Mercedes C350 Station Wagon

Unii îi spun break, alţii station wagon, estate, combi sau T-model. Pînă la urmă e acelaşi lucru. O maşină perfectă pentru cei care au ce să care este şi C350 Station Wagon de la Mercedes.

Mercedes C350 Station Wagon Mercedes C350 Station Wagon

Versiunea occidentală şi mult mai civilizată pentru căratul porcului şi al murăturilor este breakul, o versiune de caroserie care, în Germania, se vinde la fel de bine sau poate chiar mai bine decît sedanul. Piaţa breakurilor a evoluat mult în ultima vreme, designul progresînd enorm de la maşinile cu aspect de dric din anii ’80, concepute doar pentru a căra cît mai multe în portbagaj. Astăzi breakul nu mai e doar un cărăuş, e un model care trebuie să aibă stil şi personalitate, caracteristici dezvoltate în urma tendinţelor impuse de o anume Alfa 156 Sport Wagon.

Aşa este şi noul C Klasse Sport Wagon, care, deşi are un portbagaj de 1,5 metri cubi, unde se pot încărca obiecte lungi de 2,82 metri, este un model foarte dinamic, cu o alură sportivă. Dacă în spate încape fără probleme chiar şi un frigider de mari dimensiuni, cu siguranţă că nimeni în Germania nu va căuta să-i găsească o astfel de utilizare. În Occident îţi cumperi un break pentru că ai nevoie să transporţi o bicicletă sau două, pentru că ai un golden retriever nebun pe care vrei să-l ţii în spate sau pentru că eşti ahtiat după surfing şi nu vrei să laşi placa pe portbagaj, să o găinăţeze pescăruşii.

Din punct de vedere estetic, breakul de la C Klasse nu este ieşit din comun cu nimic. Are un design curat, fără nimic şocant, cu o parte frontală nemodificată faţă de versiunea sedan, cu un spate clasic şi bine gîndit. Exact ce trebuie pentru un Mercedes. Interiorul, şi el nemodificat, conţine elemente tipice C-ului: bord din plastic de bună calitate, fără decoraţiuni inutile, consolă centrală ergonomică, buton de comandă care se poate controla asemenea unui mouse sau un uriaş ecran LCD care, la o simplă apăsare pe buton, sare din mijlocul bordului pentru a nu intra în vizorul hoţilor.

Echipat cu pachetul multimedia, acest break te poate face să te simţi ca într-un fotoliu la cinema: DVD, hard-drive de 4GB, perfect pentru 1.000 de melodii MP3 sau un excelent sistem audio surround Logic 7. Cu sau fără muzică, poziţia la volan este aproape perfectă, ajutată fiind de reglajele electrice sau parţial electrice amplasate pe portieră ori la baza scaunului. 

Pe şoselele din preajma Frankfurt-ului am testat C350, cea mai puternică versiune din gamă, dacă facem abstracţie de opulentul C63AMG. Cu un motor V6 de 3,5 litri, 272 de cai şi 350 Nm, C350 este genul de maşină în care nu te faci de rîs la o “liniuţă”, la semafor. Încă de cum apeşi pedala, observi progresul făcut de Mercedes: maşina este mai riguroasă în comportamentul rutier decît precedenta generaţie, fiind, poate, la fel de dinamică precum Seria 3 de la BMW. Simţi imediat direcţia mult mai precisă, care îi oferă şoferului o sumedenie de senzaţii fără a-i solicita vreun efort inutil.

Avînd un centru de greutate scăzut datorită coborîrii motorului şi o distribuţie foarte echilibrată a greutăţii (52% faţă, 48% spate), breakul dovedeşte mult caracter, fiind mai stabil, în special atunci cînd abordezi agresiv o serie de curbe periculoase. Cu 50 de kilograme mai greu decît sedanul şi cu un coeficient aerodinamic ceva mai slăbuţ (0,32 faţă de 0,29), el nu se deosebeşte însă prea mult de acesta ca stil de condus.

Citeşte mai departe în pagina următoare »