Honda Civic 1.0 VTEC cu transmisie CVT – Un hatchback aflat la limita superioră a segmentului - GALERIE FOTO

Aspectul exterior al celei de-a 10-a generaţia Honda Civic poate părea prea futurist la prima vedere, însă uitându-ne în urmă realizăm că noul Civic se înscrie perfect în limitele trasate de modelele anterioare.

Honda Civic 1.0 VTEC cu transmisie CVT – Un hatchback aflat la limita superioră a segmentului - GALERIE FOTO Honda Civic 1.0 VTEC cu transmisie CVT – Un hatchback aflat la limita superioră a segmentului - GALERIE FOTO

Aspectul exterior al celei de-a 10-a generaţia Honda Civic poate părea prea futurist la prima vedere, însă uitându-ne în urmă realizăm că noul Civic se înscrie perfect în limitele trasate de modelele anterioare. Schimbările sunt de bun augur. Elementul controversat din trecut, eleronul cu stop încastrat în lunetă, a coborât treptat şi s-a subţiat, astfel încât vizibilitatea în spate a fost sporită considerabil, fără ca modelul să-şi piardă una dintre caracteristicile definitorii de design. Vopseaua gri cu tentă albăstruie, denumită Sonic Pearl Grey, se potriveşte de minune cu jantele vopsite în negru şi alcătuiesc nu doar una dintre cele mai reuşite combinaţii din gama Civic, ci chiar din piaţă. Există elemente cromate pe caroserie, însă sunt rare, ele fiind înlocuite de accentele negre, care îi dau maşinii un look mai sportiv.

Cel mai mic propulsor din oferta japonezilor, deşi are capacitatea de doar un 988 cmc, oferă aproape 130 de cai-putere şi 200 Nm prin supraalimentare. Rezultă astfel un motor care nu se remarcă neapărat prin sportivitate, însă oferă performanţe dinamice onorabile pentru majoritatea şoferilor. Sprintul 0-100 km/oră se atinge în 11 secunde în cazul asocierii cu transmisia CVT, viteza maximă fiind de 203 km/oră. Modelul echipat cu transmisie manuală cu 6 trepte este un pic mai rapid, însă diferenţa este neglijabilă. Zgomotul în mers este un pic mai pronunţat, însă nu deranjant - pe unii e posibil chiar să-i încânte un propulsor mai vocal. Pentru cei care vor un plus de economie, Honda oferă funcţia Eco, care se activează printr-un buton colorat cu verde. Deşi reduce consumul, afectează şi puterea livrată roţilor, dar pentru oraş este folositoare.

Micul agregat japonez este vioi şi urcă rapid în ture, fiind în acelaşi timp o variantă entry-level puternică. Pentru şoferii care petrec majoritatea timpului în oraş, dar folosesc maşina şi la ocazionalele drumuri lungi, motorul de 1 litru se va dovedi o alegere bună. Când vine vorba de îmblânzit reacţiile mai bruşte ale unui motor de cilindree mică cu turbină, transmisia CVT se potriveşte de minune. Schimbările se produc lin, fără ezitare, având şi mod Sport care lasă propulsorul să atingă un număr mai ridicat de turaţii. Există, totodată, şi padele în spale volanului, pentru cei care preferă schimbările manuale. Funcţia AutoHold sigur va fi apreciată în oraş, nemaifiind nevoie să stai mereu cu piciorul pe frână, chiar dacă transmisia este în modul Drive.

Designul exterior al modelului Honda Civic 5D, cu linii mai puţin cursive, ce pare format din elemente modulare, se transmite şi la interior. Gusturile nu se discută, la fel ca exteriorul, unora li se va părea încărcat, în timp ce alţii vor aprecia viziunea japonezilor. Zona rezervată vitezometrului supradimensionat este complet digitală, în interiorul acestuia fiind afişate informaţiile computerului de bord sau ale sistemelor de asistenţă. Cockipt-ul este împărţit în trei zone, celelalte două nefiind complet digitale, dar având afişaj digital pe cadrane analogice. Singurul reproş poate fi adus butoanelor de pe volan, realizate dintr-un plastic slab calitativ, acesta fiind în notă discordantă cu restul materialelor folosite la interior. Altfel, plasticele folosite sunt bine finisate şi îmbinările sunt de calitate. Consola este de două niveluri, cel inferior găzduind o mufă HDMI şi o mufă USB. Pentru a nu întinde cabluri prin maşină, există un pasaj de trecere. Climalizarea oferă butoane fizice, însă poate fi controlată şi prin intermediul displayului, având chiar un buton care scurtează drumul în meniu.

Displayul tactil de  inchi al sistemului de infotainment este poziţionat sus şi are o vizibilitate bună, având deasupra şi un buton fizic discret, pentru setarea rapidă a luminozităţii. Sistemul de operare este destul de uşor de folosit, predominând latura practică în afişaj, înaintea celei artistice. Suportă Apple Car Play şi Android Auto, deci conectivitatea este bine asigurată. Există suficiente spaţii de depozitare, atât în consola centrală, cât şi în planşa de bord pe două nivele şi în buzunarele uşilor.

La capitolul siguranţă, modelul Civic 5D vine foarte bine echipat: sistem automat de frânare cu detecţie de pietoni, sistem de avertizare a coliziunilor frontale, sistem de menţinere a benzii cu intervenţie activă asupra traiectoriei, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie şi pilot automat adaptiv cu funcţie de anticipare – aceştia sunt doar asistenţii principali.

Cu o lungime de peste 4,5 metri, Honda Civic 5D se află la limita clasei sale, iar un mare avantaj al dimensiunilor mari se reflectă în capacitatea portbagajului, mult peste nivelul obişnuit al unui hatchback - 478 de litri. Lăţimea de 1,8 metri contribuie la stabilitatea bună în viraje pe care o manifestă, chiar şi în cazul vitezelor mai ridicate, precum şi la ampatamentul de 2687 mm. Spaţiul oferit şoferului şi pasagerilor este bun, iar Civic se califică astfel ca o alegere bună pentru o familie tânără.

Verdict

Honda Civic vine cu un preţ de bază destul de ridicat (17.500 euro), însă dotările incluse  justifică costul. Propulsorul de 1 litru şi 130 CP oferă suficientă putere pentru a fi alegerea majorităţii, iar transmisia CVT face pereche bună cu cel mai mic motor al japonezilor, iar modul Sport al cutiei oferă un parcurs mai dinamic.