Dacă spionul cel mai renumit din lume, britanicul James Bond – sau agentul 007, cum mai este cunoscut –, ar fi fost femeie, ar fi condus probabil un Mini Clubman Cooper S în locul modelului Aston Martin DBS.

Mini Clubman Mini Clubman
Este foarte posibil să mă contraziceţi, cu un argument destul de solid: la capitolul maşini, agentul 007 s-a remarcat întotdeauna prin modele de lux, extrem de puternice şi tot pe atît de scumpe. Un simplu exemplu ar fi modelul Aston Martin DBS – condus de Bond în cea mai recentă ecranizare, “Casino Royale” –, maşină al cărei preţ depăşeşte fără probleme pragul de 170.000 de euro.

Şi totuşi, cu greu cred că îmi voi schimba părerea. Spun asta pentru că modelul Mini Clubman Cooper S este, în opinia mea, o maşină făcută parcă special pentru o femeie aflată în misiune, chiar dacă, din punctul de vedere al preţului, nu se ridică la nivelul unei maşini de lux – cel mai scump exemplar costă în jur de 35.000 de euro.

Prin definiţie, Mini este o maşină elegantă, devenită deja un soi de emblemă care inspiră ideea de fashion şi care, la prima vedere, îţi lasă impresia că nu poţi urca la volanul ei decît dacă porţi costum şi pantofi. Pe partea cealaltă, însă, cei 175 de cai-putere pe care-i are transformă modelul Clubman Cooper S într-o adevărată maşină sport, care mănîncă asfaltul dacă este provocată – atinge 100 de kilometri pe oră în 7,6 secunde.

Pentru o maşină de oraş, cum vrea să pară, Clubman Cooper S are pe bord viteza maximă destul de mare: 240 de kilometri la oră. Clar că nu va merge niciodată cu această viteză, dar 220 de kilometri pe oră tot prinde, pentru că este foarte uşoară şi, în plus, e micuţă, chiar dacă este mai lungă cu aproape 25 de centimetri decît modelele tradiţionale.

Noul Mini are şi alte cîteva "chiţibuşuri" interesante, pe lîngă faptul că este un model mai puternic (depăşindu-l cu 7 cai-putere pe Cooper S) şi totodată mai mare, fără a depăşi însă lungimea de patru metri.
Privit din faţă, Clubman Cooper S nu diferă cu nimic de celelalte modele Mini, dar partea din spate va atrage cu siguranţă atenţia, pentru că portbagajul nu se deschide în mod obişnuit, ci are două uşi simetrice, denumite "splitdoor", care se deschid în lateral. Sistemul aminteşte foarte tare de modelele Morris Mini Traveller şi Mini Clubman Estate, extrem de populare în anii '60.

O notă distinctivă o dă Mini Clubman-ului şi faptul că este primul model Mini cu cinci uşi. Să nu vă închipuiţi însă că acestea sînt dispuse în mod tradiţional. Aşa cum am spus, două sînt cele de la portbagaj, una este uşa de pe partea şoferului, iar în dreapta există de asemenea două uşi, cea din spate, botezată "clubdoor", facilitînd accesul către bancheta din spate a maşinii. De reţinut însă că nu există mîner exterior pentru această a cincea uşă, singura posibilitate de a o deschide fiind din interior.

Per ansamblu, pot spune fără să greşesc că aspectul Clubman-ului nu este fundamental diferit de al generaţiei precedente Mini şi, de fapt, nici interiorul nu a suferit foarte multe modificări, dar se resimte atenţia sporită pentru detalii. Ceea ce este explicabil, avînd în vedere faptul că la designul maşinii s-a lucrat aproximativ patru ani.

Citeşte mai departe în pagina următoare »