Mercedes SLR McLaren

Cu 626 CP, 334 km/h viteza maximă, 3,8 secunde pentru a atinge suta şi un preţ de peste 400 de mii de euro, Mercedes SLR McLaren este genul de maşină pentru care autostrada pare prea mică. Tocmai de aceea, am vrut să vedem cum stă maşina pe un circuit de Formula 1: la Hungaroring.

Mercedes SLR McLaren Mercedes SLR McLaren

Zsolt Csergo este unul dintre cei mai fericiţi oameni din lume. Are o prietenă superbă, pe care o visează şi admiră orice bărbat – Nicoleta Luciu –, are afaceri mai mult decît profitabile, care îi permit un trai fericit şi, mai de curînd, are o maşină pentru care mulţi şi-ar da viaţa. Din această ultimă cauză, am ajuns şi noi pe circuitul de la Hungaroring, unde am văzut SLR-ul lui Zsolt la treabă, mîncînd asfaltul impecabil, atacînd curbele în forţă sau încercînd să facă cerculeţe, sau “donoughts”, cum ar zice pasionaţii.

În urmă cu 4 ani, ProMotor a fost singura instituţie de presă din România invitată la lansarea mondială a noului model Mercedes SLR McLaren, în Africa de Sud. Peste patru sute de kilometri de circuit stradal, viteze de peste 200 de kilometri la oră şi frîne bruşte care te adună în centură au arătat tot ce ştie Săgeata Argintie de 334 de kilometri la oră.

Mercedes Benz SLR Mclaren a fost şi este o declaraţie de competenţă a germanilor de la Mercedes şi a partenerilor lor din Formula 1, McLaren. Cu doar două locuri şi uşi care se deschid ca aripile păsărilor, SLR a luat multe elemente de stil şi tehnologie de la maşina cu care, în Formula 1, echipa germano-britanică s-a luptat pentru titlul mondial. Numele, SLR, vine din engleză, fiind prescurtarea de la sport, light şi racer, adică sportivă, uşoară şi de curse. Construită de McLaren în Marea Britanie, SLR are doar versiune cu volan pe stînga. Realizată în mare parte manual, SLR McLaren este produsă într-o cadenţă anuală de 500 de unităţi, pe o perioadă de 7 ani.

Istoric
Juan Manuel Fangio, Stirling Moss şi Karl Kling sînt piloţi care au scris istoria curselor auto. La mijocul anilor ‘50, ei au ajutat Mercedes 300 SLR să fie unul dintre cele mai de succes modele sportive din toate timpurile. Cu motor în 8 cilindri, 3.000 de centimetri cubi şi 310 cai-putere, săgeata argintie din acele vremuri ajungea la aproape 300 de kilometri la oră. Lesne de înţeles, a cîştigat toate cursele mari din 1955.

Cîntărind doar 1.117 kilograme, bătrînul SLR a fost în acea vreme cel mai rapid bolid care avea voie să circule pe drumuri publice. 300 SLR Coupe a fost dezvoltat pornindu-se de la designul şi tehnologia modelului 300 SL, produs încă din 1954. Deşi a avut rezultate senzaţionale în curse, Mercedes 300 SLR Coupe nu a fost niciodată fabricat în serie, din cauza retragerii Mercedes din cursele auto, la finele lui 1955. Astfel, au fost construite doar două maşini. Cu una dintre ele, Sir Stirling Moss s-a afirmat drept unul dintre cei mai buni piloţi, cu o carieră de 15 ani de competiţie, 416 curse şi 197 de victorii.

Chiar dacă nu a fost niciodată campion mondial, Stirling Moss a intrat în istorie pentru cea mai faimoasă cursă din toate timpurile. În 1955, la Mille Miglia, Moss a alergat cu un Mercedes 300 SLR, pentru ca în 10 ore să străbată 1.600 de kilometri pe ruta Brescia-Roma-Brescia. Media sa, 157,65 de kilometri la oră, a rămas cea mai înaltă realizată vreodată în cursele pe stradă.

Colegul său de la Mercedes, argentinianul Juan Manuel Fangio, a ajuns al doilea. Fangio a rămas în istorie ca primul cvintuplu campion mondial de Formula 1. În acel an, Mercedes 300 SLR a ocupat primele două locuri în cinci dintre cele mai importante curse ale anului 1955. Mercedes 300 SLR nu a avut doar un rol istoric pentru noua creaţie, ci a fost şi o puternică sursă de inspiraţie. Numeroase trăsături tehnice sau de design ale vechii maşini au fost preluate de noua săgeată argintie.



Citeşte mai departe în pagina următoare »