut bandourile laterale, iar liniile au devenit mai agresive. Pentru o mai bună vizibilitate, semnalizatoarele laterale sînt acum prezente şi în oglinzile laterale, nu numai ca parte a blocurilor optice frontale.

În spate, modificările au fost ceva mai cuminţi. A fost eliminat bandoul de pe partea superioară a spoilerului, în timp ce stopurile au rămas aproape neschimbate. În comparaţie cu generaţia precedentă, Ford a utilizat la exterior mult mai multe inserţii de elemente cromate, atît la nivelul calandrului faţă, cît şi în spate.

Tot la capitolul design, Ford a proiectat noi jante pentru Focus facelift, care amintesc într-o oarecare măsură de cele de pe Alfa Romeo, cu 15 spiţe.
Noua imagine doreşte să-l poziţioneze pe Focus ceva mai sus în segmentul compact, maşina dorindu-se a fi un competitor atît pentru VW Golf, din punctul de vedere al motorizărilor, cît şi pentru compacte ceva mai atrăgătoare, precum Alfa 147.

Iar faptul că noul Focus a reuşit să atragă privirile trecătorilor din Monte Carlo şi Nisa reprezintă un atu foarte important în cel mai important segment al pieţei auto europene.
În habitaclu nu mai întîlnim aceeaşi revoluţie ca la exterior. Designul a rămas aproape la fel, dar calitatea materialelor a evoluat. Pozitiv pentru cele de la nivelul planşei superioare, ele fiind acum mai moi şi mai plăcute la atingere, în timp ce la nivelul inferior al planşei s-a optat pentru un plastic ceva mai ieftin.

Din păcate, volanul lui Focus a rămas la fel de banal ca la generaţia precedentă. Spre deosebire de aproape toate modelele nou-lansate în ultimii ani, funcţiile sistemului audio sînt amplasate pe un satelit, în partea stîngă a volanului. Nu e cea mai bună soluţie, dar poate fi catalogată drept una mai originală.

Citeşte mai departe în pagina următoare »