Mercedes C350 Station Wagon

Autor: Alexandru Banu 16 nov. 2007 Test drive

Veritabilul secret al comportamentului deosebit este pachetul denumit Agility Control, un ansamblu de trei sisteme (Agility Control Steering, Agility Control Suspension şi Agility Control Gearshift) calibrate perfect de către inginerii de la Mercedes. Agility Control Suspension monitorizează suspensia în funcţie de modul de rulare, astfel că, la viteze mici, amortizoarele sînt mai moi şi confortul mai bun, în timp ce la viteze mari se întăresc, pentru ca maşina să fie cît mai manevrabilă. În acelaşi pachet se află şi Agility Control Steering, care face ca direcţia să fie cu 6% mai precisă decît cea de pe vechiul model.

Nu în ultimul rînd, Agility Control Gearshift contribuie la schimbarea cît mai rapidă şi mai exactă a treptelor de viteză. Opţional, este disponibil şi sistemul Advance Agility, care permite şoferului să aleagă din maşină, prin simpla apăsare a unui buton, modul de rulare: Sport sau Confort.

Cutia este una binecunoscută fanilor Mercedes, 7-Gtronic, perfectă atît pentru leneşi, care pot duce schimbătorul în drive şi conduce liniştiţi pînă la destinaţie, cît şi pentru cei mai sportivi, care pot obţine performanţe mult sporite în modul manual, prin schimbarea treptelor direct de pe volan.

Chiar dacă este mult mai plăcut la condus decît precedenta generaţie, breakul C350 nu e neapărat şi mai rapid: 6,5 secunde 0-100 km/h, o cifră mai mult decît rezonabilă, totuşi. Cu 250 km/h viteză maximă şi un consum urban de 13 l/100 km, sau 7,7 l/100 km în extraurban, C350 este o maşină care face toţi banii, ridicîndu-se de multe ori peste valoarea unui BMW Seria 3. Adevărata luptă se va da însă peste puţin timp, cînd pe şosele va apărea un contracandidat serios: noul Audi A4.

 

Fişă tehnică

Preţ de bază DDP: euro
Preţ model testat DDP: 52.300 euro
Motor: 3.498 cmc, V6
[email protected] rpm
[email protected] rpm
Transmisie:7-Gtronic
Dimensiuni: 4.59 / 1.77 / 1.46
Ampatament: 2.76
Ecartament: 1.53/ 1.53
Suspensii: faţă – independentă McPherson
spate – independentă, paralelogram deformabil, arc elicoidal, bară stabilizatoare
Portbagaj: 485/ 1.500 litri
Rezervor: 66 litri
Pneuri:225/45 R17
Greutate:1.655 kg
Performanţe: vit. max. 250 km/h
acc. 0-100 km/h 6.5 sec.
Consum: (urban/ extraurban/ mediu) 14.5/ 7.3/ 9.9

Dotări opţionale: PRE SAFE 495€, faruri bixenon 1.176€, vopsea metalizată 1.024€, sistem audio harman/kardon LOGIC7 890€, jante aliaj AMG 225/40/18 2.013€

Versiunea occidentală şi mult mai civilizată pentru căratul porcului şi al murăturilor este breakul, o versiune de caroserie care, în Germania, se vinde la fel de bine sau poate chiar mai bine decît sedanul. Piaţa breakurilor a evoluat mult în ultima vreme, designul progresînd enorm de la maşinile cu aspect de dric din anii ’80, concepute doar pentru a căra cît mai multe în portbagaj. Astăzi breakul nu mai e doar un cărăuş, e un model care trebuie să aibă stil şi personalitate, caracteristici dezvoltate în urma tendinţelor impuse de o anume Alfa 156 Sport Wagon.

Aşa este şi noul C Klasse Sport Wagon, care, deşi are un portbagaj de 1,5 metri cubi, unde se pot încărca obiecte lungi de 2,82 metri, este un model foarte dinamic, cu o alură sportivă. Dacă în spate încape fără probleme chiar şi un frigider de mari dimensiuni, cu siguranţă că nimeni în Germania nu va căuta să-i găsească o astfel de utilizare. În Occident îţi cumperi un break pentru că ai nevoie să transporţi o bicicletă sau două, pentru că ai un golden retriever nebun pe care vrei să-l ţii în spate sau pentru că eşti ahtiat după surfing şi nu vrei să laşi placa pe portbagaj, să o găinăţeze pescăruşii.

Din punct de vedere estetic, breakul de la C Klasse nu este ieşit din comun cu nimic. Are un design curat, fără nimic şocant, cu o parte frontală nemodificată faţă de versiunea sedan, cu un spate clasic şi bine gîndit. Exact ce trebuie pentru un Mercedes. Interiorul, şi el nemodificat, conţine elemente tipice C-ului: bord din plastic de bună calitate, fără decoraţiuni inutile, consolă centrală ergonomică, buton de comandă care se poate controla asemenea unui mouse sau un uriaş ecran LCD care, la o simplă apăsare pe buton, sare din mijlocul bordului pentru a nu intra în vizorul hoţilor.

Echipat cu pachetul multimedia, acest break te poate face să te simţi ca într-un fotoliu la cinema: DVD, hard-drive de 4GB, perfect pentru 1.000 de melodii MP3 sau un excelent sistem audio surround Logic 7. Cu sau fără muzică, poziţia la volan este aproape perfectă, ajutată fiind de reglajele electrice sau parţial electrice amplasate pe portieră ori la baza scaunului. 

Pe şoselele din preajma Frankfurt-ului am testat C350, cea mai puternică versiune din gamă, dacă facem abstracţie de opulentul C63AMG. Cu un motor V6 de 3,5 litri, 272 de cai şi 350 Nm, C350 este genul de maşină în care nu te faci de rîs la o “liniuţă”, la semafor. Încă de cum apeşi pedala, observi progresul făcut de Mercedes: maşina este mai riguroasă în comportamentul rutier decît precedenta generaţie, fiind, poate, la fel de dinamică precum Seria 3 de la BMW. Simţi imediat direcţia mult mai precisă, care îi oferă şoferului o sumedenie de senzaţii fără a-i solicita vreun efort inutil.

Avînd un centru de greutate scăzut datorită coborîrii motorului şi o distribuţie foarte echilibrată a greutăţii (52% faţă, 48% spate), breakul dovedeşte mult caracter, fiind mai stabil, în special atunci cînd abordezi agresiv o serie de curbe periculoase. Cu 50 de kilograme mai greu decît sedanul şi cu un coeficient aerodinamic ceva mai slăbuţ (0,32 faţă de 0,29), el nu se deosebeşte însă prea mult de acesta ca stil de condus.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide