Ford S-MAX 2.0 TDCi

Ford isi ascunde programul de imbunatatire genetica (a performantelor) dupa paravanul designului kinetic…

Ford S-MAX 2.0 TDCi Ford S-MAX 2.0 TDCi
Este mai mult decat ciudat ca am ajuns sa iubim monovolumele atat de mult. Aceste accesorii ale familiei burgheze de succes sunt, azi, dupa decenii de anonimat, in anumite cazuri, instrumente de tortura care provoaca… placere. Cum vine asta? Pai, simplu. Este o mare tortura, mentala, ce-i drept, sa recunosti in fata prietenilor ca le vrei. Alegere proasta? Eu zic ca nu.

Inainte I se spunea New Edge, acum se cheama Kinetic Design si este raspunsul Ford la nevoile estetice ale europenilor. Se pot scrie carti intregi despre sutele de concepte care nasc anual masini peste masini, una mai frumoasa, dinamica sau inovatoare decat alta. Daca despici S-MAX in toate elementele care-l compun, teza de sustinere porneste bine. In primul rand, ele (farurile, liniile care definesc, se completeaza, se intrepatrund sau, dupa caz, se aglomereaza intr-o simbioza geometrica indoielnica) demonstreaza ca designerii marcii inca mai au curaj. Dar nu sunt convins ca sugereaza acea dinamica mult trambitata. Mai degraba, pe alocuri, incarca prea mult repertoarul – cel putin pentru gusturile mele. Dar nu de asta a primit “familiala” din Köln titlul de Masina Anului 2007. Pe de o parte, l-a primit pentru interiorul mai simplu decat te-ai astepta, dar foarte elegant si bine executat.

De asemenea, scaunele excelent profilate, demne de o masina sport, au avut si ele ceva de zis. Si inca n-am vorbit de volanul aproape perfect sau de cutia de viteze – elemente care ar trebui copiate de toti concurentii. Pentru ca da, le vei folosi mai mult decat te-ai astepta si-ti vor produce multa placere. S-MAX este, chiar daca la prima vedere nu pari 100% convins, un driver’s machine. Aceste ambitii sunt sustinute si de propulsorul diesel de 140 CP, impreuna cu franele hotarate, cu participarea directiei chirurgicale sau a trenului de rulare atent setat. Nu pot sa n-o vreau, pentru ca o provoc (din frana de mana) si o pun de-a latul, moment in care este mai agila pe redresare decat multe compacte “versate”, in timp ce, in habitaclul care poate gazdui pana la 7 persoane (optional), am la dispozitie peste 1.000 de litri de spatiu util in care sa fac sa leviteze toate nimicurile din numeroasele spatii de depozitare, impreuna cu sotia, copiii si animalele de casa…

De ce sa vrei mai mult?