Honda Ridgeline

După ce am testat cinci camionete gîndite pentru piaţa europeană, am vrut să vedem şi altceva, aşa că am pus la încercare un pick-up creat de Honda special pentru piaţa americană: Honda Ridgeline.

Honda Ridgeline Honda Ridgeline
Ştim cu toţii că America este ţara pick-up-urilor. Peste marele ocean, tot cetăţeanul american are în faţa casei cu drive-way un mare camion. Pentru că în Statele Unite totul este mare. O camionetă din America nu are nimic în comun cu modelele europene, mai ales la capitolul dimensiuni.

Aţi putut afla în paginile anterioare cum se descurcă cinci pick-up-uri pentru Europa. Am fost curioşi să vedem şi ceva din Lumea Nouă. Dar nu am vrut un camion made in USA. Am ales soluţia creată de Honda pentru piaţa de peste Ocean: Ridgeline.

Aţi văzut cu siguranţă cel puţin un exemplar în traficul bucureştean şi v-aţi întrebat dacă Honda a înnebunit. Ei bine, nu a înnebunit. Ba chiar a creat un autovehicul interesant, un fel de simbioză între un SUV şi un pick-up. Şi a făcut treaba riguros, aşa cum numai japonezii ştiu să facă treabă.

Deşi este un model destinat pieţelor americane, Honda Ridgeline e disponibilă şi în România, prin intermediul firmelor de import. O astfel de firmă este Prestige Cars, care are în ofertă cam orice model disponibil în Statele Unite.

Honda Ridgeline este un automobil mare. Are gabaritul unui offroader european. Ca dimensiuni, este comparabil cu o Toyota Land Cruiser sau cu un Nissan Patrol.

Însă în America e considerată o camionetă midsize, adică de dimensiuni medii. Culmea, deşi americanii iubesc la nebunie pick-up-urile, nu prea le folosesc în scopul pentru care au fost ele iniţial gîndite. Piaţa americană înghite în fiecare an cîteva milioane de asemenea automobile cu benă, dar extrem de puţine ajung să frămînte noroaie sau să se caţăre pe un munte.

Majoritatea sînt folosite ca maşini de zi cu zi, de la supermarket pînă acasă şi de la drive-in la mall. Şi pentru că japonezii se adaptează repede, au decis să creeze un pick-up gîndit special pentru această piaţă. Aşa s-a născut Ridgeline, un pick-up altfel.

Platforma este cea folosită deja de Honda în America pentru modelele Acura MDX sau Honda Pilot, însă foarte multe componente au fost modificate, astfel încît a luat fiinţă un pick-up extrem de ciudat.

Avem o caroserie monococă fără şasiu separat, un propulsor V6 montat transversal, suspensie independentă cu arcuri elicoidale, tracţiune integrală permanentă ce transmite puterea către puntea faţă în condiţii normale de rulare şi un portbagaj ascuns sub benă. În plus, spaţiul din habitaclu, finisările şi confortul sînt comparabile cu cele din orice SUV european.

Citeşte mai departe în pagina următoare »